Citat:
Ursprungligen postat av Castlevania
Menade att du avvek från ämnet och kom in på ett konspiratoriskt sidospår, jag citerar: "Ett tips. Om du verkligen vill avslöja eventuell mörkläggning av dopningsfall så borde du granska NHL.". Men visst, jag missade det fetstilta. Vi har uppenbarligen olika åsikter i frågan. Så vi lämnar ämnet. Men min poäng är dock den att dopningsfrågor här på forumet är en sådan känslig fråga. Så fort man tar upp ämnet blir det ramaskri. Vilket har hänt förr också.
Bra idé, det tänkte jag föreslå också. Det finns andra ställen på forumet man kan diskutera detta och det är enbart därför jag blir trött, dvs att det dyker upp i denna tråd.
Citat:
Ursprungligen postat av Castlevania
Det är ITF (International Tennis Federation) för övrigt. Ett fall som jag tänker på är Richard Gasquet 2009. Han blev avstängd för kokain. Sen godtog ITF hans förklaring att han fått i sig drogen via en tjej han kysst. Snacka om löjeväckande. Men men. Det hade nog inte blivit nån längre avstägning hursomhaver. Mats Wilander var inte heller avstängd länge för kokain. Vad kan det ha varit. 4-5 månader? Nån som minns?
Robert Lindstedt öppnar upp för singelspel. Men jag hoppas det blir nån av de yngre som får känna på hetluften istället.
Kokain ska man inte ens bli avstängd för tycker jag, snarare hjälpt, tror inte någon tar det i prestationhöjande syfte, det kan som max höja prestationen under en väldigt kort tid, på lång sikt så skadar det bara dig och sänker din prestationsförmåga.
Lindstedt är nog den bästa spelaren Sverige har nu när Söderling är borta, jag tror det bara är han och Ryderstedt som har en rimlig chans att vinna en match, så jag ser helst att de två spelar.