Dodig slog Tsonga, det hade jag aldrig trott faktiskt, inte på gräs, blir lite poängtapp för Tsonga då i och med att han var i final förra året. Ganska dålig uppladdning för honom, han hade tydligen sagt att han ville ha några matcher innan Wimbledon, kanske blir nån uppvisningstennis för hans del då? För han är inte uppskriven för någon mer ATP-turnering innan Wimbledon.
Ganska udda spelare denna Dodig, är väldigt bra när han är som bäst men har haft en rejäl formsvacka den sista tiden. Han börjar faktiskt rada upp en del bra vinster. Nadal (2), Söderling (5), Tsonga (5).
Citat:
Ursprungligen postat av Pretender
Roddicks problem denna säsongen är att han inte får spela särskilt många matcher i följd. Han kan inte som vissa spelare (t.ex. Federer) ta fyra-fem veckors uppehåll, för att därefter komma tillbaka och fortfarande vinna komfortabelt mot relativt sett enkelt motstånd (+50). Han behöver kontinuerligt matchande för att hålla uppe nivån.
Tycker dock det är alldeles för tidigt att räkna bort Roddick. Han är fortfarande förhållandevis ung. Tar han sig in i andra veckan i Wimbledon (osannolikt i nuvarande form) och lyckas någorlunda i US Open-series, tror jag han kör på en säsong till. Men jag håller med, det är deprimerande att se honom spela när man är van att se honom krossa spelare som Roger-Vasselin på gräset.
Jag gillar Roddick trots att han är jänkare
Får hoppas att han rycker upp sig.