Citat:
Ursprungligen postat av Alessandro
Det håller jag inte med om, mentalt är Fedex styrka, snarare kroppen som tar slut först.
Han har blivit svagare mentalt också, fast jag skulle inte gå så långt och säga att han är slut mentalt sett, han gick ändå till final och semifinal förra året och han var den enda "rättmätige" segraren över Djokovic. Hans andra förluster kom då han var helt slut och skadad.
Federer har fått samma mentala underläge mot Djokovic som han alltid har haft mot Nadal känns det som, han tappade 2-0 överläge mot Tsonga i Wimbledon, så helt på samma nivå som förr tror jag inte att han är, varken mentalt eller fysiskt. Federer vet att han kan åka i kvartsafinal eller till och med tidigare i grand slams nuförtiden, det har Söderling och Berdych sett till och även Tsonga, så exakt lika starkt mentalt kan han inte vara, men han vet också att han kan vinna en grand slam, för han är fortfarande så bra.
Han har nog i alla fall en GS-titel till i sig, sen om han kommer att ta den återstår och se. Det blir svårt, men chansen finns absolut.