2012-02-02, 21:49
Medlem
Tydligen är Nadal inblandad i en skattehärva hemma i Spanien, han skulle nog ha flyttat till Monaco.
Citera
2012-02-03, 05:15
Medlem
Reggie Hamonds avatar
Citat:
Ursprungligen postat av terribilis
Söderling vill nog möta Federer, det vill nog alla som spelar tennis

Haha så sant blev dock postitvt överraskad av hans svar. Trodde han skulle nämna någon toppspelare som han hade svårt för eller något i den stilen, men istället nämner Robin en lirare som inte har gjort så mycket väsen av sig på touren. Coolt svar!
Citera
2012-02-04, 18:53
Medlem
Sofia och Johanna har nu kvalat sig vidare i Fed Cup, S vann alla sina tre singel- och dubbelmatcher i Eilat. Blir kul att se vem dom får möta i kvalet till WG2 (näst högsta divisionen), kan bli Vitryssland eller USA?
Citera
2012-02-05, 13:41
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Alessandro
Tydligen är Nadal inblandad i en skattehärva hemma i Spanien, han skulle nog ha flyttat till Monaco.
källa?
Citera
2012-02-05, 20:03
Medlem
Reggie Hamonds avatar
Är Monfils den sämsta på touren när det gäller finaler? Jag tror det är 17 finaler nu och enbart 4 vinster. Han föll i dag i finalen mot Berdych med 2-6 6-4 3-6.

Citat:

Nadal säger att allt är under kontroll.
http://espn.go.com/tennis/story/_/id/7533608/rafael-nadal-says-tax-obligations-date-following-report.
Senast redigerad av Reggie Hamond 2012-02-05 kl. 20:07.
Citera
2012-02-05, 22:28
Medlem
Monfils är intressant, men ingen GS vinnare tycker jag.
Däremot Petra Kvitova, jösses, 30 raka inomhus nu med vinsten i Fed Cup på bortaplan i Tyskland!
Citera
2012-02-06, 16:15
Medlem
Kongo_89s avatar
trots att jag ofta är kritisk till dam tennisen tycker jag att spelarna börjar få en viss karaktär som den har saknat sen början-mitten av 2000 talet.

3 starka namn har visat sig och inte minst i AO fick vi ju se på att denna skara kan leverera.

1. azarenka
2.kvitova
3. sharapova.

jag hoppas innerligt att de spelar lika jämt så som vi fick se dem i ao. iofs va azarenka snäppet vassare denna gång. men jag räknar inte bort forna GS vinnare. ska bli förvånansvärt intressant att följa damtennisen 2012.

wozniacki är en "mental midget" nästan värre än monfils som de diskuterats ovan :P hon spelar alldeles för defensivet när det väl gäller och hon behöver utveckla mer konkreta vinnande slag istället för att nöta tillbaks bollar. hennes farsa verkar oxå aldrig riktigt släppa taget. de måste bytas trender för att hon ska kunna hitta nya instick i sitt tennisspelande. hon är alldelles för fasst i sin egen modell av spelet.

jag är lite rädd att hon kan bli som Safina och rasa på rankingen nu ifall ingen vågar säga rakt ut hur det egentligen ligger till.

i övrigt....söderling har som ni förstått tackat nej till spel i montepiller och rotterdam. han står fortfarande med på entrylist för Open 13 i Marseille som börjar nästa vecka. varför följer inte media honom!? riktigt tråkigt då han har ju egentligen "planerat" sin comeback nu.

tror ändå han avstår Open 13...allt talar ju för de. troligt vis blir de säkert avhopp från Masters tävlingarna i IW och Miami i mars. att göra comeback på grusat känns mest logiskt i dagsläget....
Citera
2012-02-06, 16:33
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Reggie Hamond
Är Monfils den sämsta på touren när det gäller finaler? Jag tror det är 17 finaler nu och enbart 4 vinster. Han föll i dag i finalen mot Berdych med 2-6 6-4 3-6.

Nieminen är sämre.

Förövrigt så är det inte dåligt att förlora mot Berdych i en final, han är rankad sexa i världen. Han var storfavorit för mig, Berdych har ju vunnit otroligt lite titlar för att ha varit rankad topp10 i världen så länge som han har varit. Jag tror det kommer lossna för honom i år, jag tippar på att han tar 4-5 titlar i år.

Dessutom så är Berdych en svår motståndare för Monfils, han blir lätt för passiv mot aggressiva spelare som Berdych. Tror Monfils hade tagit denna final om det hade varit en motståndare som passat honom bättre.
Senast redigerad av terribilis 2012-02-06 kl. 16:39.
Citera
2012-02-06, 16:37
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Kongo_89
i övrigt....söderling har som ni förstått tackat nej till spel i montepiller och rotterdam. han står fortfarande med på entrylist för Open 13 i Marseille som börjar nästa vecka. varför följer inte media honom!? riktigt tråkigt då han har ju egentligen "planerat" sin comeback nu.
.

Förvänta dig inte att Söderling någonsin kommer tillbaka, för då finns det stor risk att du blir väldigt besviken.
Senast redigerad av terribilis 2012-02-06 kl. 16:40.
Citera
2012-02-06, 17:18
Medlem
Castlevanias avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Kongo_89

Hans agent uttalade sig i SVT i december nån gång. Har dock inte sett någon TV-intervju med Söderling himself. Kan inte tänka mig att inte SVT eller TV4 har knackat på dörren och försökt få till stånd ett reportage. Mest troligt vill han vara ifred i sin rehabilitering. Dessutom kanske han är rädd att få "känsliga" frågor om dopningsrykterna som florerat sedan en tid. Inte för att jag tror det ligger nån sanning i det, men det kan vara känsligt med sponsorer och dyl.
Citera
2012-02-06, 17:25
Medlem
Castlevanias avatar
Citat:
Ursprungligen postat av terribilis
Förvänta dig inte att Söderling någonsin kommer tillbaka, för då finns det stor risk att du blir väldigt besviken.

Varför skulle man inte hoppas på att den enda svensken i tennisen ska komma tillbaka till spel? Har du nån inside info eller? Visst, vi kan inte förvänta oss att han blir lika bra som förut. Men det vore konstigt om han inte alls kommer tillbaka. Han har förmodligen några år kvar. Jag är nöjd om han först tar sig tillbaka och blir en stabil topp 20 spelare. Men visst blir tennisen roligare att följa med en svensk i startfältet. Dessutom kanske intresset åter kan öka för sporten. Ju längre Söderlings frånvaro blir desto sämre är det för svensk tennis.
Citera
2012-02-06, 19:09
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Castlevania
Varför skulle man inte hoppas på att den enda svensken i tennisen ska komma tillbaka till spel? Har du nån inside info eller? Visst, vi kan inte förvänta oss att han blir lika bra som förut. Men det vore konstigt om han inte alls kommer tillbaka. Han har förmodligen några år kvar. Jag är nöjd om han först tar sig tillbaka och blir en stabil topp 20 spelare. Men visst blir tennisen roligare att följa med en svensk i startfältet. Dessutom kanske intresset åter kan öka för sporten. Ju längre Söderlings frånvaro blir desto sämre är det för svensk tennis.

Jag har aldrig sagt att man inte ska hoppas på det, jag sa att det är bra om man inte förväntar sig det. För det kommer bli väldigt svårt för Robin, så enkelt är det. Man behöver ingen insideinfo för att förstå det.

Jag hoppas också att han kommer tillbaka. Mitt tips är dock att han aldrig kommer bli lika bra igen. Han kommer nog göra comeback men jag förväntar mig absolut inte att han ska bli topp20 igen. Men jag hoppas givetvis på det.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in