2012-06-13, 20:16
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Bjurra
Kommentatorerna pa BBC sa att Wimbledon blir Roddicks sista tavling.

Det hoppas jag, är tråkigt att se när stora spelare spelar så dåligt som han gör, han förtjänar att sluta på ett värdigt sätt.
Citera
2012-06-13, 20:18
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Pretender
Verkar vara en del tomma rykten, kan inte hitta något definitivt någonstans. I en intervju med daily mail sade han, i vaga ordalag, att säsongen 2012 förmodligen blir hans sista. Har dock svårt att tro att han inte skulle vilja avsluta på amerikansk mark med US Open.

Det är inte kul att vara Roddick-supporter i dessa tider. Hoppas som vanligt att han gör en sista deep run i Wimbledon. Hans ROS är dålig, samt att han kommer in på alltför lama attackslag. Inget nytt under solen med andra ord.

Han servar ju till och med inte bra längre, tragiskt att se tycker jag. Trodde aldrig jag skulle få se Roddick serva så dåligt som han gör nu.

Nu jämför jag givetvis med vad han egentligen borde vara kapabel till, han servar ju fortfarande bättre än många andra.
Citera
2012-06-13, 23:16
Medlem
Tjena, jag kollar på tennis lite då och då, men jag har en riktig nybörjar-fråga...... Det pågår ju flera turneringar samtidigt och då är Djokovic i ena och Nadal i andra o.s.v... Vad är det som bestämmer vilka som spelar i vilken turnering, och vore det inte bättre för sporten om världsstjärnorna spelade i samma turnering hela tiden??

Hjälp mig förstå
Citera
2012-06-13, 23:48
Medlem
camejos avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Katjakaj1
Tjena, jag kollar på tennis lite då och då, men jag har en riktig nybörjar-fråga...... Det pågår ju flera turneringar samtidigt och då är Djokovic i ena och Nadal i andra o.s.v... Vad är det som bestämmer vilka som spelar i vilken turnering, och vore det inte bättre för sporten om världsstjärnorna spelade i samma turnering hela tiden??

Hjälp mig förstå

Det finns fem kategorier av turneringar:

Grand Slams (2000 p)
ATP-slutspel (1500 p)
Masters (1000 p)
500 turneringar (500p)
250 (250 p)

Grand Slam-turneringarna och Mastersturneringarna är mer eller mindre obligatoriska att delta i medan du bara behöver delta i ett visst antal 250 och 500 turneringar. Just nu pågår det två 250-turneringar på gräs, Halle och Queens. Federer och Nadal spelar i Halle medan Djokovic har valt att stå över dessa helt för att ladda inför Wimbledon (grand slam).

Så det är väl anledningen till att dom inte alltid stöter på varandra under året. Men det är ändå fyra Grand Slams och nio Mastersturneringar per år, så det finns gott om tillfällen att mötas.

Så här ser spelschemat ut för i år:

http://www.atpworldtour.com/Tournaments/Event-Calendar.aspx
Senast redigerad av camejo 2012-06-13 kl. 23:51.
Citera
2012-06-14, 12:08
Medlem
Härligt att se att Mahut fortsätter spela bra tennis. Vore roligt om han kunde gå en bit in i Wimbledon, han förtjänar nästan lite större framgång där med tanke på kämparinsatsen han gjorde för två år sedan i första rundan
Citera
2012-06-14, 13:29
Medlem
Pretenders avatar
Citat:
Ursprungligen postat av terribilis
Det hoppas jag, är tråkigt att se när stora spelare spelar så dåligt som han gör, han förtjänar att sluta på ett värdigt sätt.

Roddicks problem denna säsongen är att han inte får spela särskilt många matcher i följd. Han kan inte som vissa spelare (t.ex. Federer) ta fyra-fem veckors uppehåll, för att därefter komma tillbaka och fortfarande vinna komfortabelt mot relativt sett enkelt motstånd (+50). Han behöver kontinuerligt matchande för att hålla uppe nivån.

Tycker dock det är alldeles för tidigt att räkna bort Roddick. Han är fortfarande förhållandevis ung. Tar han sig in i andra veckan i Wimbledon (osannolikt i nuvarande form) och lyckas någorlunda i US Open-series, tror jag han kör på en säsong till. Men jag håller med, det är deprimerande att se honom spela när man är van att se honom krossa spelare som Roger-Vasselin på gräset.
Citera
2012-06-14, 14:50
Medlem
Pretenders avatar
Roddick accepterar WC för Eastbourne - kul!
Citera
2012-06-14, 16:29
Medlem
Cilangs avatar
Tydligen är det inte hundra att Lindstedt/Brunström får åka till OS!? Vad är SOK för tomtar egentligen? Varför skulle de inte få göra det? Fan jag vill ju följa lite svenskt i OS-tennisen.
Citera
2012-06-14, 18:53
Medlem
Dodig slog Tsonga, det hade jag aldrig trott faktiskt, inte på gräs, blir lite poängtapp för Tsonga då i och med att han var i final förra året. Ganska dålig uppladdning för honom, han hade tydligen sagt att han ville ha några matcher innan Wimbledon, kanske blir nån uppvisningstennis för hans del då? För han är inte uppskriven för någon mer ATP-turnering innan Wimbledon.

Ganska udda spelare denna Dodig, är väldigt bra när han är som bäst men har haft en rejäl formsvacka den sista tiden. Han börjar faktiskt rada upp en del bra vinster. Nadal (2), Söderling (5), Tsonga (5).

Citat:
Ursprungligen postat av Pretender
Roddicks problem denna säsongen är att han inte får spela särskilt många matcher i följd. Han kan inte som vissa spelare (t.ex. Federer) ta fyra-fem veckors uppehåll, för att därefter komma tillbaka och fortfarande vinna komfortabelt mot relativt sett enkelt motstånd (+50). Han behöver kontinuerligt matchande för att hålla uppe nivån.

Tycker dock det är alldeles för tidigt att räkna bort Roddick. Han är fortfarande förhållandevis ung. Tar han sig in i andra veckan i Wimbledon (osannolikt i nuvarande form) och lyckas någorlunda i US Open-series, tror jag han kör på en säsong till. Men jag håller med, det är deprimerande att se honom spela när man är van att se honom krossa spelare som Roger-Vasselin på gräset.

Jag gillar Roddick trots att han är jänkare

Får hoppas att han rycker upp sig.
Senast redigerad av terribilis 2012-06-14 kl. 18:57.
Citera
2012-06-14, 21:01
Medlem
Bjurras avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Cilang
Tydligen är det inte hundra att Lindstedt/Brunström får åka till OS!? Vad är SOK för tomtar egentligen? Varför skulle de inte få göra det? Fan jag vill ju följa lite svenskt i OS-tennisen.

Nu är det 100%. Sofia Arvidsson får däremot inte åka.

SOK måste ha de hårdaste kraven i idrottsvärlden.
Citera
2012-06-14, 21:49
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Bjurra
Nu är det 100%. Sofia Arvidsson får däremot inte åka.

SOK måste ha de hårdaste kraven i idrottsvärlden.
Ja dom är väldigt märkliga, bt-tjejen som vann OS-kvalet fick ju heller inte åka, Mustafa Mohammed platsade inte heller men hoppar Carolina Kluft en dryg meter så är hon en given OS-deltagare
Är det någon som kan rida en häst eller åsna så är inga som helst prob att komma till London
Citera
2012-06-14, 23:03
Medlem
SOK är inte kloka i skallen. Pengar och pampar är sånt som förstör världen. Självutnämna allvetare som tror sig veta bäst.

Sparka hela bunten. Med deras kriterier så ska man egentligen vara rankad topp8 i världen i tennis för att få åka, annars kan man ju omöjligt vara tillräckligt bra. Usch blir så lack när jag tänker på det. Ska inte kolla en sekund på OS bara för det. Ska se 100 meters finalen men inget mer.

Hade varit jävligt roligt om någon svensk snubbe hade sprungit 100 meter på 10,10 sekunder. Tveksamt om han hade fått åka på OS eftersom det är tveksamt om man går till final på det i år.

Hade jag varit idrottare så hade jag skitit i OS, eller bytt nation till någon "blåbärsnation" som gärna vill ha en idrottare med och är beredd att betala för att få dit en. Är man tia i världen så finns det säkert nån nation som nappar.

Det som gör idrott så underbart är just det att ALLT ÄR MÖJLIGT. Hela det underbara med sensationer, skrällar, mirakel och allt vad de kallas försvinner om man ska följa SOK's idiotiska ideér.
Senast redigerad av terribilis 2012-06-14 kl. 23:06.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in