2011-11-20, 19:18
Bannlyst
Jag tror Fish har en chans mot Nadal idag, gjorde en bra match mot honom i Wimbledon och har vunnit mot honom i år efter det för första gången
Citera
2011-11-20, 19:23
Medlem
camejos avatar
Citat:
Ursprungligen postat av kukukukusjkin
Jag tror Fish har en chans mot Nadal idag, gjorde en bra match mot honom i Wimbledon och har vunnit mot honom i år efter det för första gången

Är Fish helt skadefri nu?
Citera
2011-11-20, 19:41
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av camejo
Är Fish helt skadefri nu?

Vet inte, men jag hoppas han har återhämtat sig tillräckligt. Nadal är kanske lite bättre förberedd med en skapligt lång vila, men jag håller mer på Fish mot Nadal än på Tsonga för att säga om dagens matcher.
Senast redigerad av kukukukusjkin 2011-11-20 kl. 19:43.
Citera
2011-11-21, 13:20
Medlem
Kongo_89s avatar
fish vek ner sig när det gällde. tror han får svårt mot fed.

ferrer mot murray idag kan bli intressant då ferrer kan få chansen att utmana topp 4. marray måste verkligen inte vara passiv idag annars blir det torsk.

djokovic mot berdych kan bli väldigt intressant då berdych spelat bra senaste tiden. samtidigt som djokovic haft lite skadeproblem. blir inte förvånad om berdych vinner
Citera
2011-11-21, 16:39
Medlem
camejos avatar
Ferrer är jobbig idag.
Citera
2011-11-21, 16:56
Bannlyst
Lindstedt och "hans rumän" tog en meriterande seger mot dom "gamla" indierna. Hoppas dom kan spöa Bryans!
Om inte många andra vill får väl jag bry mig om dubbeln.
Citera
2011-11-21, 19:40
Medlem
Citat:
Lindstedt och "hans rumän" tog en meriterande seger mot dom "gamla" indierna. Hoppas dom kan spöa Bryans!
Om inte många andra vill får väl jag bry mig om dubbeln.
Dubbel är kul, speciellt DC-matcher.
Citera
2011-11-21, 23:19
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av camejo
Ferrer är jobbig idag.

Ska bli intressant att se hur långt han kan gå i detta slutspel. Davydenko vann som #5 eller #6 för två år sedan, dock så var han en spelare med högre högsta nivå än Ferrer men det är ändå spännande. Ferrer är en kämpe som inte viker ner sig och han kan springa hem vilken match som helst om motståndaren inte är på topp. Dessutom så har han blivit väldigt mycket bättre på att serva de senaste åren.
Citera
2011-11-22, 01:05
Bannlyst
Hoppas på Roger o Mardy imorrn, tror båda kan vinna. Kanske framförallt Fed.
Citera
2011-11-22, 01:54
Medlem
Reggie Hamonds avatar
Citat:
Hoppas på Roger o Mardy imorrn, tror båda kan vinna. Kanske framförallt Fed.

Nej för i helvete Tsonga måste bara slå fisken. Nadal såg blek ut i inledningsmatchen. Inget direkt tryck i slagen, jag tror på Federer idag.

Citat:
Ska bli intressant att se hur långt han kan gå i detta slutspel. Davydenko vann som #5 eller #6 för två år sedan, dock så var han en spelare med högre högsta nivå än Ferrer men det är ändå spännande. Ferrer är en kämpe som inte viker ner sig och han kan springa hem vilken match som helst om motståndaren inte är på topp. Dessutom så har han blivit väldigt mycket bättre på att serva de senaste åren.

Såg inte matchen men jag blev väldigt förvånad att Ferrer stod som slutsegrare, och i två raka dessutom. Murray som har varit i kanonform de senaste månaderna tog jag för givet skulle köra över spanjoren relativt enkelt. Man måste bara älska en spelare som Ferrer. Han har inga direkta vapen och får nästan ingenting gratis men han sliter som ett djur på banan och varje poäng är som en matchboll i hans värld. Hans inställning är grym. Tror dock att Berdych och Djokovic blir för svåra. Tycker lite synd om Berdych som gör en kanonmatch mot Djokovic men han såg helt knäckt ut när han brände matchbollen. Ganska typiskt att han efter den missen gör ett uselt tiebreak och praktiskt taget ger Jokern matchen.
Citera
2011-11-22, 10:05
Medlem
camejos avatar
Hur såg Djokovic ut igår? Axeln ok?

Federer fick Edbergs Sportmanship award igen, helt oförståeligt. Ge det till Ferrer eller Djokovic.
Senast redigerad av camejo 2011-11-22 kl. 10:34. Anledning: addering
Citera
2011-11-22, 10:31
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Reggie Hamond
Nej för i helvete Tsonga måste bara slå fisken. Nadal såg blek ut i inledningsmatchen. Inget direkt tryck i slagen, jag tror på Federer idag.

Såg inte matchen men jag blev väldigt förvånad att Ferrer stod som slutsegrare, och i två raka dessutom. Murray som har varit i kanonform de senaste månaderna tog jag för givet skulle köra över spanjoren relativt enkelt. Man måste bara älska en spelare som Ferrer. Han har inga direkta vapen och får nästan ingenting gratis men han sliter som ett djur på banan och varje poäng är som en matchboll i hans värld. Hans inställning är grym. Tror dock att Berdych och Djokovic blir för svåra. Tycker lite synd om Berdych som gör en kanonmatch mot Djokovic men han såg helt knäckt ut när han brände matchbollen. Ganska typiskt att han efter den missen gör ett uselt tiebreak och praktiskt taget ger Jokern matchen.

Man har missat mycket, har inte hunnit se någon match än, har haft så mycket att göra. Men jag läste att Murray hade skadeproblem så det kan förklara förlusten mot Ferrer, det är osäkert om han kan fortsätta turneringen.

Synd där för Berdych, jag tror ändå inte att Djokovic är ens nära den magiska form han har haft i år, skulle han varit det så skulle han slagit Berdych i två raka. Jag håller Federer och Nadal som favoriter. Men som sagt Ferrer blir intressant för jag tror att både Berdych och Djokovic kan få problem med honom, när Ferrer spelar sin bästa tennis så är han svår att slå. Vinner han mot Berdych så bör det räcka för avancemang, vilket inte alls vore en skräll om han klarar.

Nadal var magsjuk så det kanske förklarar hans orkeslösa slag.
Senast redigerad av terribilis 2011-11-22 kl. 10:34.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in