2012-02-26, 03:37
Medlem
HandsomeDans avatar
Andra WTA-titeln för Sofia! Spelade rätt bra, men framför allt var ju Erakovic riktigt darrig. Kul, hur som helst
Citera
2012-02-26, 08:17
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av HandsomeDan
Andra WTA-titeln för Sofia! Spelade rätt bra, men framför allt var ju Erakovic riktigt darrig. Kul, hur som helst
Tvåfaldig mästarinna i Memphis, kul. Hon klättrar nu till runt 50-55 på rankingen, viktigt inför OS.
Citera
2012-02-26, 09:12
Medlem
Vobblers avatar
Kul för Sofia, hon verkar vara en mycket trevlig och sympatisk brutta. Ej tjej som säkert hade vunnit fler titlar genom åren om hon hade varit 10 kilo lättare.
Citera
2012-02-26, 10:13
Medlem
Man hade inte riktigt räknat med några svenska singeltitlar i tennis nu när Söderling är borta så detta är en riktigt "stor" dag för svensk tennis

Nej men som jag sa när jag först såg startfältet, spelar hon sitt bästa så vinner hon, samma gäller Johanna Larsson, men hon spelar ju inte sitt bästa nu, förhoppningsvis så kommer hon igång under grussäsongen i alla fall så hon inte tappar på rankingen. Sen får man bara hoppas att de blir uttagna till OS.
Citera
2012-02-26, 10:33
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Alessandro
Klart att Llodra spelar sin bästa tennis i singel på gräs och inomhus, reglerna
http://www.sok.se/london2012/kvalregler/kvalreglertennis.4.5977b2391296cc4d0c7800017601.ht ml
Alltså måste han förbi 2 spelare alltså hamna runt 15e plats. Brytdatum 11/6 så nytt Wimbledon resultat hinns inte med.
Nån herrspelare ifrån Zimbabwe har sökt WC, han är runt 600. Blir nog lite udda spelare som får dom?

Synd, de borde köra efter racet istället eftersom det är mer aktuellt.

Benneteau ska inte vara några problem att gå om, de som han kommer få problem med är Simon och Gasquet. Båda har en hel del poäng att försvara under grussäsongen, Gasquet har mest, dock så spelar han precis lika bra som förra säsongen så jag ser inte riktigt att han skulle tappa så mycket på rankingen, Simon kan dock tappa en hel del för han verkar inte vara i så bra form. Fast ser man det på ett positivt sätt så har dessa allt att förlora under grussäsongen och Llodra allt att vinna

Tyvärr för Llodra så spelas det ju bara på grus i princip. Hans chans ligger i att han gör löjligt bra resultat i USA, vilket han är kapabel till men det ska nog mycket till. Sedan kan ju skador uppstå. Både Monfils och Simon är skadebenägna, om de faller bort så är det väl mest troligt att det blir Tsonga, Gasquet, Benneteau och Llodra som får åka till OS.

Tufft att vara från ett stort tennisland om man vill ha en plats i OS, samma sak för spanjorerna.
Citera
2012-02-26, 12:42
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av terribilis
Man hade inte riktigt räknat med några svenska singeltitlar i tennis nu när Söderling är borta så detta är en riktigt "stor" dag för svensk tennis

Nej men som jag sa när jag först såg startfältet, spelar hon sitt bästa så vinner hon, samma gäller Johanna Larsson, men hon spelar ju inte sitt bästa nu, förhoppningsvis så kommer hon igång under grussäsongen i alla fall så hon inte tappar på rankingen. Sen får man bara hoppas att de blir uttagna till OS.
Jag vet inte om Johanna är lika bra som Sofia, tycker Sofia är jämnare. Tvivlar på att Johanna blir uttagen i singel, dessutom är ju gräs hennes sämsta underlag hon behöver tid för sina yviga svingar.
Citera
2012-02-26, 12:43
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Vobbler
Kul för Sofia, hon verkar vara en mycket trevlig och sympatisk brutta. Ej tjej som säkert hade vunnit fler titlar genom åren om hon hade varit 10 kilo lättare.
En tjej?
Jag vet inte om vunnit fler matcher vid lägre vikt, snarare så att hon spelar bäst inomhus och då vinner man inga GS tyvärr.
Citera
2012-02-26, 15:20
Medlem
Citat:
Jag vet inte om Johanna är lika bra som Sofia, tycker Sofia är jämnare. Tvivlar på att Johanna blir uttagen i singel, dessutom är ju gräs hennes sämsta underlag hon behöver tid för sina yviga svingar.

Räknar man alla underlag så är Johanna lika bra som Sofia men på HC så är Sofia bättre, Johanna är bättre på grus.

Citat:
En tjej?
Jag vet inte om vunnit fler matcher vid lägre vikt, snarare så att hon spelar bäst inomhus och då vinner man inga GS tyvärr.

Han syftar säkert på hur hon rör sig, vilket är hennes svaghet, hon har inget vidare bra fotarbete, är du lättare så blir det lättare.
Citera
2012-02-26, 21:54
Medlem
Om hon skulle tappa 10 kilo så tappar hon mycket muskler, vilket inte är så bra om man spelar tennis, det är inte långdistanslöpning eller -simning där sånt premieras. Utan vid sprintlöpning så är mycket muskler som kommer till nytta. Nej, snarare en flytt ifrån Sverige isåfall, att träna inomhus stora delen av träningsperioderna pga svenska vädret gör att man inte blir lika bra på att spela utomhus, hon kunde t.ex flytta till Memphis...
Citera
2012-02-26, 22:48
Medlem
Citat:
Om hon skulle tappa 10 kilo så tappar hon mycket muskler, vilket inte är så bra om man spelar tennis, det är inte långdistanslöpning eller -simning där sånt premieras. Utan vid sprintlöpning så är mycket muskler som kommer till nytta. Nej, snarare en flytt ifrån Sverige isåfall, att träna inomhus stora delen av träningsperioderna pga svenska vädret gör att man inte blir lika bra på att spela utomhus, hon kunde t.ex flytta till Memphis...

Jag tror inte heller att hon är för tung, jag sa bara vad jag tror att han menar.

Fast det finns andra nackdelar om du är tung och speciellt om är kvinna, dvs kondition och återhämtning, mer muskler så är det mer som ska syresättas och mer som ska återhämta sig.

Jag vet inte hur mycket hon väger nu så jag tänker inte uttala mig om hennes vikt. Men bättre fotarbete måste hon utveckla om hon vill ta sig tillbaka till topp30, så enkelt är det, oavsett vad hon väger.
Citera
2012-02-26, 23:26
Medlem
Johanna och Sofia drog båda kvalare (ej klart vilka) i Acapulco grusturnering. Kan bli ras på rankingen för Johanna som har en semi att försvara, årets första grusturnering för dom.
Lindstedt spelar i Dubai har dragit Paes/Tipsarevic i första, ingen önskelottning direkt...
Citera
2012-02-27, 12:59
Medlem
HandsomeDans avatar
Kvartsfinal borde inte vara omöjligt för Larsson ändå. Hoppas bara att hon inte lottas mot segraren mellan Gallovits-Hall och Shvedova... Även i andra omgången väntar troligen en kvalspelare för Larsson. I kvarten lär det dock bli respass mot Pennetta oavsett.

Edit: Veckans höjdpunkt är ju dock i Dubai. Såg precis lillebror Djokovic som inte hade en chans mot Golubev. Man såg inte mycket av brorsan i honom idag i alla fall.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in