2012-02-07, 18:35
Medlem
Jag kan väl säga så här. Den enda gången jag har upplevt att ATP(?) har agerat konstigt angående dopningsregler var när Malisse och Wickmayer blev avstängda för att de hade missat dopningstest för många gånger. Sedan blev de friade, nu är inte jag insatt i det fallet så jag vet inte omständigheterna, de kanske hade en fullt giltig ursäkt som de kunde bevisa. Någon som vet mer om det?

Man tycker ju att om någon bryter emot de glasklara reglerna så borde ju en avstängning gälla. Bortsett från det så har jag inte sett något som jag tycker är skumt i alla fall.
Citera
2012-02-07, 20:06
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Kitzbühel
Roligare tema det här,,

Nick Lindahl heter han. Född i Malmö, men föräldrarna, en Svensk pappa och indonesisk mamma, flyttade till Australien när Nick var 3 månader gammal. Han lackade ur totalt på svensk tennis i samband med DC-träningarna inför Sovjetmatchen förra året då han inte ens blev mött på Arlanda och SvTF inte ens fixade hotell till honom i samband med träningslägret
OK, bättre med Australien iallafall. Jo, Christian Bergström är en annan som var förbannad på SvTF, hoppade över Båstad till allas förvåning och då berättade han om att han blivit illa behandlad av SvTF i Båstad som junior. Kent Carlsson var ju också en som låg i konflikt med SvTF.
Citera
2012-02-07, 20:12
Medlem
Har visserligen bara sett en match med Lindell men tänkte genast, han skulle passa utm. på damtouren, ytterst veka slag men bra fotarbete
Citera
2012-02-07, 21:07
Medlem
DC laget är nu i Nîs, tydligen tog 22 mil runt 3 timmar att köra, dvs ifrån Belgrad hela resan 13 timmar. Dessutom så somnade Enqvist/Larssons förare vid ratten! Lite kass planering tycker jag, det går flyg med Montenegro Airlines, ett helt OK flygbolag, till Nîs via Montenegros huvudstad.
Citera
2012-02-08, 00:55
Medlem
Castlevanias avatar
Citat:
Ursprungligen postat av terribilis
Jaha, så nu är det jag som sprider konspirationsteorier?

Notera att jag skrev "eventuell" i fetstil, varför tror du jag valde det ordet i fetstil? Tänk på det du.

Och det har i högsta grad med ämnet att göra, för det är just det vi diskuterade, hur mycket dopning det var inom tennis, då jämför man ju med andra sporter annars finns det ju ingen måttstock.

Menade att du avvek från ämnet och kom in på ett konspiratoriskt sidospår, jag citerar: "Ett tips. Om du verkligen vill avslöja eventuell mörkläggning av dopningsfall så borde du granska NHL.". Men visst, jag missade det fetstilta. Vi har uppenbarligen olika åsikter i frågan. Så vi lämnar ämnet. Men min poäng är dock den att dopningsfrågor här på forumet är en sådan känslig fråga. Så fort man tar upp ämnet blir det ramaskri. Vilket har hänt förr också.

Citat:
Jag kan väl säga så här. Den enda gången jag har upplevt att ATP(?) har agerat konstigt angående dopningsregler var när Malisse och Wickmayer blev avstängda för att de hade missat dopningstest för många gånger.

Det är ITF (International Tennis Federation) för övrigt. Ett fall som jag tänker på är Richard Gasquet 2009. Han blev avstängd för kokain. Sen godtog ITF hans förklaring att han fått i sig drogen via en tjej han kysst. Snacka om löjeväckande. Men men. Det hade nog inte blivit nån längre avstägning hursomhaver. Mats Wilander var inte heller avstängd länge för kokain. Vad kan det ha varit. 4-5 månader? Nån som minns?

Robert Lindstedt öppnar upp för singelspel. Men jag hoppas det blir nån av de yngre som får känna på hetluften istället.
Senast redigerad av Castlevania 2012-02-08 kl. 01:14.
Citera
2012-02-08, 01:09
Medlem
Castlevanias avatar
dubbelpost.
Senast redigerad av Castlevania 2012-02-08 kl. 01:11.
Citera
2012-02-08, 11:10
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Castlevania
Menade att du avvek från ämnet och kom in på ett konspiratoriskt sidospår, jag citerar: "Ett tips. Om du verkligen vill avslöja eventuell mörkläggning av dopningsfall så borde du granska NHL.". Men visst, jag missade det fetstilta. Vi har uppenbarligen olika åsikter i frågan. Så vi lämnar ämnet. Men min poäng är dock den att dopningsfrågor här på forumet är en sådan känslig fråga. Så fort man tar upp ämnet blir det ramaskri. Vilket har hänt förr också.

Bra idé, det tänkte jag föreslå också. Det finns andra ställen på forumet man kan diskutera detta och det är enbart därför jag blir trött, dvs att det dyker upp i denna tråd.

Citat:
Det är ITF (International Tennis Federation) för övrigt. Ett fall som jag tänker på är Richard Gasquet 2009. Han blev avstängd för kokain. Sen godtog ITF hans förklaring att han fått i sig drogen via en tjej han kysst. Snacka om löjeväckande. Men men. Det hade nog inte blivit nån längre avstägning hursomhaver. Mats Wilander var inte heller avstängd länge för kokain. Vad kan det ha varit. 4-5 månader? Nån som minns?

Robert Lindstedt öppnar upp för singelspel. Men jag hoppas det blir nån av de yngre som får känna på hetluften istället.

Kokain ska man inte ens bli avstängd för tycker jag, snarare hjälpt, tror inte någon tar det i prestationhöjande syfte, det kan som max höja prestationen under en väldigt kort tid, på lång sikt så skadar det bara dig och sänker din prestationsförmåga.

Lindstedt är nog den bästa spelaren Sverige har nu när Söderling är borta, jag tror det bara är han och Ryderstedt som har en rimlig chans att vinna en match, så jag ser helst att de två spelar.
Citera
2012-02-08, 16:31
Medlem
Castlevanias avatar
Citat:
Kokain ska man inte ens bli avstängd för tycker jag, snarare hjälpt, tror inte någon tar det i prestationhöjande syfte, det kan som max höja prestationen under en väldigt kort tid, på lång sikt så skadar det bara dig och sänker din prestationsförmåga.

Bollkallarna kanske ska dela ut en lina till behövande i sidbytena? Nej, kokain är olagligt och skulle det inte bestraffas med avstängning skulle det sända ut dubbla signaler att det är ok att knarka till speciellt idrottande tennisungdomar. Kan tillägga att jag är starkt emot alla former av droger då jag sett vad de gjort med folk på nära håll. Däremot håller jag med om att det sänker prestationsförmågan och ger skador på längre sikt.
Senast redigerad av Castlevania 2012-02-08 kl. 16:40.
Citera
2012-02-09, 16:10
Medlem
Kongo_89s avatar
Fernando Gonzalez lägger nu racket på hyllan (snyft )

http://www.emol.com/noticias/deportes/2012/02/09/525498/fernando-gonzalez-anuncia-que-se-retirara-del-tenis-en-marzo-tras-el-masters-de-miami.html

källan är på spanska
Citera
2012-02-09, 18:26
Medlem
Castlevanias avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Kongo_89
Fernando Gonzalez lägger nu racket på hyllan (snyft )

http://www.emol.com/noticias/deportes/2012/02/09/525498/fernando-gonzalez-anuncia-que-se-retirara-del-tenis-en-marzo-tras-el-masters-de-miami.html

källan är på spanska

Nu är det även bekräftat i svensk media:

http://www.eurosport.se/tennis/gonzalez-lagger-av_sto3146360/story.shtml

Mitt största minne av Gonzalez är när han utklassade Nadal i AO 07. Jag kände liksom på mig i förväg att han skulle ha mycket goda chanser och satsade en del pengar. På den tiden var jag en våghalsig gambler som kunde gå all in

RS skjuter upp comebacken. Åter igen är det agenten som uttalar sig.

http://svt.se/2.21318/1.2704116/soderling_tvingas_skjuta_upp_comeback
Citera
2012-02-09, 18:58
Medlem
Reggie Hamonds avatar
Citat:
Bollkallarna kanske ska dela ut en lina till behövande i sidbytena? Nej, kokain är olagligt och skulle det inte bestraffas med avstängning skulle det sända ut dubbla signaler att det är ok att knarka till speciellt idrottande tennisungdomar. Kan tillägga att jag är starkt emot alla former av droger då jag sett vad de gjort med folk på nära håll. Däremot håller jag med om att det sänker prestationsförmågan och ger skador på längre sikt.

Det är inte bra att supa sig full heller men en idrottman blir ju inte avstängd om han/hon ertappas med alkohol i blodet, raglar ut från en krog full eller grips för rattfylla. Det är bara löjligt att man blir avstängd och anses vara dopad om man använder kokain eller marijuana. Nån måtta får det vara. Tycker mest synd om Richard Gasquet som var tvungen att hitta på en pinsam lögn för att inte få maximalt straff.

Citat:
Fernando Gonzalez lägger nu racket på hyllan (snyft

Tråkigt! En av mina favoritspelare. Hans forehand är helt jävla underbar..vacker rörelse och ett fruktansvärt klipp i den där forehanden.
Citera
2012-02-09, 19:11
Medlem
Citat:
RS skjuter upp comebacken. Åter igen är det agenten som uttalar sig.
]
Men SVT hänvisar till Rotterdam, det är ju känt sedan länge, han finns fortfarande kvar i Marseille, så mitt hopp kvarstår men är han inte pigg än så är nog hoppet ganska litet
http://www.open13.fr/official-atp-list.html
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in