2012-04-01, 19:23
Medlem
Cilangs avatar
Djokovic - Murray igång nu. Tror på Novak.
Citera
2012-04-01, 23:41
Medlem
Novak vann i raka. Nu är det Davis Cup att se fram emot, på www.daviscup.com så visar dom dubbel nästa lördag för alla som är intresserade och vill öppna plånboken.
Citera
2012-04-02, 18:31
Medlem
Undar om Melzer kan överraska, han ska inte underskattas, speciellt inte på grus. Har semi i FÖ, har slagit både Djokovic och Federer på grus.
Citera
2012-04-02, 19:10
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av terribilis
Undar om Melzer kan överraska, han ska inte underskattas, speciellt inte på grus. Har semi i FÖ, har slagit både Djokovic och Federer på grus.
Inte omöjligt, han möter väl Almagro i första match?
Citera
2012-04-02, 23:05
Medlem
Cilangs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Alessandro
Novak vann i raka. Nu är det Davis Cup att se fram emot, på www.daviscup.com så visar dom dubbel nästa lördag för alla som är intresserade och vill öppna plånboken.

Riktigt trevligt med lite dubbel. Mina gissningar och rangordning på de på förhand roligaste matcherna (och gissning på uppställningarna ) :
Frankrike - USA: Bryan/Bryan - Llodra/Benneteau. Gissar på amerikansk seger, men kan bli jämnt. På förhand den roligaste matchen!
Tjeckien - Serbien: Stepanek/Cermak - Zimonjic/Tipsarevic. Lägger pengarna på Z/T.
Spanien - Österike: Granollers/Lopez - Melzer/Marach. Spansk seger.
Argentina - Kroatien: Nalbandian/Schwank - Karlovic/Zovko: Argentina helt klart.
Citera
2012-04-03, 09:54
Medlem
camejos avatar
Björkman nämnde under finalen att Murray ska stå över grussäsongen för att ladda inför Wimbledon. Någon som hört något mer om detta?
Senast redigerad av camejo 2012-04-03 kl. 10:01.
Citera
2012-04-03, 11:23
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av camejo
Björkman nämnde under finalen att Murray ska stå över grussäsongen för att ladda inför Wimbledon. Någon som hört något mer om detta?

Enligt "Ralf" på Vamosrafa var det ett aprilskämt
Citera
2012-04-03, 12:54
Medlem
camejos avatar
Citat:
Ursprungligen postat av kukukukusjkin
Enligt "Ralf" på Vamosrafa var det ett aprilskämt

Oops...
Citera
2012-04-03, 14:05
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av camejo

Du får inte stå över, spelar han inte där så är han skadad och inget annat.
Citera
2012-04-03, 22:19
Medlem
Cilangs avatar
Citat:

Tror tyvärr inte han kan ta någon av spanjorerna i singel på grus. Eller jo, Marc men han kommer inte spela singel. Jag tror tyvärr att Melzers bästa dagar är över
Citera
2012-04-03, 22:43
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Cilang
Tror tyvärr inte han kan ta någon av spanjorerna i singel på grus. Eller jo, Marc men han kommer inte spela singel. Jag tror tyvärr att Melzers bästa dagar är över

Jo han har inte varit så bra som han var för nåt år sedan. Jag tror dock fortfarande att han kan blixtra till och spela bra, han vann ju faktiskt Memphis för nån månad sedan, slog Raonic inomhus, det är faktiskt väldigt bra gjort. Spanien är givetvis storfavoriter men Melzer kan mycket väl slå både Almagro och Ferrer och han spelar sin bästa tennis, han är minst lika bra grusspelare som dessa två när han spelar bra. På längre sikt, om man tänker på ranking så tror jag också att han har sett sin bästa siffra före sitt namn men som sagt får han till det så kan det bli bra matcher att följa med tanke på att det är bäst av fem set.
Citera
2012-04-04, 14:13
Medlem
Citat:
Jo han har inte varit så bra som han var för nåt år sedan. Jag tror dock fortfarande att han kan blixtra till och spela bra, han vann ju faktiskt Memphis för nån månad sedan, slog Raonic inomhus, det är faktiskt väldigt bra gjort. Spanien är givetvis storfavoriter men Melzer kan mycket väl slå både Almagro och Ferrer och han spelar sin bästa tennis, han är minst lika bra grusspelare som dessa två när han spelar bra. På längre sikt, om man tänker på ranking så tror jag också att han har sett sin bästa siffra före sitt namn men som sagt får han till det så kan det bli bra matcher att följa med tanke på att det är bäst av fem set.
Almagro ja, Ferrer, nej är min åsikt om Melzers kvalitéer, vore en praktsensation om dom vann, Brasilien var sista laget som slog Spanien i Spanien 1999!
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in