Citat:
Ursprungligen postat av Reggie Hamond
Nej för i helvete Tsonga måste bara slå fisken. Nadal såg blek ut i inledningsmatchen. Inget direkt tryck i slagen, jag tror på Federer idag.
Såg inte matchen men jag blev väldigt förvånad att Ferrer stod som slutsegrare, och i två raka dessutom. Murray som har varit i kanonform de senaste månaderna tog jag för givet skulle köra över spanjoren relativt enkelt. Man måste bara älska en spelare som Ferrer. Han har inga direkta vapen och får nästan ingenting gratis men han sliter som ett djur på banan och varje poäng är som en matchboll i hans värld. Hans inställning är grym. Tror dock att Berdych och Djokovic blir för svåra. Tycker lite synd om Berdych som gör en kanonmatch mot Djokovic men han såg helt knäckt ut när han brände matchbollen. Ganska typiskt att han efter den missen gör ett uselt tiebreak och praktiskt taget ger Jokern matchen.
Man har missat mycket, har inte hunnit se någon match än, har haft så mycket att göra. Men jag läste att Murray hade skadeproblem så det kan förklara förlusten mot Ferrer, det är osäkert om han kan fortsätta turneringen.
Synd där för Berdych, jag tror ändå inte att Djokovic är ens nära den magiska form han har haft i år, skulle han varit det så skulle han slagit Berdych i två raka. Jag håller Federer och Nadal som favoriter. Men som sagt Ferrer blir intressant för jag tror att både Berdych och Djokovic kan få problem med honom, när Ferrer spelar sin bästa tennis så är han svår att slå. Vinner han mot Berdych så bör det räcka för avancemang, vilket inte alls vore en skräll om han klarar.
Nadal var magsjuk så det kanske förklarar hans orkeslösa slag.