2009-11-29, 00:25
Medlem
Hade nån sagt till mig i våras att Robin Söderling skulle slå Novak Djokovic och Rafael Nadal i gruppspelet i ATP slutspelet så hade jag garvat rätt hårt åt honom. Hade han dessutom sagt att Robin skulle vara ett hållet servegame från en final i ATP slutspelt då vet jag inte va jag hade gjort, så med dom tankarna i huvudet: Tack Robin, tack för en underbart överraskande säsong och hoppas att nästa år blir lika roligt och framgångsrikt! Jerringpriset är ditt.

/N
Citera
2009-11-29, 00:27
Medlem
baffbaffs avatar
Det är säkert Strandberg som skriver artiklarna på aftonbladet. Den stollen.
Citera
2009-11-29, 00:28
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Vingelben
Haha, snabbt justerat, men förbaskat roligt var det!

Nån som tydligen inte är inhyrd från samhall iallafall
Citera
2009-11-29, 00:30
Medlem
Embas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av nillson
Hade nån sagt till mig i våras att Robin Söderling skulle slå Novak Djokovic och Rafael Nadal i gruppspelet i ATP slutspelet så hade jag garvat rätt hårt åt honom. Hade han dessutom sagt att Robin skulle vara ett hållet servegame från en final i ATP slutspelt då vet jag inte va jag hade gjort, så med dom tankarna i huvudet: Tack Robin, tack för en underbart överraskande säsong och hoppas att nästa år blir lika roligt och framgångsrikt! Jerringpriset är ditt.

/N

WORD!!
Citera
2009-11-29, 00:36
Medlem
Varför är Söderling så orörlig? Han skulle definitivt behöva deffa lite.
Som den där bollen när han var framme vid nät och Argentinaren lobbade, Robert backar för fulla muggar och når bollen när den är som högst i bollbana ca 1 meter upp. Jätte enkel bakhandboll att få över nät med han fumlar med sina händer och lägger den utanför.

Gå ner några kilo, bli mer teknisk, spela mer varierat, spela roligare tennis.
Citera
2009-11-29, 00:37
Medlem
Embas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av affex
Som den där bollen när han var framme vid nät och Argentinaren lobbade, Robert backar för fulla muggar och når bollen när den är som högst i bollbana ca 1 meter upp. Jätte enkel bakhandboll att få över nät med han fumlar med sina händer och lägger den utanför.

Robert Broberg?
Citera
2009-11-29, 00:38
Medlem
Embas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Emba
Robert Broberg?

edit: Störde mig också på att han sölade när han "sprang" efter den bollen!

edit: Nä nu yrar jag och citerar helt fel saker! Söderling har gjort en fantastisk säsong och är så jävla värd Jerringpriset! Dem som inte har röstat. Gört!
Senast redigerad av Emba 2009-11-29 kl. 00:42.
Citera
2009-11-29, 00:45
Medlem
Gag Halfrunts avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Emba
Låter Aftonbladet utvecklingsstörda skriva artiklarna efter kl 00?!

Hann ni notera att det dessutom stod i rubriken att han "ställs mot Roger Federer i bronsmatch"? Det skulle vara kul att se honom spela mot både Nadal och Federer i en så kallad bronsmatch...

En snabb print screen blev det i alla fall. Det där måste bevaras till eftervärlden. Det piggade upp efter den här nesliga förlusten.
Citera
2009-11-29, 00:55
Medlem
Kongo_89s avatar
undrar hur oddset kan ligga på söderling inför AO?
världs 8a nu och förhoppningsvis kan han spela bra i för tuneringarna i australien i januari.
Citera
2009-11-29, 01:02
Medlem
Castlevanias avatar
Del Potro visade upp ett större mentalt register. Starkt att bryta tillbaka direkt i 3:e set. Robin hade lite matchen i sin hand, 4-2 med chans att göra 5-2. Men han vek ner sig. Kanske var han övertänd. I överlag var Robin bättre i 3:e set och fick mer spel i Del Potros servegem. Men i slutändan var Del Potro bättre på det mentala planet. Det visade han inte minst i tiebraket.

Trist att Federer förlorade. Hade varit kul att se honom försöka ta revansch på Del Potro. Han var alldeles för slarvig och gav bort matchen. Som nån sa tidigare ger han ett nonchalant intryck stundtals. Tänk vad det skulle göra honom gott med en tränare på heltid. Dock kanske han segrat ihjäl sig så pass mycket att han inte bryr sig om spelet skiter sig.
Citera
2009-11-29, 01:26
Medlem
Castlevanias avatar
Citat:
Ursprungligen postat av affex

Jag tror alla spelare skulle vilja vara lika tekniska och snabba som Federer. Men de flesta måste inse sina förutsättningar och utnyttja sina styrkor på bästa sätt. Visst går det att förbättra sig succesivt och exempelvis träna upp volleyn så den blir slagkraftig. Det finns en risk att deffa en massa. Se hur det gick för Nadal. Han är snabbare än någonsin men vad han hänt med kraften och tyngden i slagen?

En som kunde utnyttja sina begränsningar till max var Carlos Moya. Han hade i princip bara serve och forehand. Backhand var fullständigt usel. Inte konstigt att han gick runt så ofta och slog forehand. Men det rack till att vinna en slam i RG och en massa andra grusturneringar.

Det ska bli kul att se om Nadal får spela DC finalen till helgen. Finalen spelas på det röda gruset. Då får man se hur bra Nadal egentligen är på sitt bästa underlag.
Citera
2009-11-29, 02:52
Medlem
vad tros om finalen i morn då?
själv tycker jag davydenko har spelat oerhört bra och sedan får han lite extra vila och matchen liras ju redan på förmiddagen så tror på rysk vinnst
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in