2012-04-18, 17:01
Medlem
Pretenders avatar
Ferrer på väg ut, tror aldrig jag sett honom göra så många UE. Lite trist - han kunde kanske utmanat Djokovic.
Citera
2012-04-18, 18:58
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Pretender
Ferrer på väg ut, tror aldrig jag sett honom göra så många UE. Lite trist - han kunde kanske utmanat Djokovic.

Synd för Ferrer, han tappar en hel del poäng med denna förlust, fast ärligt talat så har jag bara väntat på att han ska göra det, jag tycker att han har spelat lite över sin förmåga i minst ett år nu, är otroligt imponerad över hur han har spelet det senaste året, jag hade aldrig trott att han skulle kunna vara så stabil så länge. Vore dock kul om han kunde göra bra ifrån sig i FÖ, märkligt nog för att vara spanjor så har han inte lyckats lika bra där. Bellucci är dock en väldigt bra grusspelare så det är inte en jätteskräll, bara en liten sådan.
Citera
2012-04-18, 19:54
Medlem
Mich13s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av terribilis
Hehe tack för det "förtroendet"

Jag tycker också att det vore tråkigt om han tvingas sluta, fast tråkigast av allt tycker jag det är för Söderling, han hade så mycket mer att uträtta känns det som, han var faktiskt som bäst när han tvingades sluta spela. Nu är det ju inte 100% att han slutar men trots om han kommer tillbaka så blir han aldrig lika bra igen, han har varit borta för länge tror jag.

Nadal har ju ändå uträttat väldigt mycket, så även om han slutar imorgon så kan han vara otroligt nöjd med sin karriär.

Angående Söderling, tror ni det finns någon substans i dopingryktet? Samtidigt vet man ju hur jävligt det kan vara med körtelfeber. Visst var det Ancic som slutade på grund av det?
Citera
2012-04-18, 21:51
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Mich13
Angående Söderling, tror ni det finns någon substans i dopingryktet? Samtidigt vet man ju hur jävligt det kan vara med körtelfeber. Visst var det Ancic som slutade på grund av det?

Ja Ancic tvingades sluta pga det.

Det finns inget seriöst dopningsrykte angående Söderling det är bara nåt trolleri här på flashback så nej det finns ingen substans i det. Det finns en tråd om det i skvallerforumet så det ska inte diskuteras här heller...
Citera
2012-04-19, 13:01
Medlem
Mich13s avatar
Stackars Nishikori som hade breakboll vid 4-4 i avgörande set, men Berdych reder ut och tar sedan ett enkelt break. Bra match!
Citera
2012-04-19, 13:48
Medlem
Kitzbühels avatar
Citat:
Ja Ancic tvingades sluta pga det.

Det finns inget seriöst dopningsrykte angående Söderling det är bara nåt trolleri här på flashback så nej det finns ingen substans i det. Det finns en tråd om det i skvallerforumet så det ska inte diskuteras här heller...

Senaste ryktet, som verkligen har substans sett till Robins symptom, är att han lider av CFS, kroniskt utmattningssyndrom typ. Artikeln är här, och när man läser den så låter det ju mitt i prick det som Söderking beskriver som symptom

http://www.blick.ch/sport/tennis/kehrt-soederling-nie-mehr-zurueck-id1777346.html
Citera
2012-04-19, 14:04
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Mich13
Stackars Nishikori som hade breakboll vid 4-4 i avgörande set, men Berdych reder ut och tar sedan ett enkelt break. Bra match!

Jag såg inte matchen, hur såg Berdych ut, spelade han stabilt? Såg riktigt ostabilt ut mot Cilic igår.

Citat:
Ursprungligen postat av Kitzbühel
Senaste ryktet, som verkligen har substans sett till Robins symptom, är att han lider av CFS, kroniskt utmattningssyndrom typ. Artikeln är här, och när man läser den så låter det ju mitt i prick det som Söderking beskriver som symptom

http://www.blick.ch/sport/tennis/kehrt-soederling-nie-mehr-zurueck-id1777346.html

Jag kan inte tyska.
Citera
2012-04-19, 14:19
Medlem
Kitzbühels avatar
Citat:
Jag kan inte tyska.

http://translate.google.com/translate?sl=de&tl=sv&js=n&prev=_t&hl=en&ie=UTF-8&layout=2&eotf=1&u=http%3A%2F%2Fwww.blick.ch%2Fsp ort%2Ftennis%2Fkehrt-soederling-nie-mehr-zurueck-id1777346.html
Citera
2012-04-19, 18:37
Medlem
Tung dag för Djokovic. Fick reda på innan matchen att hans farfar avled idag. Starkt att vinna idag trots det.
Citera
2012-04-19, 18:51
Medlem
Mich13s avatar
Citat:
Jag såg inte matchen, hur såg Berdych ut, spelade han stabilt? Såg riktigt ostabilt ut mot Cilic igår.

Jag kan inte tyska.

Berdych spelade ok, tyckte Nishikori spelade ganska bra. Starkt av Berdych att ta tillbaka breakbollarna från Nishikori och sedan vinna komfortabelt i sista gemet.
En godkänd insats, inte så mycket mer.
Citera
2012-04-19, 19:07
Medlem
Om Dolgopolov kan bli stabil och hålla den nivån han hade idag i inledningen av tredje set, då snackar vi om en framtida topp 3-4 spelare. Lätt några av årets absolut bästa bolldueller mellan djokern och ukrainaren idag. Undrar om han kan utmana om en tung titel redan i år? Kanske en masters om han får allt att stämma.
Citera
2012-04-19, 19:48
Medlem
Mich13s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Gincan
Om Dolgopolov kan bli stabil och hålla den nivån han hade idag i inledningen av tredje set, då snackar vi om en framtida topp 3-4 spelare. Lätt några av årets absolut bästa bolldueller mellan djokern och ukrainaren idag. Undrar om han kan utmana om en tung titel redan i år? Kanske en masters om han får allt att stämma.

Dolgo borde ha vunnit. Djokovic ville ju vara överallt utom på en tennisbana idag och vinner ändå. Dolgo måste som du sa hålla en jämn nivå över hela matchen. Syns ganska tydligt idag vilken skillnad det är på topp-4 och resten.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in