Citat:
Ursprungligen postat av DukeStreetKing
Söderling kläckte ju ur sig i DN, på frågan hur en vinst i London skulle kännas, "Ja, det kan jag knappt tänka mig. Skulle väl vara som att vinna 5 Grand Slams eller nåt" (fritt ur minnet).
Varför säger man så? Finns ju inte en människa som föredrar ATP-slutspelet över en GS, oavsett hur mycket pengar det ger.
de är ju lite tuffare nivå på atp slutspelet så på sätt och vis förstår man ju söderlings resonemang.
jag tycker en sån här tävling behövs! och kul att de kör gruppspel! liten extra kick när ändå princip tennis säsongen är över.
j
ag tycker de borde va större hajp kring detta! i sverige är de typ dö tyst om de här...tex idag på sportnytt kmr de ha en intervju med lionel messi...hade han varit svensk,sure. men kan de inte istället ta dit janne gunnarsson och diskutera söderling,atp slutspelet nu när han ändå är väldigt bra!
de ända vi fick höra om atp slutspelet i veckan var ett 30 sekunders inslag där janne G framförde söderlings chanser via telefon....
fy fan. tennisen som var så stor i sverige. och som är jäkligt pampig (om man får kalla de så), se bara på ATPS hemsida och dagens videos om varje spelares tankar inför ATP slutspelet
http://www.barclaysatpworldtourfinals.com/Tennis/Media/Videos/2009/Finals-Vignettes/London-Finals-2009-Federer-Vignette-2-min.aspx
sverige e för insöat i ishockey och fotboll...iaf när vi snackar internationell sport.
vad krävs de att få synas i media som tennis spelare i sverige egentligen? ja söderlings grandslam-skräll förstår man ju.
så alltså är bara grandslams viktiga för sportjournalistiken i sverige.....så patetiskt!