Citat:
Ursprungligen postat av Reggie Hamond
Jag såg Del Potros senaste match mot Haas idag. Haas bjöd på många enkla misstag och såg loj ut, framförallt i första set så det är svårt att avgöra hur pass bra Del Potro är för tillfället. Jag måste ändå säga att Del Potro såg stark ut i sin egen serve, han servade riktigt bra. Kevin Andersson kommer dock att bjuda på mycket bättre motstånd...så det är en match som jag tycker känns väldigt öppen och kan sluta lite hur som helst. Vinnaren får förmodligen möta Tsonga i finalen.
Apropå Tsonga. Han spelar fortfarande utan någon coach. Han dumpade sin coach tidigare i år och sen dess har han iofs spelat bra tennis men hur länge kan det hålla?? Är det överskattat att ha en coach med sig på touren? Skulle Robin spela bättre tennis utan coach?
Jo-Wilfred Tsonga
MR. SPONTANEITY: TSONGA FLIES SOLO
http://www.atpworldtour.com/News/DEUCE-Tennis/DEUCE-Roland-Garros-Wimbledon-2011/Jo-Wilfried-Tsonga.aspx
Det är ju helt olika från spelare till spelare om man behöver en coach eller inte, eller hur mycket man behöver det.
För de flesta tror jag det är oerhört viktigt att ha en coach, det är en fördel att ha någon som kan se en utifrån på ett annat sätt än vad man kan göra själv. Men samtidigt så måste man träffa rätt, för en coach kan också stjälpa en.
Sen tror jag det är oerhört mycket lättare att kunna hålla sig motiverad om man inte bara spelar för sig "själv", men det är ju såklart helt olika. För alla har inte samma psyke.
Robin, tror jag däremot är en av de som verkligen behöver en coach. Alla vet ju hur pass dålig han är om han inte är motiverad, hans lägsta nivå är oerhört låg. Därav tror jag det är viktigt att han har någon där som puschar honom. Sen om Fidde är rätt man återstår och se.
En sak som skulle skulle kunna göra själva coach jobbet mer intressant utifrån är om man skulle göra som på WTA där man får prata med sin coach under match.
Jag menar varför inte liksom, vet att många är emot det. Men själv tror jag det bara skulle gynna tennisen. Blir som en till match i matchen.