Citat:
Ursprungligen postat av kukukukusjkin
Del Potro, Raonic Berankis Gulbis Murray Söderling Dimitrov Tomic Harrison Monfils, det finns massor med oerhört talangfulla och skickliga spelare som är mycket yngre än Fed att tampas med i framtiden åtminstone så småningom hoppas jag och Novak och Rafael har nog båda psykologiskt övertag på honom.
Om Nadal och Djokovic blir skadade så har en chans fast jag vet inte om risken att Nole skadar sig är större än Federer, hoppas verkligen inte det iallafall. Jag önskar dock ingen skador dessbättre vill jag påpeka.
Nadal har dessutom gått ner i vikt och senast han var småskadad var i Australian i år och nu är det kanske perfekt i knäna så jag utesluter inget
Om Nadal och Djokovic blir skadade så har en chans fast jag vet inte om risken att Nole skadar sig är större än Federer, hoppas verkligen inte det iallafall. Jag önskar dock ingen skador dessbättre vill jag påpeka.
Nadal har dessutom gått ner i vikt och senast han var småskadad var i Australian i år och nu är det kanske perfekt i knäna så jag utesluter inget
Ja det finns en del spelare som kan slåss om första platsen kommande år men Djokovic kommer vara den enda som kan hålla den ett långt tag tror jag. Tror inte att Murray kommer bli etta, kanske tvåa. Del Potro och Raonic tror jag kan bli etta, även fast det ser mörkt ut för Delpo med skador. Gulbis tror jag inte en sekund på, han kanske blir som Söderling, dvs blir en toppspelare men inte bäst. Tror inte heller på Söderling som etta, men jag håller med om att alla dessa spelare har potentialen att bli etta (Berankis vet jag inte har aldrig sett honom).
Men om dessa spelare blir bra i framtiden så tror jag inte att någon av dom kan bli en stabil etta och totalt dominera och då är det fortfarande vidöppet för Federer att slå Sampras rekord, han behöver ju bara vara etta i två veckor för att lyckas. Så det är bara Djokovic som kan det anser jag, såvida inte någon okänd supertalang på Nadal/Federer nivå dyker upp, vilket inte är särkilt troligt.
) möter. Wawrinka kan kanske slå vem som helst om han får till det, helt sjukt att han blev så mosad av sin landsman Australian i år, vet inte vad som hände när han slog Roddan i tre.
Färgglatt.