2011-09-27, 11:43
Medlem
Murray klagar på turneringskalendern men att spela Bangkok Open går minsan bra. Hur mycket fick han i startpengar den här gången? Samma med Nadal, han var sliten och klagade förra säsongen efter US Open men likt förbannat dök han upp i Thailand. Dagens tennisspelare är giriga helveten som bara bryr sig om att fylla sitt redan överfulla bankkonto
Senast redigerad av Gincan 2011-09-27 kl. 11:56.
Citera
2011-09-27, 18:36
Medlem
Kongo_89s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Gincan
Murray klagar på turneringskalendern men att spela Bangkok Open går minsan bra. Hur mycket fick han i startpengar den här gången? Samma med Nadal, han var sliten och klagade förra säsongen efter US Open men likt förbannat dök han upp i Thailand. Dagens tennisspelare är giriga helveten som bara bryr sig om att fylla sitt redan överfulla bankkonto

de spelar mest för att fylla 250 kvoten tror jag. murray har bara vunnit en sådan och det var i Queens iår. sen sitter ju asiaterna med en del pengar.... kolla bara shanghai
Citera
2011-09-28, 23:34
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av enricooo
När det kommer till WTF tror jag på:
1.Djokovic
2.Nadal
3.Federer
4.Murray
5.Ferrer
6.Tsonga
7.Fish
8.Berdych

Med del Potro som reserv om han kommer igång nu, annars simon!

Inge överraskningar men ser inte att det kan ske, Monfils har för mkt att försvara, bl.a. runner up i Paris. Almagro klara inte att hålla sig kvar när det inte är grus. Samt Söderling kommer tyvärr lira för få matcher...

Den listan är nog mest trolig om Berdych inte är skadad.

Men angående Monfils, alltså i racet så handlar det inte om att försvara poäng, det är bara poängen som man spelar in under denna säsong som räknas in i racet. Håller med angående Almagro, han kan spela okej på HC och gräs men han räcker inte till topp10, nu har han spelat så vansinnigt bra på grus i år bortsett från FÖ där han borde gått till kvartsfinal minst, hade han gjort det så hade han kanske haft en chans, men nu ser det mörkt ut för honom.
Citera
2011-09-28, 23:37
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Kongo_89
de spelar mest för att fylla 250 kvoten tror jag. murray har bara vunnit en sådan och det var i Queens iår. sen sitter ju asiaterna med en del pengar.... kolla bara shanghai

Precis man måste följa reglerna också. Murray har inget val, han MÅSTE spela en till 250-turnering, det har ingenting överhuvudtaget med girighet att göra så mycket kan jag säga.
Citera
2011-09-29, 00:59
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av terribilis
Den listan är nog mest trolig om Berdych inte är skadad.

Men angående Monfils, alltså i racet så handlar det inte om att försvara poäng, det är bara poängen som man spelar in under denna säsong som räknas in i racet. Håller med angående Almagro, han kan spela okej på HC och gräs men han räcker inte till topp10, nu har han spelat så vansinnigt bra på grus i år bortsett från FÖ där han borde gått till kvartsfinal minst, hade han gjort det så hade han kanske haft en chans, men nu ser det mörkt ut för honom.

Nej, jag vet. Men på racet ligger han 14, platsen innan dolgopolov. Visst har han chans att ta igen poäng, men tror ändå inte han klarar att ta in på dom som jag skrev på listan. Skrev att han hade mycket att försvara för dom som kollar på rankingen som den ser ut igen, dvs att han ligger 9. Före t.ex. berdych!
Citera
2011-09-29, 19:22
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av enricooo
Nej, jag vet. Men på racet ligger han 14, platsen innan dolgopolov. Visst har han chans att ta igen poäng, men tror ändå inte han klarar att ta in på dom som jag skrev på listan. Skrev att han hade mycket att försvara för dom som kollar på rankingen som den ser ut igen, dvs att han ligger 9. Före t.ex. berdych!

Okej, bra, ville bara hjälpa till.

Monfils hade dock varit kul att se i slutspelet, hans matcher brukar kunna bli underhållande. Fast Del Potro och Dolgopolov spelar också underhållande. Hade jag fått välja vilka spelare jag vill se i London så hade det nog blivit.

Bortsett från de som redan är klara.

5.Tsonga
6.Del Potro
7.Söderling
8.Dolgopolov

Tyvärr kommer det nog inte hända, väldigt liten chans att alla de kvalificerar sig och om det ska hända så måste nog Ferrer lämna återbud.
Citera
2011-09-30, 21:55
Medlem
Men denna helg ska väl Tipsarevic ta sin första titel, blir lite förvånad om han inte klarar det faktiskt. Känns ju som att han måste vinna sin första titel nu när han har gjort sin bästa säsong någonsin.
Citera
2011-10-01, 18:17
Medlem
O2-2010s avatar
Hej! Jag undrar om någon kan förklara hur kvalet till ATP-slutspelen går till. Jag och min lika tennistokiga kompis var i London och tittade förra året, och trots att vi tycker att vi kan en hel del om tennis så har nog detta förbigått oss något Det är alltså inte den "vanliga" rankingen som gäller vid tidpunkten? Tacksam för redovisning av detta.
Citera
2011-10-01, 18:32
Medlem
Reggie Hamonds avatar
Donald Young har haft ett bra år. Folk hade väl räknat ut honom totalt. I år har han skalper över bla Murray, Baghdatis och nu Monfils. Nu är han i sin första ATP final där han ställs mot Murray. Vad tror ni kan Young bli något riktigt stort i framtiden?

Murray jagar den där tredje platsen på rankingen och jag tror han lyckas gå om Federer innan året är slut.
Citera
2011-10-01, 18:43
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av O2-2010
Hej! Jag undrar om någon kan förklara hur kvalet till ATP-slutspelen går till. Jag och min lika tennistokiga kompis var i London och tittade förra året, och trots att vi tycker att vi kan en hel del om tennis så har nog detta förbigått oss något Det är alltså inte den "vanliga" rankingen som gäller vid tidpunkten? Tacksam för redovisning av detta.

Det är poängen man samlar på sig från och med första Januari till och med att sista turneringen har spelats innan slutspelet börjar. Sista turneringen är Paris Masters 1000.

Här har du en länk som du kan förlja racet på: http://live-tennis.eu/race

Sedan tror jag även att poäng från Davis Cup-finalen räknas, men det är ju väldigt lite poäng, så om du spelar final i Davis Cup alldeles innan jul så har jag för mig att eventuella poäng du får där också räknas in.

Citat:
Ursprungligen postat av Reggie Hamond
Donald Young har haft ett bra år. Folk hade väl räknat ut honom totalt. I år har han skalper över bla Murray, Baghdatis och nu Monfils. Nu är han i sin första ATP final där han ställs mot Murray. Vad tror ni kan Young bli något riktigt stort i framtiden?

Murray jagar den där tredje platsen på rankingen och jag tror han lyckas gå om Federer innan året är slut.

Jo han har varit bra, han kan säkert bli en toppspelare, i alla fall topp20 tror jag, stabil alltså, han kan säkert nå högre också.

Skalp skulle jag inte kalla segern över Murray, för då hade Murray sin årliga mens, han var kass. Men segern nu över Monfils var imponerande och även imponerad över hur han spelade i US Open.
Senast redigerad av terribilis 2011-10-01 kl. 18:45.
Citera
2011-10-01, 19:12
Medlem
Reggie Hamonds avatar
Citat:
Ursprungligen postat av terribilis
Det är poängen man samlar på sig från och med första Januari till och med att sista turneringen har spelats innan slutspelet börjar. Sista turneringen är Paris Masters 1000.

Här har du en länk som du kan förlja racet på: http://live-tennis.eu/race

Sedan tror jag även att poäng från Davis Cup-finalen räknas, men det är ju väldigt lite poäng, så om du spelar final i Davis Cup alldeles innan jul så har jag för mig att eventuella poäng du får där också räknas in.

Jo han har varit bra, han kan säkert bli en toppspelare, i alla fall topp20 tror jag, stabil alltså, han kan säkert nå högre också.

Skalp skulle jag inte kalla segern över Murray, för då hade Murray sin årliga mens, han var kass. Men segern nu över Monfils var imponerande och även imponerad över hur han spelade i US Open.

Det stämmer men en vinst över ett stort namn som Murray oavsett vilken form han var i måste ändå ses som en skalp för en spelare som Young om vi ser det hela från hans perspektiv. Killen har inte direkt uträttat mycket på touren. Jag tror att den vinsten gav Young mycket självförtroende och är en av anledningarna till att han har forsatt spela bra i år. Den stora skillnanden nu är att han har börjat tro på sig själv och det har även utvecklat hans spel.
Citera
2011-10-01, 21:32
Medlem
Det är tydligen färdigspelat för Safina. Inte officiellt ännu men kommer bli inom kort enligt hennes bror.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in