2009-11-22, 02:47
Medlem
stukas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Castlevania
Du behövde hinna före

Rätta mig om jag har fel, men får spelarna inte $100.000 för varje vunnen match plus ytterligare $450.000 vid turneringsseger? Siffrorna poppade upp i skallen just nu...

edit: Jag fann svaret:

SINGLES PLAYERS
Alternate $70,000
*Participation Fee $120,000
Round Robin Win – Per Match Won $120,000
Semi-final Match Winner - $380,000
Final Win $770,000
Undefeated Champion $1,630,000

Pro-rated on a per match basis: $70,000 = 1 match, $95,000 = 2 matches, $120,000 = 3 matches

Ok, det kanske är mer kulor.. men jag tror t.o.m Davydenko hellre skulle vinna en GS än ett slutspel, även om det skulle vara mindre pröjs.
Citera
2009-11-22, 02:48
Medlem
Castlevanias avatar
Går man igenom turneringen obesegrad går det alltså att kamma hem $1,630,000 sköna slantar. Inte illa.
Citera
2009-11-22, 03:04
Medlem
Castlevanias avatar
Citat:
Ursprungligen postat av stuka
Ok, det kanske är mer kulor.. men jag tror t.o.m Davydenko hellre skulle vinna en GS än ett slutspel, även om det skulle vara mindre pröjs.

Där håller jag med. Få se hur intresserad Davy är av slutspelet egentligen. Jag blir inte överraskad om han lägger sig i nån match.
Citera
2009-11-22, 09:43
Medlem
Forulfs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Castlevania
Där håller jag med. Få se hur intresserad Davy är av slutspelet egentligen. Jag blir inte överraskad om han lägger sig i nån match.

Om Robin slår Nadal är det inte alls otroligt att Davydenko lägger sig mot spanjoren då han antagligen blir favorit och några proffessionella gamblers blir ännu tätare....
Citera
2009-11-22, 13:43
Medlem
ZätaHs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Forulf
Om Robin slår Nadal är det inte alls otroligt att Davydenko lägger sig mot spanjoren då han antagligen blir favorit och några proffessionella gamblers blir ännu tätare....

Får se hur det går. Jag tror dessvärre Robin torskar alla RR-matcher och kommer hem knäckt från London. (Hade nog varit bättre för självförtroendet om han hade kvalat in på egna meriter)

Ska flexa ut vid tre och skynda hem till TVn imorn!

Ikväll blir det Fedex festival!!!
Citera
2009-11-22, 17:44
Medlem
Söderling kläckte ju ur sig i DN, på frågan hur en vinst i London skulle kännas, "Ja, det kan jag knappt tänka mig. Skulle väl vara som att vinna 5 Grand Slams eller nåt" (fritt ur minnet).

Varför säger man så? Finns ju inte en människa som föredrar ATP-slutspelet över en GS, oavsett hur mycket pengar det ger.
Citera
2009-11-22, 18:35
Medlem
Kongo_89s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av DukeStreetKing
Söderling kläckte ju ur sig i DN, på frågan hur en vinst i London skulle kännas, "Ja, det kan jag knappt tänka mig. Skulle väl vara som att vinna 5 Grand Slams eller nåt" (fritt ur minnet).

Varför säger man så? Finns ju inte en människa som föredrar ATP-slutspelet över en GS, oavsett hur mycket pengar det ger.

de är ju lite tuffare nivå på atp slutspelet så på sätt och vis förstår man ju söderlings resonemang.

jag tycker en sån här tävling behövs! och kul att de kör gruppspel! liten extra kick när ändå princip tennis säsongen är över.

jag tycker de borde va större hajp kring detta! i sverige är de typ dö tyst om de här...tex idag på sportnytt kmr de ha en intervju med lionel messi...hade han varit svensk,sure. men kan de inte istället ta dit janne gunnarsson och diskutera söderling,atp slutspelet nu när han ändå är väldigt bra!

de ända vi fick höra om atp slutspelet i veckan var ett 30 sekunders inslag där janne G framförde söderlings chanser via telefon....

fy fan. tennisen som var så stor i sverige. och som är jäkligt pampig (om man får kalla de så), se bara på ATPS hemsida och dagens videos om varje spelares tankar inför ATP slutspelet
http://www.barclaysatpworldtourfinals.com/Tennis/Media/Videos/2009/Finals-Vignettes/London-Finals-2009-Federer-Vignette-2-min.aspx

sverige e för insöat i ishockey och fotboll...iaf när vi snackar internationell sport.
vad krävs de att få synas i media som tennis spelare i sverige egentligen? ja söderlings grandslam-skräll förstår man ju. så alltså är bara grandslams viktiga för sportjournalistiken i sverige.....så patetiskt!
Citera
2009-11-22, 18:39
Medlem
Kongo_89s avatar
ursäkta dubbel post men murray slog del potro med 2-1
jag hoppades på del potro men murray läser han bra
Citera
2009-11-22, 22:07
Medlem
Brakkans avatar
Är det Viasat Sport som gäller? Eller sänds matcherna någon annan stans?
Citera
2009-11-22, 22:15
Medlem
Nichosjs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Brakkan
Är det Viasat Sport som gäller? Eller sänds matcherna någon annan stans?
För oss svenskar så är det bara Viasat som sänder.

För övrigt en riktigt skakig inledning av Federer. Måååånga egna misstag samtidigt som Verdasco inte ger bort mycket.
Citera
2009-11-22, 22:45
Medlem
Kongo_89s avatar
de va satan vad dåliga streams de fanns till denna match. alla laggar typ -_-
Citera
2009-11-22, 23:04
Medlem
stukas avatar
Lika fantastiskt som det är att kolla på Federer när han är inspirerad, lika plågsamt är det att se honom när han spelar som en oinspirerad junior.

Även om han vinner här så gör han en riktig plattmatch..
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in