2012-07-16, 18:31
Medlem
moviemovies avatar
Jag letar efter ett klipp när en bollpojke/bollflicka fångar en boll utan att springa efter den. Det är inte det kända klippet från årets Australian Open-semi med Federer och Nadal. Jag tror dock (är ganska säker) att det handlar om Federer (återigen) och att det även är i Australian Open (under en nattmatch skulle jag säga). Personen som fångar bollen står uppe till vänster i bild (sett från tv-rutan och den som servar) på "övre kortsidan" av tennisbanan och sträcker liksom bara handen rakt upp och fångar bollen. Minns även att kommentatorerna (engelska förstås) diskuterar kring huruvida Federer tänker på såna där saker efteråt, att han måste tänka på det annars kan han inte vara mänsklig.

Detta är verkligen ett långsökt försök men det är märkligt att det här klippet är så svårt att hitta. Det borde ha fått minst lika stor hype som det från semifinalen. Någon som kan komma ihåg att ha sett detta klipp?
Citera
2012-07-16, 19:07
Medlem
Nichosjs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av moviemovie
Jag letar efter ett klipp när en bollpojke/bollflicka fångar en boll utan att springa efter den. Det är inte det kända klippet från årets Australian Open-semi med Federer och Nadal. Jag tror dock (är ganska säker) att det handlar om Federer (återigen) och att det även är i Australian Open (under en nattmatch skulle jag säga). Personen som fångar bollen står uppe till vänster i bild (sett från tv-rutan och den som servar) på "övre kortsidan" av tennisbanan och sträcker liksom bara handen rakt upp och fångar bollen. Minns även att kommentatorerna (engelska förstås) diskuterar kring huruvida Federer tänker på såna där saker efteråt, att han måste tänka på det annars kan han inte vara mänsklig.

Detta är verkligen ett långsökt försök men det är märkligt att det här klippet är så svårt att hitta. Det borde ha fått minst lika stor hype som det från semifinalen. Någon som kan komma ihåg att ha sett detta klipp?
Sitter på jobbet nu så kan inte länka till youtube, men det är från Aus Open 2009 när Federer mötte Safin. Safin slår en nätserve och Roger bara smaskar iväg bollen rakt i handen på bollkallen som står uppe till höger i bild. Relativt säker på att vi tänker på samma sak!
Citera
2012-07-16, 23:09
Medlem
P.Gs avatar
Citat:

6:08 in i klippet.

http://www.youtube.com/watch?v=2TM8b17Vxno

Grym match för övrigt.

EDIT: ser nu att bollen fångas av tjejen uppe till höger och inte vänster..
Senast redigerad av P.G 2012-07-16 kl. 23:16.
Citera
2012-07-17, 12:07
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av P.G
6:08 in i klippet.

http://www.youtube.com/watch?v=2TM8b17Vxno

Grym match för övrigt.

EDIT: ser nu att bollen fångas av tjejen uppe till höger och inte vänster..

Var ju inget märkvärdigt alls, bollen var ju löst slagen, hur lätt som helst ju från båda håll.
Citera
2012-07-17, 13:11
Medlem
Bjurras avatar
Citat:
Ursprungligen postat av terribilis
Var ju inget märkvärdigt alls, bollen var ju löst slagen, hur lätt som helst ju från båda håll.

??

Han slår bollen med full sidskruv i en hög båge och den skruvar sig rätt ned i handen på bollkallen. Jag skulle nog kalla det märkvärdigt.
Citera
2012-07-17, 15:45
Medlem
Citat:

haha ja lyran var väl inte märkvärdig , federers skruv var dock hygglig
Citera
2012-07-17, 22:05
Medlem
Tycker inte det var nåt märkvärdigt i alla fall.

Ifall han inte menade det heller så är det absolut inget märkvärdigt, det är ju inget snyggt med det tycker jag. Hade väntat mig något mer spektakulärt faktiskt
Citera
2012-07-17, 22:23
Medlem
Bra start för Arvidsson i Båstad, lyckades slå Vinci igen, bra gjort. Vore roligt om hon lyckades vinna i Båstad, hon hade en bra chans förra året när hon föll mot Larsson, startfältet är tuffare i år men med tanke på hur hon har spelat denna säsong så finns det ändå en rimlig chans. Möter Rus i nästa, hon har haft rätt många matcher nu där hon har fått möta samma motståndare.
Citera
2012-07-17, 23:40
Medlem
Markmags avatar
Citat:
Bra start för Arvidsson i Båstad, lyckades slå Vinci igen, bra gjort. Vore roligt om hon lyckades vinna i Båstad, hon hade en bra chans förra året när hon föll mot Larsson, startfältet är tuffare i år men med tanke på hur hon har spelat denna säsong så finns det ändå en rimlig chans. Möter Rus i nästa, hon har haft rätt många matcher nu där hon har fått möta samma motståndare.

Bra att vinna ikväll ja. Tyckte det gick lite fram och tillbaka så det var starkt. Rus blir inte lätt heller.
Citera
2012-07-18, 14:36
Medlem
moviemovies avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Nichosj
Sitter på jobbet nu så kan inte länka till youtube, men det är från Aus Open 2009 när Federer mötte Safin. Safin slår en nätserve och Roger bara smaskar iväg bollen rakt i handen på bollkallen som står uppe till höger i bild. Relativt säker på att vi tänker på samma sak!

Det är faktiskt inte det klippet jag tänkte på. Det som utmärker sig i klippet jag tänker på är hur Federer slår bollen relativt hårt och i en rak bana mot bollhämtaren på andra sidan, som står kvar helt stilla och bara sträcker upp en hand och fångar bollen. På många sätt mer spektakulärt än klippet från semifinalen.

Tack för att ni försöker hjälpa till att hitta klippet!
Citera
2012-07-18, 17:39
Medlem
Johanna har vunnit en ITF turnering (ITF=damernas challenger) förra veckan, grattis i efterskott.
Vann första matchen i Båstad, dock nu utanför topp-100!
Citera
2012-07-18, 21:36
Medlem
Citat:
Det är faktiskt inte det klippet jag tänkte på. Det som utmärker sig i klippet jag tänker på är hur Federer slår bollen relativt hårt och i en rak bana mot bollhämtaren på andra sidan, som står kvar helt stilla och bara sträcker upp en hand och fångar bollen. På många sätt mer spektakulärt än klippet från semifinalen.

Tack för att ni försöker hjälpa till att hitta klippet!

Precis det jag trodde när jag såg det där klippet, att du inte hade kunnat mena det

Tyvärr kan jag inte hjälpa till att hitta det du söker, men jag ska följa tråden med spänning för jag vill också se det. Att fånga hårda bollar är alltid tufft som fan
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in