Citat:
Ursprungligen postat av Gincan
Intressant med Djokovic förlust mot Murray. Han känns inte lika oslagbar i år och jag tror att han kommer att tappa en hel del rankingpoäng under våren/sommaren, han ska ju försvara 5000 bara i mastersturneringarna fram till och med Toronto, plus 2720 i Paris och Wimbledon, det är nästan 8000 rankingpoäng det fram till efter OS. Med en Del Potro som bombar på likt han gjorde 2009 och en Federer som jag tror vinner Wimbledon i år så tippar jag att vi får en ny/gammal världsetta innan US Open, om det blir Federer, Nadal eller kanske t.o.m. Murray låter jag vara osagt.
Han kommer givetvis att tappa poäng, att han ska återupprepa fjolåret finns inte på kartan, det vore världens största idtrottprestation någonsin om han skulle göra det. Men han kommer att hålla första platsen, jag ser ingen som är bättre och jämnare än Djokovic. Jag tror dock att det är Murray som kommer att vara hans främsta utmanare, jag tror att både Nadal och Federer är passerade när det gäller ranking. Båda kan givetvis vinna stora turneringar fortfarande, speciellt Nadal på grus men jag tror att båda dessa herrar får svårt mot framförallt Djokovic men även en hungrig Murray som aldrig har vunnit en slam eller varit rankad etta.
Citat:
Ursprungligen postat av MeTaLRubEuS
Kan en man som missade Djokovic - Murray få höra lite mer? Han verkar ju vara på väg neråt nu efter sin fantastiska period han haft på sistone.
Djokovic gjorde många enkla missar som man inte är van att se honom göra, bara en liten formsvacka, han har inte spelat någon turnering sedan AO, så det kan vara därför. Han kommer att komma tillbaka, han är fortfarande bäst, men idag var han inte bäst. Och han var inte bäst varje dag förra året heller, så allt är sig likt.
Det var ganska väntat att han Murray skulle vinna, även fast spelbolagen hade Djokovic som ganska stor favorit, om man ser till hur Djokovic spelade i de föregående matcherna i denna turnering så såg man att han inte spelade sin bästa tennis, tycker i alla fall jag. Det var inte oväntat att han förlorade mot en spelare som varit nära att slå honom två gånger och slagit honom en gång de senaste året.