2011-05-12, 08:40
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av kukukukusjkin
Del Potro, Raonic Berankis Gulbis Murray Söderling Dimitrov Tomic Harrison Monfils, det finns massor med oerhört talangfulla och skickliga spelare som är mycket yngre än Fed att tampas med i framtiden åtminstone så småningom hoppas jag och Novak och Rafael har nog båda psykologiskt övertag på honom.

Om Nadal och Djokovic blir skadade så har en chans fast jag vet inte om risken att Nole skadar sig är större än Federer, hoppas verkligen inte det iallafall. Jag önskar dock ingen skador dessbättre vill jag påpeka.
Nadal har dessutom gått ner i vikt och senast han var småskadad var i Australian i år och nu är det kanske perfekt i knäna så jag utesluter inget

Ja det finns en del spelare som kan slåss om första platsen kommande år men Djokovic kommer vara den enda som kan hålla den ett långt tag tror jag. Tror inte att Murray kommer bli etta, kanske tvåa. Del Potro och Raonic tror jag kan bli etta, även fast det ser mörkt ut för Delpo med skador. Gulbis tror jag inte en sekund på, han kanske blir som Söderling, dvs blir en toppspelare men inte bäst. Tror inte heller på Söderling som etta, men jag håller med om att alla dessa spelare har potentialen att bli etta (Berankis vet jag inte har aldrig sett honom).

Men om dessa spelare blir bra i framtiden så tror jag inte att någon av dom kan bli en stabil etta och totalt dominera och då är det fortfarande vidöppet för Federer att slå Sampras rekord, han behöver ju bara vara etta i två veckor för att lyckas. Så det är bara Djokovic som kan det anser jag, såvida inte någon okänd supertalang på Nadal/Federer nivå dyker upp, vilket inte är särkilt troligt.
Citera
2011-05-12, 12:51
Medlem
camejos avatar
Nån som vet om Delpo kommer vara tillbaks till FÖ?
Citera
2011-05-12, 13:03
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av camejo

Det är tror jag fortfarande osäkert. Blir intressant om han är med i Wimby, blev bara andra omgången senast 09. Förlust mot Hewitt. Undrar vad Delpo kan göra på gräs? Ska bli intressant om han kommer dit och båda slamsen iofs.
Citera
2011-05-12, 13:55
Medlem
Bjurras avatar
Citat:
Ursprungligen postat av camejo

Han sa så sent som igår att han inte vet, han ska genomgå fler medicinska tester.
Citera
2011-05-12, 18:31
Medlem
Tuff match för Söderling ikväll, 4-3 i inbördes men Almagro har 3-1 på grus

Alltid spännande med Söderlings matcher, topp 10 eller topp 300 utgången är ofta oviss, tänker på bla. US Open 2010 första omgången, Andreas Haider-Maurer Österrike ranking 215, 6-4 i femte
Dock ska sägas att österikaren servade och spelade riktigt bra, man hade svårt att fatta hans låga ranking

Nog kan man undra lite över lottningen, Berdych (7) har oseedade Nieminen och Söderling (5) har Almagro (9)
Citera
2011-05-12, 19:41
Medlem
En bra spelare som i alla fall missar FÖ är Nalbandian.

Citat:
Ursprungligen postat av kukukukusjkin
Det är tror jag fortfarande osäkert. Blir intressant om han är med i Wimby, blev bara andra omgången senast 09. Förlust mot Hewitt. Undrar vad Delpo kan göra på gräs? Ska bli intressant om han kommer dit och båda slamsen iofs.

Måste vara jobbigt att vara så lång när man spelar på gräs. Blev väldigt förvånad när Berdych tog sig till final. Del Potro kan säkert bli en bättre spelare än Berdych på gräs dock, så kan han så kan nog Delpo också. Han kan ju utveckla nätspelet mycket mer, gör han det så kan han nog bli riktigt farlig i Wimbledon.

Citat:
Ursprungligen postat av Runber
Tuff match för Söderling ikväll, 4-3 i inbördes men Almagro har 3-1 på grus

Alltid spännande med Söderlings matcher, topp 10 eller topp 300 utgången är ofta oviss, tänker på bla. US Open 2010 första omgången, Andreas Haider-Maurer Österrike ranking 215, 6-4 i femte
Dock ska sägas att österikaren servade och spelade riktigt bra, man hade svårt att fatta hans låga ranking

Nog kan man undra lite över lottningen, Berdych (7) har oseedade Nieminen och Söderling (5) har Almagro (9)

Ja riktig skitlottning som vanligt för Söderling. Berdych hade tre kvalspelare, Stakhovsky, Monaco och Seppi att kunna möta fram tills kvartsfinal.

Söderling, hade, Verdasco, Almagro, Raonic, Anderson, Querrey och Bolelli.
Senast redigerad av terribilis 2011-05-12 kl. 19:50.
Citera
2011-05-12, 22:42
Medlem
camejos avatar
Härligt Robin! Dags att sätta stopp för Djokovics svit nu.
Citera
2011-05-12, 22:56
Bannlyst
Spelar ingen roll för mig vem "Söder" (pröver med olika smeknamn för det kanske inte finns nåt officiellt) möter. Wawrinka kan kanske slå vem som helst om han får till det, helt sjukt att han blev så mosad av sin landsman Australian i år, vet inte vad som hände när han slog Roddan i tre.

Edit: Velar men håller på serben ändå men unnar ändå schweisaren all framgång, blir kluven där.
Senast redigerad av kukukukusjkin 2011-05-12 kl. 23:03.
Citera
2011-05-12, 23:24
Medlem
camejos avatar
Gillar Novaks outfit idag Färgglatt.
Citera
2011-05-13, 00:16
Medlem
Undrar hur trött Djokovic är nu efter alla vunna matcher i rad. Han såg inte helt fräsch ut idag. Undrar om Söderling kan utnyttja detta?
Citera
2011-05-13, 01:38
Medlem
Intressant imorgon med kvartsfinalerna. Hoppas att Robin är i slag, Djoker är nog lite sliten och kanske inte har hundraprocentig koncentration. Det skulle vara kul om Robin vann i Rom, som att cirkeln sluts med Norman som vann i Rom och sedan blev Robins tränare och gjorde Robin till en vinnare på just grus.
Citera
2011-05-13, 08:43
Medlem
Jag blir iallafall glad att Serena ser ut att må bra, tror hon inte kommer tillbaka i vinnarcirkeln, men man skall aldrig säga aldrig.
https://www.flashback.org/p30594560#p30594560
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in