2012-03-10, 08:26
Medlem
camejos avatar
Citat:
Ursprungligen postat av evreka
vilken svensk kanal visar indian wells? kan inte se det på viasat sports tv tablå?

Canal plus sänder det mesta av atp-touren.
Citera
2012-03-10, 16:58
Medlem
MeTaLRubEuSs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av terribilis
Jaha och? Jag sa att han inte var bäst varje dag, vilket han inte var eftersom han förlorade sex gånger så jag förstår inte varför du citerar mig.

Jo han förlorade sex gånger men jag citerade för att vara övertydlig med hur bra han var förra året. Det tog låång tid innan han förlorade en enda match.
Citera
2012-03-10, 21:13
Medlem
Johanna hade ingen chans, åkte dit i raka. Däremot Sofia vann sin match, nu 3e omgången, yay.
Lite förvånande är Tomic åkte emot Gilles.M, Tomic har inte spelat bra sen han åkte dit för trafikbrott hemma, åkte dit tidigt i San Jose också.
Senast redigerad av Alessandro 2012-03-10 kl. 21:53.
Citera
2012-03-10, 22:48
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Alessandro
Johanna hade ingen chans, åkte dit i raka. Däremot Sofia vann sin match, nu 3e omgången, yay.
Lite förvånande är Tomic åkte emot Gilles.M, Tomic har inte spelat bra sen han åkte dit för trafikbrott hemma, åkte dit tidigt i San Jose också.

Arvidsson är en positiv överraskning såhär långt denna säsong. Det vore riktigt lägligt om hon kunde bevara denna form och ta sig tillbaka till topp30. Håller hon denna form så tror jag att hon kommer att komma tillbaka dit faktiskt. Det behövs för att hålla upp intresset för sporten i Sverige. Söderling verkar ju inte komma tillbaka, så allt hänger ju egentligen på de två damer Sverige har, herrarna är ju odugliga i singel när Söderling inte spelar.

Svensk tennis har nog aldrig varit kallare än vad den är nu under den moderna eran.
Citera
2012-03-10, 23:36
Medlem
Cilangs avatar
Sant att det ser mörkt ut för svensk tennis just nu. MEN vi får inte glömma bort att vi har en spelare rankad åtta i världen. Visst, det är dubbel men det är ändå en strimma ljus i allt det mörka. Tycker att Robert glöms allt för ofta när man snackar om svensk tennis. Han är trots allt åtta i världen och det förtjänar han respekt för.
Citera
2012-03-11, 00:18
Medlem
Citat:
Arvidsson är en positiv överraskning såhär långt denna säsong. Det vore riktigt lägligt om hon kunde bevara denna form och ta sig tillbaka till topp30. Håller hon denna form så tror jag att hon kommer att komma tillbaka dit faktiskt. Det behövs för att hålla upp intresset för sporten i Sverige. Söderling verkar ju inte komma tillbaka, så allt hänger ju egentligen på de två damer Sverige har, herrarna är ju odugliga i singel när Söderling inte spelar.

Svensk tennis har nog aldrig varit kallare än vad den är nu under den moderna eran.
Nja, man skall nog inte hänga läpp för mycket, under 1970-talet innan Burken så var det inte så roligt heller.
Sofia har varit skadefri länge nu, det är viktigt, Johanna fortsätter att vinna en match och förlora nästa.
Roddick spelade väldigt ojämnt, imponerad av en del returer som han spelade, undvek volleyspel.
Nu var inte Kubot i toppslag med en förmodad magmuskelskada, men iallafall, vilja finns hos Andrew.
Citera
2012-03-11, 00:56
Medlem
Castlevanias avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Alessandro
Nja, man skall nog inte hänga läpp för mycket, under 1970-talet innan Burken så var det inte så roligt heller.

Roligt och roligt. Det fanns ändock profiler som ökade intresset för sporten före open era 1968. Tänker på Lennart Bergelin, Sven Davidson, Ulf Schmidt, Birger Folke, Jan-Erik Lundqvist och Kalle Schröder som alla nådde blandade framgångar. Tur att tennisen utvecklades och blev en folksport och kom bort från överklasstämpeln den haft tidigare. Gustaf V ska dock ha cred som var en av de första som gjorde tennis känt i Sverige.

Det som är trist med svensk tennis är till synes bristen på återväxt. För några år sen hade vi en världsetta bland juniorerna i form av Berta. Han har i princip försvunnit sen 2009. Finns det någon/några att hoppas på överhuvudtaget? Vet att det finns några födda 1991-1992 runt 500 på rankingen. Men har ingen koll på deras potential.
Senast redigerad av Castlevania 2012-03-11 kl. 01:01.
Citera
2012-03-11, 01:39
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Castlevania
Roligt och roligt. Det fanns ändock profiler som ökade intresset för sporten före open era 1968. Tänker på Lennart Bergelin, Sven Davidson, Ulf Schmidt, Birger Folke, Jan-Erik Lundqvist och Kalle Schröder som alla nådde blandade framgångar. Tur att tennisen utvecklades och blev en folksport och kom bort från överklasstämpeln den haft tidigare. Gustaf V ska dock ha cred som var en av de första som gjorde tennis känt i Sverige.

Det som är trist med svensk tennis är till synes bristen på återväxt. För några år sen hade vi en världsetta bland juniorerna i form av Berta. Han har i princip försvunnit sen 2009. Finns det någon/några att hoppas på överhuvudtaget? Vet att det finns några födda 1991-1992 runt 500 på rankingen. Men har ingen koll på deras potential.
Ja, fast att Berta med sin bristande fysik inte skulle slå var ju ganska givet. Björn.R i repris.
Bröderna Ymer jr, är ju intressanta.
Citera
2012-03-11, 08:52
Medlem
camejos avatar
Murray utslagen direkt precis som förra året. Är siktet mer inställt på semester än tennis när han är i Kalifornien?
Citera
2012-03-11, 09:08
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av camejo
Murray utslagen direkt precis som förra året. Är siktet mer inställt på semester än tennis när han är i Kalifornien?

Ja han verkar inte alls trivas där. Även året innan förra så åkte han tidigt.

Garcia Lopez är en spelare som han inte ska ha några problem med alls, väldigt överraskande förlust tycker jag.

Har trott att det har varit för att han har varit deprimerad över sina förluster i AO som det har gått dåligt där förut men tydligen så är det någonting annat som är fel.

Citat:
Ursprungligen postat av Cilang
Sant att det ser mörkt ut för svensk tennis just nu. MEN vi får inte glömma bort att vi har en spelare rankad åtta i världen. Visst, det är dubbel men det är ändå en strimma ljus i allt det mörka. Tycker att Robert glöms allt för ofta när man snackar om svensk tennis. Han är trots allt åtta i världen och det förtjänar han respekt för.

Visst ska Lindstedt ha cred för sitt fina spel, men som då ser så skrev jag SINGEL. Tyvärr så bryr sig inte folk om dubbel så mycket (mig inkuderad), det får inte upp intresset för sporten. Det är singel som räknas, går det inte bra där så bryr sig folk inte så mycket, media skriver inte så mycket om det osv.

Dessutom så ska väl Lindstedt sluta snart?
Senast redigerad av terribilis 2012-03-11 kl. 09:12.
Citera
2012-03-11, 12:07
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av camejo
Kanske smärttröskeln är nådd, han hade problem igen med sitt högerben i Dubai.
Citera
2012-03-11, 12:12
Medlem
Citat:
Ja han verkar inte alls trivas där. Även året innan förra så åkte han tidigt.

Garcia Lopez är en spelare som han inte ska ha några problem med alls, väldigt överraskande förlust tycker jag.

Har trott att det har varit för att han har varit deprimerad över sina förluster i AO som det har gått dåligt där förut men tydligen så är det någonting annat som är fel.

Visst ska Lindstedt ha cred för sitt fina spel, men som då ser så skrev jag SINGEL. Tyvärr så bryr sig inte folk om dubbel så mycket (mig inkuderad), det får inte upp intresset för sporten. Det är singel som räknas, går det inte bra där så bryr sig folk inte så mycket, media skriver inte så mycket om det osv.

Dessutom så ska väl Lindstedt sluta snart?
Lindstedt skall kör nog på så länge han vinner matcher, det är nog begränsningen. Han är beredd att offra sin hälsa för framgångar. Sverige är som Indien i tennis idag, mest dubbelspelare på herrsidan och i Indien är indiska framgångsrika dubbelspelare stora folkhjältar. Bröderna Bryan har definitivt ökat intresset i USA för tennis,
i Rumänien fick Horia Tecau mycket uppmärksamhet för sin mixed vinst i Australian Open.
Qureshi har fått mycket uppmärksamhet i Pakistan, speciellt då han vann dubbeltitlar med en indier som inte var muslim. Dessutom spelat ihop med en israelisk spelare!
Senast redigerad av Alessandro 2012-03-11 kl. 12:25.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in