2011-09-18, 12:30
Medlem
Italien, Japan, Kroatien och Tjeckien klara för högsta divisionen. Japan har Sverige hemmamatch på om dom lottas emot varandra.
Citera
2011-09-18, 13:40
Medlem
Milos Raonic fortfarande skadad, spelade inte bra emot Israel och ersatts i andra matchen.
Citera
2011-09-18, 14:58
Medlem
Sällan jag sett Nadal så spelsugen, han sprang ut på plan vid sidobytena. Tsonga fick 6 game totalt, han hade problem med ena höften, högg till och benet vek sig när han gled på gruset i en boll.
Första mötet dom emellan på grus.
Nu Djokern-Del Potro....
Den matchen slår det gnistor om Del Potro tog första i tiebreak.
Österrike är också klara till högsta divisionen.
Senast redigerad av Alessandro 2011-09-18 kl. 15:25.
Citera
2011-09-18, 14:59
Medlem
camejos avatar
Så Djokovic spelar.. Då gick Serbien från att vara halvt uträknade till favoriter att vinna denna semi.
Citera
2011-09-18, 15:18
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av camejo
Så Djokovic spelar.. Då gick Serbien från att vara halvt uträknade till favoriter att vinna denna semi.

Inte säkert, han har haft ont i ryggen. Han är nog rätt sliten av alla matche rhan har spelat i år. Tror nog att Del Potro kan vinna. Tie-break i första nu.
Citera
2011-09-18, 15:34
Medlem
camejos avatar
Del Potro tar första, hoppas han håller i det här
Citera
2011-09-18, 15:46
Medlem
Spanien-Argentina i finalen, jag tror inte någon annan kunde slå Del Potro idag, runt 80% första servar och det är bomber han levererar. Djokern får nog vila ett par månader.
Belluci och Youzhni har spelat 4 timmar och 46 minuter, skall dom slå Wilanders rekord?
Senast redigerad av Alessandro 2011-09-18 kl. 15:57.
Citera
2011-09-18, 16:09
Medlem
Castlevanias avatar
Citat:
Ursprungligen postat av camejo
Del Potro tar första, hoppas han håller i det här

Visserligen gav Djokovic upp vid 0-3 i andra set. Men ändock, vilken skön seger för Del Potro. En rejäl boost för självförtroendet och inför kvarvarande del av säsongen. Hoppas det här är vändningen. Sedan comebacken har han haft svårt mot toppspelarna. Rätta mig om jag har fel, men tror att han slagit endast Söderling och Fish bland topp 10 spelarna tidigare.
Senast redigerad av Castlevania 2011-09-18 kl. 16:21.
Citera
2011-09-18, 16:21
Medlem
Där vann Ryssland, 14-12 i sista matchen.
Australien vs Schweiz avgörs imorgon 5-3 i game till Wawrinka i sista set, Hewitt servar.
Israel vs Kanada (står 2-2 i matcher)
Italien
Japan (Sverige har hemmamatch)
Kroatien
Ryssland-Brasilien (står 2-2 i matcher)
Tjeckien
Österrike
Senast redigerad av Alessandro 2011-09-18 kl. 17:14.
Citera
2011-09-18, 17:23
Medlem
Undrar om Djokovic tar några fler titlar i år? Han kanske vinner slutspelet, men turneringarna innan det känns nästan som att han kommer få väldigt svårt att vinna med tanke på hur sliten han är och med tanke på hur hungriga spelare som Federer och Murray måste vara, de har inte fått vunnit så mycket som de är vana vid denna säsong, Nadal är nog lika sliten som Djokovic nästan, tror att Federer och Murray blir farliga inom den närmaste tiden. Ska Djokovic vinna slutspelet så kanske han ska vila lite för att ha en chans där, han värderar nog den turneringen mest av de som är kvar.
Citera
2011-09-18, 17:27
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Castlevania
Visserligen gav Djokovic upp vid 0-3 i andra set. Men ändock, vilken skön seger för Del Potro. En rejäl boost för självförtroendet och inför kvarvarande del av säsongen. Hoppas det här är vändningen. Sedan comebacken har han haft svårt mot toppspelarna. Rätta mig om jag har fel, men tror att han slagit endast Söderling och Fish bland topp 10 spelarna tidigare.

Han har slagit Fish en gång när Fish inte var rankad 16, sen Söderling två gånger. Det var under perioden då Söderling hade en rejäl formsvacka, alldeles innan han bytte tränare. Söderling hade nog vunnit mot Del Potro om de hade spelat i Båstad.

Teoretiskt sett så var det alltså den tredje vinsten mot topp10-spelare i år, fyra om man räknar in Fish, vilket man ska göra då Fish har spelat bra hela året.
Citera
2011-09-18, 17:28
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av terribilis
Undrar om Djokovic tar några fler titlar i år? Han kanske vinner slutspelet, men turneringarna innan det känns nästan som att han kommer få väldigt svårt att vinna med tanke på hur sliten han är och med tanke på hur hungriga spelare som Federer och Murray måste vara, de har inte fått vunnit så mycket som de är vana vid denna säsong, Nadal är nog lika sliten som Djokovic nästan, tror att Federer och Murray blir farliga inom den närmaste tiden. Ska Djokovic vinna slutspelet så kanske han ska vila lite för att ha en chans där, han värderar nog den turneringen mest av de som är kvar.
Glöm inte Del Potro han var grym idag, oavsett hur sliten Djokern var idag så hade han haft svårt.
Nadal sprang ut ur sidobytena så spelsugen var han, han kommer bli giftig, var så säker.
3 kvalmatcher kvar, jag klantade till det och trodde Ryssland vunnit, i själva verket 2-2 i matcher.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in