2012-03-02, 15:45
Medlem
camejos avatar
Citat:
Ursprungligen postat av terribilis
Bortsett från Federer's vinst i FÖ mot Djokovic så är faktiskt Murray den enda som varit riktigt, riktigt nära att slå Djokovic under den perioden då Djokovic var som bäst, då han sopade banan med i princip alla.

Jag trodde faktiskt att Murray skulle vinna, men jag blev lite orolig när Djokovic bröt tillbaka till 5-5. Hade han vänt på det så hade det varit tragiskt faktiskt.

Ja man fick lite vibbar från Rom förra året när Murray skulle serva hem matchen och Novak bröt tillbaka och vann.

Hoppas på en Federer - Murray final nu, dom möttes inte förra året om jag inte helt missminner mig.
Citera
2012-03-02, 15:50
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av terribilis
Gulbis är en väldigt underlig person, det är alltid fågel eller fisk med honom, ingen medelmåtta. Antingen är han kass eller så är han jättebra

Det har helt och hållet enbart att göra med hans personlighet, tennisen finns där men hans personlighet tillåter inte att han ska bli en toppspelare för då krävs det mycket större jämnhet.

Verdasco - Wawrinka så håller jag ingen som favorit, där tycker jag verkligen det är 50-50.
Ernests är ifrån överklassen i Lettland, han spelar tennis mer för att ha något att göra än för pengarna, när han vaknar på fel sida så struntar han i det.
Senast redigerad av Alessandro 2012-03-02 kl. 15:56.
Citera
2012-03-02, 15:51
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av camejo
Snacka om att Murray har gjort sig förtjänt av att slå Novak efter deras holmgång i AO. Skönt att Novak är lite mänsklig emellanåt också.
Novak droppade vätska i ögonen under ett sidbyte han verkade inte helt kry. Inte Murray heller, krampsymptom som vanligt i ena benet i första set.
Citera
2012-03-02, 16:14
Medlem
camejos avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Alessandro
Novak droppade vätska i ögonen under ett sidbyte han verkade inte helt kry. Inte Murray heller, krampsymptom som vanligt i ena benet i första set.

Var det inte linsvätska?
Citera
2012-03-02, 16:52
Medlem
Pretenders avatar
Citat:
Andrew var ju skadad i Oz open, så kanske kroppen har återhämtat sig nu?

Problemet, som jag ser det, är att han inte haft en längre period utan skadeuppehåll hela det senaste året. Får han kanske fyra-fem månader utan problem för att få lite matcher, tror jag inte man ska räkna ut honom från topp 10 i år. Han har inte särskilt mycket poäng kvar att försvara i år, mycket förluster i R64 vad gäller masters 1000. Missade dessutom i princip hela grussäsongen 2011, vilket kanske inte gör varken från eller till med tanke på hur bra han är på det underlaget.
Citera
2012-03-02, 16:56
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av camejo
Ja man fick lite vibbar från Rom förra året när Murray skulle serva hem matchen och Novak bröt tillbaka och vann.

Hoppas på en Federer - Murray final nu, dom möttes inte förra året om jag inte helt missminner mig.

Jag tror du har rätt, jag minns inte heller något möte dem emellan förra året. Väldigt synd för Murray har faktiskt riktigt bra facit emot Federer. Med andra ord det kan bli en spännande match.

Citat:
Ernests är ifrån överklassen i Lettland, han spelar tennis mer för att ha något att göra än för pengarna, när han vaknar på fel sida så struntar han i det.

Haha, det märks verkligen. Var det inte han som skulle spela i Stockholm Open för nåt år sedan men bestämde sig för att köpa en hora istället?
Citera
2012-03-02, 17:14
Medlem
Intressant med Djokovic förlust mot Murray. Han känns inte lika oslagbar i år och jag tror att han kommer att tappa en hel del rankingpoäng under våren/sommaren, han ska ju försvara 5000 bara i mastersturneringarna fram till och med Toronto, plus 2720 i Paris och Wimbledon, det är nästan 8000 rankingpoäng det fram till efter OS. Med en Del Potro som bombar på likt han gjorde 2009 och en Federer som jag tror vinner Wimbledon i år så tippar jag att vi får en ny/gammal världsetta innan US Open, om det blir Federer, Nadal eller kanske t.o.m. Murray låter jag vara osagt.
Citera
2012-03-02, 17:55
Medlem
MeTaLRubEuSs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Gincan
Intressant med Djokovic förlust mot Murray. Han känns inte lika oslagbar i år och jag tror att han kommer att tappa en hel del rankingpoäng under våren/sommaren, han ska ju försvara 5000 bara i mastersturneringarna fram till och med Toronto, plus 2720 i Paris och Wimbledon, det är nästan 8000 rankingpoäng det fram till efter OS. Med en Del Potro som bombar på likt han gjorde 2009 och en Federer som jag tror vinner Wimbledon i år så tippar jag att vi får en ny/gammal världsetta innan US Open, om det blir Federer, Nadal eller kanske t.o.m. Murray låter jag vara osagt.

Kan en man som missade Djokovic - Murray få höra lite mer? Han verkar ju vara på väg neråt nu efter sin fantastiska period han haft på sistone.
Citera
2012-03-02, 20:12
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Gincan

Han kommer givetvis att tappa poäng, att han ska återupprepa fjolåret finns inte på kartan, det vore världens största idtrottprestation någonsin om han skulle göra det. Men han kommer att hålla första platsen, jag ser ingen som är bättre och jämnare än Djokovic. Jag tror dock att det är Murray som kommer att vara hans främsta utmanare, jag tror att både Nadal och Federer är passerade när det gäller ranking. Båda kan givetvis vinna stora turneringar fortfarande, speciellt Nadal på grus men jag tror att båda dessa herrar får svårt mot framförallt Djokovic men även en hungrig Murray som aldrig har vunnit en slam eller varit rankad etta.

Citat:
Ursprungligen postat av MeTaLRubEuS
Kan en man som missade Djokovic - Murray få höra lite mer? Han verkar ju vara på väg neråt nu efter sin fantastiska period han haft på sistone.

Djokovic gjorde många enkla missar som man inte är van att se honom göra, bara en liten formsvacka, han har inte spelat någon turnering sedan AO, så det kan vara därför. Han kommer att komma tillbaka, han är fortfarande bäst, men idag var han inte bäst. Och han var inte bäst varje dag förra året heller, så allt är sig likt.

Det var ganska väntat att han Murray skulle vinna, även fast spelbolagen hade Djokovic som ganska stor favorit, om man ser till hur Djokovic spelade i de föregående matcherna i denna turnering så såg man att han inte spelade sin bästa tennis, tycker i alla fall jag. Det var inte oväntat att han förlorade mot en spelare som varit nära att slå honom två gånger och slagit honom en gång de senaste året.
Senast redigerad av terribilis 2012-03-02 kl. 20:18.
Citera
2012-03-02, 23:09
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av MeTaLRubEuS
Vet inte om Djokovic är på väg ner, Murray spelade bra och pressade honom mer än dom flesta gör, sen verkade inte Djokovic var helt kry, han droppade vätska i ögonen i ett sidobyte.
Murray hade lite problem med sitt högerben, det med märket på baksidan av smalbenet, benet vek sig lite när han sprang under en poäng i första set. Annars var Murray mer koncentrerad än vanligt, han slog inte sig själv som han brukar göra när han gör enkla misstag.
Citera
2012-03-03, 11:58
Medlem
Ferrer - Verdasco ska bli intressant att se. Ska Ferrer gör en "Söderling" och gå upp till 18-1 i matcher eller ska Verdacco spräcka svten, det kommer bli en bra match tror jag. Tror Verdasco har en bra chans, Ferrer borde vara lite småsliten med tanke på hur många matcher han har spelat på sistone.
Citera
2012-03-03, 13:28
Medlem
Verdasco har spelat mycket också, vann Buenos Aires dubbeln och spelade även singel där.
Jag tror Ferrer som kämpar för att vara spansk tvåa, kommer att ta det.
Sen har V lite dåliga finalnerver, 5-11 står det innan denna final i vinster vs förluster.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in