2012-03-11, 18:48
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Alessandro
Lindstedt skall kör nog på så länge han vinner matcher, det är nog begränsningen. Han är beredd att offra sin hälsa för framgångar. Sverige är som Indien i tennis idag, mest dubbelspelare på herrsidan och i Indien är indiska framgångsrika dubbelspelare stora folkhjältar. Bröderna Bryan har definitivt ökat intresset i USA för tennis,
i Rumänien fick Horia Tecau mycket uppmärksamhet för sin mixed vinst i Australian Open.
Qureshi har fått mycket uppmärksamhet i Pakistan, speciellt då han vann dubbeltitlar med en indier som inte var muslim. Dessutom spelat ihop med en israelisk spelare!

Ja men man kan inte jämföra det med singel. Lindstedt var i final i Rotterdam, det var inte ett knyst i mainstream media om det, hade Söderling varit i final där så hade det stått på förstasidorna.

Att dubbelspelare får uppmärksamhet i Indien är kanske inte så konstigt då de inte har varit en stormakt i tennis som Sverige en gång har varit. Media i Sverige bryr sig inte om det inte finns singelspelare som vinner titlar, så enkelt är det.
Citera
2012-03-11, 19:37
Medlem
Castlevanias avatar
Citat:
Ursprungligen postat av terribilis
Att dubbelspelare får uppmärksamhet i Indien är kanske inte så konstigt då de inte har varit en stormakt i tennis som Sverige en gång har varit. Media i Sverige bryr sig inte om det inte finns singelspelare som vinner titlar, så enkelt är det.

Om toppspelarna skulle ställa upp i dubbel i större omfattning skulle troligen statusen öka. I minnet av gamla framgångar och profiler som dubblerade (Mcenroe, Edberg mfl). Media skulle hänga på tåget. Mitt intresse för dubbel dog i princip då Björkman la racket på hyllan. Tyckte han var kul att följa i både singel och dubbel med sitt serve o volley spel. Nej, som det är i dagsläget är DC enda tillfället jag bryr mig om dubbel. Spelare som Nadal ids inte bry sig om dubbel. De ser endast spelformen som träning.

Nu ska snart Mcenroe intervjuas i TV4-sporten.
Citera
2012-03-11, 20:16
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Castlevania
Om toppspelarna skulle ställa upp i dubbel i större omfattning skulle troligen statusen öka. I minnet av gamla framgångar och profiler som dubblerade (Mcenroe, Edberg mfl). Media skulle hänga på tåget. Mitt intresse för dubbel dog i princip då Björkman la racket på hyllan. Tyckte han var kul att följa i både singel och dubbel med sitt serve o volley spel. Nej, som det är i dagsläget är DC enda tillfället jag bryr mig om dubbel. Spelare som Nadal ids inte bry sig om dubbel. De ser endast spelformen som träning.

Nu ska snart Mcenroe intervjuas i TV4-sporten.

Håller med, hade varit roligt att se att de som spelar singel spelar mer dubbel också, hade gärna sett Federer spela mer dubbel, tror att han skulle kunna bli etta i det också.

Det är mycket därför jag inte bryr mig om dubbel, det känns så "B".

Fast schemat är hårt, jag tror de är därför de väljer att enbart satsa på singel, tennisen är mer fysisk idag än vad den var på Edberg och McEnroe's tid.
Citera
2012-03-11, 21:09
Medlem
Citat:
Håller med, hade varit roligt att se att de som spelar singel spelar mer dubbel också, hade gärna sett Federer spela mer dubbel, tror att han skulle kunna bli etta i det också.

Det är mycket därför jag inte bryr mig om dubbel, det känns så "B".

Fast schemat är hårt, jag tror de är därför de väljer att enbart satsa på singel, tennisen är mer fysisk idag än vad den var på Edberg och McEnroe's tid.
Fast det är OS år iår och då får dubbel uppsving, hurvida dubbel är som underhållning kan man ju diskutera, men fördelen är att dom spelar längre perioder, då det är mindre fysiskt krävande alltså lär man allmogen sig namnen mer.
Att media har orimliga förväntningar i Sverige på tennis är ingen nyhet.
Citera
2012-03-11, 21:29
Medlem
Citat:
Fast det är OS år iår och då får dubbel uppsving, hurvida dubbel är som underhållning kan man ju diskutera, men fördelen är att dom spelar längre perioder, då det är mindre fysiskt krävande alltså lär man allmogen sig namnen mer.
Att media har orimliga förväntningar i Sverige på tennis är ingen nyhet.

Hehe nej de är inte kloka, gör någon NHL-spelare en assist så får han rubriker, i tennis måste man minst ta sig till final om det är en ATP 250-turnering för att ens bli omnämn
Citera
2012-03-11, 21:32
Medlem
Veckans turkvinna utser jag Angelique Kerber, i andra rundan så låg hon under med 1-0 i set, 5-1 i game och 40-15 dvs två matchbollar, lyckas med en Houdini-nummer som Magnus Larsson emot Dreekman i Franska Öppna och vinner matchen. I nästa runda så lämnar Vania King wo då hon är sjuk!
Citera
2012-03-12, 20:52
Medlem
Gag Halfrunts avatar
Citat:
Veckans turkvinna utser jag Angelique Kerber, i andra rundan så låg hon under med 1-0 i set, 5-1 i game och 40-15 dvs två matchbollar, lyckas med en Houdini-nummer som Magnus Larsson emot Dreekman i Franska Öppna och vinner matchen. I nästa runda så lämnar Vania King wo då hon är sjuk!

...eller om man så vill en Henrik Sundström i Franska Öppna tio år tidigare, 1984, då han i tredje omgången mötte Gildemeister som ledde med 6-2, 6-0, 5-1 och 30-15.

Matchen slutade 2-6, 0-6, 7-5, 6-3, 6-4 till Sundström...

Glömmer dock aldrig Larssons sex räddade matchbollar mot Dreekman, som bara tog ett enda game på de två sista seten...
Citera
2012-03-12, 21:08
Medlem
Kvällsmatch för Sofia emot Caroline, kan bli intressant.
Citera
2012-03-12, 22:12
Medlem
Citat:
Kvällsmatch för Sofia emot Caroline, kan bli intressant.

Den kan bli intressant bortsett från att den spelas mitt i natten. Zzzzzz....

Spelar Wozniacki bättre nu då? Har Arvidsson någon rimlig chans?
Citera
2012-03-13, 01:31
Medlem
Citat:
Vad jag vet så finns det ingen talang som man direkt kan säga att han skulle kunna bli världsetta i framtiden i dagsläget. Kan ju hända att det finns någon lovande junior som jag inte alls vet om men det är lite svårt att säga att en junior ska kunna bli världsetta, det är för långt att förutspå helt enkelt. Det är ett sånt gigantiskt steg från junior till senior. Förr så var det inte så inom tennisen men nu är det så.

Fish och Isner är nämast förstaplatsen, inte bara rankingmässigt utan spelmässigt också, det säger det mesta om statusen på USA's tennis då de aldrig kommer att bli ettor.

Donald Young och Ryan Harrison är ju bra och fortfarande unga men jag av det jag har sett av dem så kan jag absolut inte se att de skulle kunna bli bäst. Inte så som tennisen ser ut idag. Förut kunde man bli etta om man hade en galen serve och ett tungt spel och bra volley, speciellt i sina servgame. Idag så måste man vara komplett och har man inte ett galet fotarbete så kan man glömma första platsen då banorna är långsammare oavsett vilket underlag du spelar på. Man får mer utdelning på att vara stark defensivt i dagsläget pga banorna.
Fish var inte bra idag, han knäckte rack, skrapade ena knät och armbågen, bråkade med domaren och förlorade i raka set. Ebden, en f.d sydafrikan som representerar Australien var intressant.
Citera
2012-03-13, 13:53
Medlem
Citat:
Den kan bli intressant bortsett från att den spelas mitt i natten. Zzzzzz....

Spelar Wozniacki bättre nu då? Har Arvidsson någon rimlig chans?
Blev en jämn historia över två och en halv timme, Sofia tog första set, men sen vände Caroline på det.
Citera
2012-03-13, 14:18
Medlem
camejos avatar
Nog för att Caroline brukar spela väldigt defensivt men den här matchen tog priset. Lob city och fös-forehand hela tiden. Arwidsson hade en väldigt bra chans att vinna med fick en svacka i slutet av andra set.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in