2009-10-16, 17:34
Medlem
Kongo_89s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av pirate
Jävlar sicken match det är mellan djokovic och simon.
Bra som fan och innehåller ALLT.
Känslor, bra spel, dåligt spel, frustration, långa bolldueller, nog en av höstens bästa matcher skulle jag vilja säga.
jag såg sista set å de va grymt spel. efter nått game knäckte djokovic racket men kom tillbaka.
gillar simons spel ändå. skön forehand. spelar stabilt men gör tyvärr fler missar än djokovic.
ändå tur för robin annars hade simon dragit ifrån på rankingen :P
nadal gick vidare läste jag på resultaten. ljubicic gav upp i avgörande set.
jag har ingen aning hur lopez vs nadal slutar efter lopez spelade nästan federer tennis mot robin. xD
edit:4-1 till nadal i inbördes. men fan nadal e inte bra nu. han har haft tur med lottningen lite.
om verdasco hade hållt sitt spel å gått fram till kvart tror jag han hade tagit nadal. nu vinner nadal i dag pga motståndarens skada....
sen har han tappat set i alla matcher hitills-hur stabilt är de?
samtidigt måste vi ge en eloge för ljubicic som slog både verdasco och monfils.
Citera
2009-10-17, 14:14
Medlem
Kongo_89s avatar
aj aj aj. davydenko slog djokovic. inte bra för söderling som nu blev av med platsen till london masters i november. men samtidigt kul för den lille ryssen känns som han kmr ta hem detta nu. nadal å lopez känns svårtippade med deras form fasst ja lopez e ju tydligen i kanonform så de e väl han som e nästan under mest press nu xD
Citera
2009-10-17, 15:22
Medlem
pirates avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Kongo_89
aj aj aj. davydenko slog djokovic. inte bra för söderling som nu blev av med platsen till london masters i november. men samtidigt kul för den lille ryssen känns som han kmr ta hem detta nu. nadal å lopez känns svårtippade med deras form fasst ja lopez e ju tydligen i kanonform så de e väl han som e nästan under mest press nu xD

Nej jag tror verkligen inte att Davy kommer att ta detta. Nadal fick inte testas idag mot Lopez då han Lopez bröt matchen i andra set med siffrorna 6-1, 3-0 till Nadal. Nadal kommer att bli ganska svårslagen imorn. Tänk oxå på att Davy fick spela 3 långa timmar idag.
Citera
2009-10-17, 18:27
Medlem
Kongo_89s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av pirate
Nej jag tror verkligen inte att Davy kommer att ta detta. Nadal fick inte testas idag mot Lopez då han Lopez bröt matchen i andra set med siffrorna 6-1, 3-0 till Nadal. Nadal kommer att bli ganska svårslagen imorn. Tänk oxå på att Davy fick spela 3 långa timmar idag.
såg iofs inte matchen mellan djoker å davy.
vi får se imorgon helt enkelt
fan va tungt de kändes att se nadal möta lopez...söderling skulle ge fett mkt mer motstånd med tanke på att nadal va motståndet
Citera
2009-10-17, 20:56
Medlem
universes avatar
heja Nadal
Citera
2009-10-17, 21:20
Medlem
Kongo_89s avatar
någon som vet hur STHLM open ska visas i TV iår?
mitt tennis intresse har verkligen exploderat iår så jag har inte så stor koll på hur föregående år vart. vet bara att SVT har sänt finalen ibland?
Citera
2009-10-18, 12:19
Medlem
Röksopps avatar
Citat:
någon som vet hur STHLM open ska visas i TV iår?
mitt tennis intresse har verkligen exploderat iår så jag har inte så stor koll på hur föregående år vart. vet bara att SVT har sänt finalen ibland?

SVT kommer att sända semifinalerna och finalen enligt tv-tablån.
Citera
2009-10-18, 13:12
Medlem
Kongo_89s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Röksopp
SVT kommer att sända semifinalerna och finalen enligt tv-tablån.
ok nice. borde väl ändå finnas stream för tidigare matcher om man vill se de.

davydenko slog nadal i finalen-va va de jag sa :P?
nej men han har verkligen spelat bra i asien. vann kuala lumpur å nu shanghai.

så jag tycker han förtjänar titeln. just vinsten över djokovic va tung. nadal vet vi ju e sämre nu. dock synd att inte söderling kunde ta sig ända dit. hade ju ypperligt läge efter de tidiga förlusterna av del potro och ferrer.

nu gick davydenko upp på 7 plats på års listan på 3400 poäng nånting.
han borde fixa dehär nu.
8 ligger verdasco på 3000 poäng blankt typ. sen söderling 2800 nånting.
jag tycker och hoppas söderling kan fixa de här nu. inomhus tuneringarna kmr nu och de är fördel för honom. verdasco ska inte heller spela nästa vecka. då har söderling chansen att gå om tror jag med 250 poäng.
dock vet jag inte hur 500 poängs tuneringarna ser ut med spelare. vad ska söderling spela efter sthlm open?
Citera
2009-10-18, 14:00
Medlem
Vobblers avatar
Citat:
vad ska söderling spela efter sthlm open?

Gissningsvis blir det Lyon, Basel och Paris. Lyon vann han förra året, så där trivs han ju.

Det här blir tight! Om han skulle krångla sig vidare till London tror jag att han kommer att göra bra ifrån sig där.
Citera
2009-10-18, 15:05
Medlem
Bjurras avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Vobbler
Det här blir tight! Om han skulle krångla sig vidare till London tror jag att han kommer att göra bra ifrån sig där.

Det är dock inte helt osannolikt att någon på topp 8 skippar London.
Citera
2009-10-18, 15:40
Medlem
Kongo_89s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Vobbler
Gissningsvis blir det Lyon, Basel och Paris. Lyon vann han förra året, så där trivs han ju.

enligt atp så står han itne med på listan i lyon, http://www.atpworldtour.com/Tennis/Tournaments/Lyon.aspx

basel finns inte ute ännu men han måste ju spela så mkt som möjligt nu om han ska ta sig till london finalen
Citera
2009-10-18, 22:49
Medlem
Kitzbühels avatar
Valencia står han med på ; http://www.menstennisforums.com/showthread.php?t=151754

Tror Robin , om han når minst semi i Sthlm, vilar nästa vecka (alltså veckan efter sthlm) . Om han torskar tidigt i Sthlm kommer han troligen få ett WC till Lyon.

Dock är enda chansen till spel i Lyon att få ett WC eller åka till Lyon och signa in som "on site alternate" vilket betyder att han får spela kvalet om det finns platser ledigt. Alltså går en orankad, föranmäld spelare in före Robin i kvalet.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in