Citat:
Ursprungligen postat av Castlevania
Det finns något som heter tradition min vän. Men ni yngre har väl svårt att relatera till den folkfest och lagtävling det faktiskt är. Speciellt att följa det på plats och heja på sina landsmän. Det vore fruktansvärt om klagoandarna får gehör för sina åsikter. Då tänker jag främst på vissa toppnamn som gnäller i media och hotar om bojkott titt som tätt. Det borde alltid vara en ära att spela för sitt land och istället dra ner på andra tävlingar. Men icke. De snikna jävlarna tänker bara på att tjäna mer pengar till sig själva och sitt team. Förändra DC till ett event vart fjärde år skulle ta död på intresset och charmen.
Ja jag håller helt och hållet med. När vi ändå är inne på ämnet så borde vi gå tillbaka till att köra boxningsregler och låta vinnaren av en grand slam stå över tills finalen. Tradition min vän!
Nej skämt åsido, vi får helt enkelt acceptera att vi inte ser på saken lika här. Ska de tävla för sina länder så borde de göra det utan individuell ranking, fotbollsspelarna, basketspelarna och en massa andra gör det. Inte tappar de intresset av att spela i landslaget för det
Dessutom så skulle inte intresset dö för man skulle arrangera kval under mellanåren. Okej, fyra år kanske är att sträcka det lite väl i början, man kan väl börja med varannat år och så har man kval året innan. Men jag tror man skulle tjäna enormt på att göra ett event av det, man gör det stort så det blir som en riktig storturnering, för både damer och herrar, så det blir lika stort som en grand slam. Tappar man intresset då så gillar man inte tennis.