2015-05-10, 20:06
Medlem
AlbusDumbledores avatar
Är det Murray som gör sitt livs match på grus eller är Nadal bara kass?
Citera
2015-05-10, 23:26
Medlem
Cilangs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av AlbusDumbledore
Är det Murray som gör sitt livs match på grus eller är Nadal bara kass?

Murray spelar bättre grustennis än någonsin men Nadal har nog aldrig varit såhär kass, så det väl är en kombination...
Citera
2015-05-10, 23:37
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Cilang
Murray spelar bättre grustennis än någonsin men Nadal har nog aldrig varit såhär kass, så det väl är en kombination...

Låter kul säga det, han är kass och når final :P hyfsad nivå.
Man undrar ju vad Björkman gjort med Murray, tillfällig topp pga tränarbyte?
Citera
2015-05-11, 11:04
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av pederN
Låter kul säga det, han är kass och når final :P hyfsad nivå.
Man undrar ju vad Björkman gjort med Murray, tillfällig topp pga tränarbyte?

Efter segern gick han fram och kramade om Mauresmo, så något tränarbyte är det väl inte, snarare komplettering. Eller har han kickat någon annan, innan Björkman?
Citera
2015-05-12, 16:00
Medlem
theRulerOfBethoss avatar
Händer en del intressant bland de unga spelarna på touren också. Kokkinakis har för första gången (vad jag kan se) gått in på topp 100 listan. Chung har vunnit två Challengerturneringar i rad och gått upp till plats 69. Även Zverev har spelat starkt på senaste tiden och ser ut att vilken vecka som helst gå in på topp 100. Det är alltså extremt nära att vi kommer få fyra 18-åringar på topp 100 samtidigt (Kokkinakis fyllde 19 för en månad sedan och Chung gör det nu i veckorna), och det måste ha varit ett bra tag sedan det hände senast. Det kan mycket väl bli de här spelarna, samt Kyrgios, som kommer bli nästa supergeneration under de närmsta 10-12 åren (Sen kan vi alltid hoppas på att även någon av Ymerbröderna lyckas ansluta sig dit).

Gällande Mauresmo så ska hon tydligen föda barn, så jag antar att det är därför Murray byter tränare. Han har ju kört med tre tränare på senare tid. Förutom Mauresmo så har han även haft Ivan Lendl och Dani Vallverdu. Den senare tog ju över coachingen för Berdych nu i vintras, vilket verkar ha givit tjecken en liten skjuts framåt i sitt spel. Gällande Björkman så undrar jag om han ens har börjat träna Murray än.
Senast redigerad av theRulerOfBethos 2015-05-12 kl. 16:04.
Citera
2015-05-12, 17:09
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av theRulerOfBethos
Händer en del intressant bland de unga spelarna på touren också. Kokkinakis har för första gången (vad jag kan se) gått in på topp 100 listan. Chung har vunnit två Challengerturneringar i rad och gått upp till plats 69. Även Zverev har spelat starkt på senaste tiden och ser ut att vilken vecka som helst gå in på topp 100. Det är alltså extremt nära att vi kommer få fyra 18-åringar på topp 100 samtidigt (Kokkinakis fyllde 19 för en månad sedan och Chung gör det nu i veckorna), och det måste ha varit ett bra tag sedan det hände senast. Det kan mycket väl bli de här spelarna, samt Kyrgios, som kommer bli nästa supergeneration under de närmsta 10-12 åren (Sen kan vi alltid hoppas på att även någon av Ymerbröderna lyckas ansluta sig dit).

Gällande Mauresmo så ska hon tydligen föda barn, så jag antar att det är därför Murray byter tränare. Han har ju kört med tre tränare på senare tid. Förutom Mauresmo så har han även haft Ivan Lendl och Dani Vallverdu. Den senare tog ju över coachingen för Berdych nu i vintras, vilket verkar ha givit tjecken en liten skjuts framåt i sitt spel. Gällande Björkman så undrar jag om han ens har börjat träna Murray än.

Ja ,helvete vad han spelar dn där Chung, han kommer nog bli bra, och Ymer slog han i 2 raka i AO kvalet, han kan inte varit i dålig form där Ymer :O
Citera
2015-05-12, 19:06
Medlem
Prispengarna kommer ändras på future nivå, nästa år kommer dom största turneringarnas prispengar öka från 15 000 till 25 000 usd och dom lägre fortfarande 10 000 ,men från och med 2017 kommer även dom lägre öka till 15 000 usd
4 kategorier alltså.

25 000
25 000 + H

och 15 000
15 000 + H
Citera
2015-05-13, 23:33
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av selvovic
Nåja, Nadal torskade mot Djokovic i Rom ifjol och vann ändå Franska Öppna bekvämt. Han bygger upp spelet lagom till att vara överlägset bäst i världen när det är finaldags på Roland Garros, och verkar göra det igen i år. Som fan av Djokovic hoppas jag att det inte händer men hade lagt en slant på Nadal i nuläget. Någon slags övernaturlig förmåga att peaka så här år han, spanjoren.

Inte sett matcherna i turneringen dock, spelet har alltså inte varit riktigt på topp eller?

Skillnaden är att Nadal tidigare var kapabel att höja sitt spel på ren vilja och psykologi, nu är han helt under isen både mentalt och fysiskt och det ser inte alls ut som att han kommer kunna göra sig själv rättvisa i Paris. Jag blir förvånad om han tar sig förbi kvartsfinalen, går han till final får det snarast ses som en sensation, hans historia i turnering till trots.
Citera
2015-05-14, 10:57
Medlem
theRulerOfBethoss avatar
Upptäckte en sak som jag inte hade märkt tidigare. Fick en liten chock för inte så länge sedan när jag såg att Hingis gjort comeback på gamla dagar efter att ha varit borta ur leken rätt många år. (inte bara i dubbel utan hon har spelat enstaka matcher i singel också). Men nu ser jag att hon och hennes dubbelpartner Mirza har tydligen gått upp på förstaplatsen på världsrankingen i dubbel (Mirza ligger först då hon har tagit ytterligare en del poäng).
http://www.wtatennis.com/rankings

Det är lite som att Pete Sampras plötsligt skulle göra comeback i dubbel och på kort tid bli världsetta. Kanske finns hopp för Söderling i alla fall
Citera
2015-05-14, 14:16
Medlem
theRulerOfBethoss avatar
Det pågår en futureturnering i Båstad den här veckan. Två namn är värda att hålla lite extra koll på. Mikael Ymer och Fred Simonsson. Båda är i kvartsfinal just nu.

http://www.itftennis.com/procircuit/tournaments/men%27s-tournament/info.aspx?tournamentid=1100034452
Citera
2015-05-14, 14:48
Medlem
Citat:
Det pågår en futureturnering i Båstad den här veckan. Två namn är värda att hålla lite extra koll på. Mikael Ymer och Fred Simonsson. Båda är i kvartsfinal just nu.

http://www.itftennis.com/procircuit/tournaments/men%27s-tournament/info.aspx?tournamentid=1100034452

Ja, dom kan mötas i semi,det skulle va kul.
Angående Mikael tycker jag det är svårt bedöma hur han står sig jämnfört med Elias, pga det var ju först när han var näst intill 18 Elias vann sin första future , han spelade visserligen lite året innan men då vann han ju inte så mycket,Mikael är ju bara 16 , fyller 17 om 5 månader.
Citera
2015-05-14, 14:50
Medlem
Citat:
Upptäckte en sak som jag inte hade märkt tidigare. Fick en liten chock för inte så länge sedan när jag såg att Hingis gjort comeback på gamla dagar efter att ha varit borta ur leken rätt många år. (inte bara i dubbel utan hon har spelat enstaka matcher i singel också). Men nu ser jag att hon och hennes dubbelpartner Mirza har tydligen gått upp på förstaplatsen på världsrankingen i dubbel (Mirza ligger först då hon har tagit ytterligare en del poäng).
http://www.wtatennis.com/rankings

Det är lite som att Pete Sampras plötsligt skulle göra comeback i dubbel och på kort tid bli världsetta. Kanske finns hopp för Söderling i alla fall

Söderlig värdsetta som 37 åring
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in