2011-10-27, 22:05
Medlem
camejos avatar
Haha, radwanska räddar tre matchbollar. Vänd det här nu!
Citera
2011-10-27, 22:19
Medlem
camejos avatar
Siktar Zvonareva på mitten av korridorerna?
Citera
2011-10-27, 22:41
Medlem
Bjurras avatar
En spektakulär genomklappning av Vera...
Citera
2011-10-28, 18:48
Medlem
Reggie Hamonds avatar
Janko Tipsarević har sitt bästa år på touren. Vunnit sina två första ATP titlar på typ en månad och nu är han i semi i St. Petersburg. Han närmar sig en plats i slutspelet. Kevin Anderson mot Juan Del Potro i morgon i Wien kan bli en riktigt bra match.
Citera
2011-10-28, 20:14
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Reggie Hamond
Janko Tipsarević har sitt bästa år på touren. Vunnit sina två första ATP titlar på typ en månad och nu är han i semi i St. Petersburg. Han närmar sig en plats i slutspelet. Kevin Anderson mot Juan Del Potro i morgon i Wien kan bli en riktigt bra match.

Intressant match, jag har inte följt turneringen, så jag har inte sett hur Del Potro spelar men spelar Anderson som han gjorde i Stockholm så har han en bra chans att vinna hela turneringen. Så det blir en tuff match för Del Potro.

Tipsarevic kommer bli en stabil topp10-spelare till nästa år tror jag.
Citera
2011-10-28, 20:14
Medlem
Mich13s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Bjurra
En spektakulär genomklappning av Vera...

Skönt att Radwanska bjöd tillbaka idag, ledde med 5-1 i första set och torskar i tie-break. Patetiskt uselt.
Hade lagt 7 spänn (inget jag vet) på henne och Bartoli, hade givit över 100 kronor. Var sjuka odds.

Kvitova imponerar, kul!
Citera
2011-10-28, 21:17
Medlem
Reggie Hamonds avatar
Citat:
Ursprungligen postat av terribilis
Intressant match, jag har inte följt turneringen, så jag har inte sett hur Del Potro spelar men spelar Anderson som han gjorde i Stockholm så har han en bra chans att vinna hela turneringen. Så det blir en tuff match för Del Potro.

Tipsarevic kommer bli en stabil topp10-spelare till nästa år tror jag.

Jag såg Del Potros senaste match mot Haas idag. Haas bjöd på många enkla misstag och såg loj ut, framförallt i första set så det är svårt att avgöra hur pass bra Del Potro är för tillfället. Jag måste ändå säga att Del Potro såg stark ut i sin egen serve, han servade riktigt bra. Kevin Andersson kommer dock att bjuda på mycket bättre motstånd...så det är en match som jag tycker känns väldigt öppen och kan sluta lite hur som helst. Vinnaren får förmodligen möta Tsonga i finalen.

Apropå Tsonga. Han spelar fortfarande utan någon coach. Han dumpade sin coach tidigare i år och sen dess har han iofs spelat bra tennis men hur länge kan det hålla?? Är det överskattat att ha en coach med sig på touren? Skulle Robin spela bättre tennis utan coach?

Jo-Wilfred Tsonga
Citat:
I am not working anymore with a coach. I just play to have fun, play my best tennis, take pleasure from the fight [in a match] and that’s it. I want to be spontaneous and not have any outside influence. I just want to be me, so I don’t have any regrets.

“I am not asking anyone for advice. I want to figure tactics, everything out for myself. I want to mature more as a person and find the spontaneity that has been missing. Since I have been alone I have been playing better every week [smiling], so I will stay like this. Maybe I will need advice later, but for now I’m fine.”
MR. SPONTANEITY: TSONGA FLIES SOLO
http://www.atpworldtour.com/News/DEUCE-Tennis/DEUCE-Roland-Garros-Wimbledon-2011/Jo-Wilfried-Tsonga.aspx
Citera
2011-10-28, 21:43
Medlem
Citat:
Jag såg Del Potros senaste match mot Haas idag. Haas bjöd på många enkla misstag och såg loj ut, framförallt i första set så det är svårt att avgöra hur pass bra Del Potro är för tillfället. Jag måste ändå säga att Del Potro såg stark ut i sin egen serve, han servade riktigt bra. Kevin Andersson kommer dock att bjuda på mycket bättre motstånd...så det är en match som jag tycker känns väldigt öppen och kan sluta lite hur som helst. Vinnaren får förmodligen möta Tsonga i finalen.

Apropå Tsonga. Han spelar fortfarande utan någon coach. Han dumpade sin coach tidigare i år och sen dess har han iofs spelat bra tennis men hur länge kan det hålla?? Är det överskattat att ha en coach med sig på touren? Skulle Robin spela bättre tennis utan coach?

Jo-Wilfred Tsonga

http://www.atpworldtour.com/News/DEUCE-Tennis/DEUCE-Roland-Garros-Wimbledon-2011/Jo-Wilfried-Tsonga.aspx

Det är ju helt olika från spelare till spelare om man behöver en coach eller inte, eller hur mycket man behöver det.

För de flesta tror jag det är oerhört viktigt att ha en coach, det är en fördel att ha någon som kan se en utifrån på ett annat sätt än vad man kan göra själv. Men samtidigt så måste man träffa rätt, för en coach kan också stjälpa en.

Sen tror jag det är oerhört mycket lättare att kunna hålla sig motiverad om man inte bara spelar för sig "själv", men det är ju såklart helt olika. För alla har inte samma psyke.

Robin, tror jag däremot är en av de som verkligen behöver en coach. Alla vet ju hur pass dålig han är om han inte är motiverad, hans lägsta nivå är oerhört låg. Därav tror jag det är viktigt att han har någon där som puschar honom. Sen om Fidde är rätt man återstår och se.

En sak som skulle skulle kunna göra själva coach jobbet mer intressant utifrån är om man skulle göra som på WTA där man får prata med sin coach under match.

Jag menar varför inte liksom, vet att många är emot det. Men själv tror jag det bara skulle gynna tennisen. Blir som en till match i matchen.
Citera
2011-10-28, 22:08
Medlem
Citat:

Jo-Wilfred Tsonga

Okej, men hur såg han ut i jämförelse med i Stockholm?

Är han som han var där så kommer han förlora mot Anderson tror jag, då Anderson är i bra form. Han rör på sig väldigt bra för att vara 203 cm lång, han och Isner har brutit en gammal "regel" som säger att långa spelare rör sig dåligt. Del Potro är ju också lång men det är ändå fem centimeters skillnad, vilket är ganska mycket.

Angående tränarfrågan så är det nog en personlig sak. Söderling skulle inte klara sig utan en tränare, det säger han själv (om jag inte minns fel).
Citera
2011-10-28, 22:12
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av NickLidstrom
Det är ju helt olika från spelare till spelare om man behöver en coach eller inte, eller hur mycket man behöver det.

För de flesta tror jag det är oerhört viktigt att ha en coach, det är en fördel att ha någon som kan se en utifrån på ett annat sätt än vad man kan göra själv. Men samtidigt så måste man träffa rätt, för en coach kan också stjälpa en.

Sen tror jag det är oerhört mycket lättare att kunna hålla sig motiverad om man inte bara spelar för sig "själv", men det är ju såklart helt olika. För alla har inte samma psyke.

Robin, tror jag däremot är en av de som verkligen behöver en coach. Alla vet ju hur pass dålig han är om han inte är motiverad, hans lägsta nivå är oerhört låg. Därav tror jag det är viktigt att han har någon där som puschar honom. Sen om Fidde är rätt man återstår och se.

En sak som skulle skulle kunna göra själva coach jobbet mer intressant utifrån är om man skulle göra som på WTA där man får prata med sin coach under match.

Jag menar varför inte liksom, vet att många är emot det. Men själv tror jag det bara skulle gynna tennisen. Blir som en till match i matchen.

Håller med, jag förstår inte riktigt grejen med att ens tränare inte får träna en under en match, har aldrig fattat varför han ska sitta tyst och bara kolla på. Tror det skulle höja nivån på tennisen också. Det kan ju omöjligt bli sämre tennis av att någon blir coachad.

Men jag förstår samtidigt de som inte vill ha det så, att det ska vara en totalt individuell sport där man får klara sig helt själv. Men då får man ju också tänka på att det är väldigt lite som ett tennisproffs gör själv i dagsläget bortsett från att spela tennis, allt annat förutom det har de folk som är anställda för att sköta.
Senast redigerad av terribilis 2011-10-28 kl. 22:14.
Citera
2011-10-28, 22:14
Medlem
Vad är det Azarenka sysslar med? Kom in mitt i.
Citera
2011-10-28, 22:23
Medlem
Körde ett lättare träningspass, mot en heltaggad Bartoli, säger väl allt om Bartolis spelstyrka som nästan torskade mot någon som knappt rörde sig.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in