2011-09-15, 12:54
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av terribilis
Oj, bra matcher där faktiskt, allihopa. Jag hoppas och tror att Del Potro vinner sin match, Tomic tror jag kan slå Wawrinka ganska lätt om han har en bra dag, han gick ju långt i Wimbledon och Wawrinka har ju inte övertygat på sistone direkt.
Fast Tomic är ung och oprovad, vi får se hur stabil han är. Jag har köpt streamen av daviscups hemsida, 10 USD för hela helgen.
Citera
2011-09-15, 15:17
Medlem
Tydligen har Frankrike bytt ut Monfils emot Llodra, han spelar dubbeln ihop med Tsonga.
Citera
2011-09-15, 15:31
Medlem
Vobblers avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Alessandro
Jag har köpt streamen av daviscups hemsida, 10 USD för hela helgen.

Tack för tipset. En spottstyver för två knallhårda semifinaler! Jag har för mig att jag läste att Nadal var osäker på DC-spel, men nu hittar jag givetvis inte artikeln. Jag kan tänka mig att han hemskt gärna vill vinna DC det här året, och helst spöa serberna i finalen med tanke på hur elak Novak har varit mot honom i år.
Citera
2011-09-15, 16:02
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Vobbler
Tack för tipset. En spottstyver för två knallhårda semifinaler! Jag har för mig att jag läste att Nadal var osäker på DC-spel, men nu hittar jag givetvis inte artikeln. Jag kan tänka mig att han hemskt gärna vill vinna DC det här året, och helst spöa serberna i finalen med tanke på hur elak Novak har varit mot honom i år.
Dessutom flera andra bra kvalmatcher, Japan-Indien och Australien-Schweiz på nätterna.
Tyvärr är Paes skadad annars kul att kolla på legenderna Paes-Buphati, Mahesh är uttagen men skall tydligen inte spela?
Citera
2011-09-15, 16:18
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Alessandro
Tydligen har Frankrike bytt ut Monfils emot Llodra, han spelar dubbeln ihop med Tsonga.

Förnuftigt...

Tomic är nog inte så stabil ännu, men han kommer nog att bli det i framtiden. Just nu så är nog hans spel fågel eller fisk. Men det kan man faktiskt säga om Wawrinka denna säsong också, ganska svårtippad match faktiskt. Men Wawrinka får väl ses som favorit trots allt.
Citera
2011-09-15, 17:24
Medlem
Reggie Hamonds avatar
Det är alltid lika roligt att se videor från tiden då idrottsmän bara var unga lovande talanger med stora drömmar.

Jag fick mig ett gott skratt av att se Gael Monfils 11 år från 1997
http://www.dailymotion.com/video/xj0mlc_portrait-gael-monfils-11-ans_sport

Rafael Nadal 12 år från 1998. Jävlar vad lik Mowgli han var som liten
http://www.youtube.com/watch?v=JP5hzYkbU0s
Citera
2011-09-15, 17:39
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av Reggie Hamond
Rafael Nadal 12 år från 1998. Jävlar vad lik Mowgli han var som liten
http://www.youtube.com/watch?v=JP5hzYkbU0s

Ja, är kanske han faktiskt och även Almagro indianer genom släkten, dom ser ju båda ut som det typ, har inte hittat någon info om det men, who knows? Släkten har kanske utvandrat från Amerika i tidigare generationer. Indianidrottare har jag faktiskt knappt hört talas om.
Senast redigerad av kukukukusjkin 2011-09-15 kl. 17:57.
Citera
2011-09-15, 18:57
Medlem
Reggie Hamonds avatar
Citat:
Ursprungligen postat av kukukukusjkin
Ja, är kanske han faktiskt och även Almagro indianer genom släkten, dom ser ju båda ut som det typ, har inte hittat någon info om det men, who knows? Släkten har kanske utvandrat från Amerika i tidigare generationer. Indianidrottare har jag faktiskt knappt hört talas om.

Hehe...Jo kanske det. Jag tycker annars att kungen Nadal ser ut som en zigenare (rom).

Angående Davis Cup. Nadal mot Tsonga hade varit häftigt som förstamatch. Ganska uppenbart att fransmännen inte bryr sig om första matchen. Offra första singeln...hoppas att Simon slår Ferrrer och sen ta dubbeln. Efter lördagen står det 2-1 till Frankrike. På söndag byts Gasquet ut mot Monfils och Frankrike vinner med 3-2. Vive La France

Nadal – Gasquet
Ferrer – Simon.

Dubbeln på lördag
Verdasco - Lopez / Llodra – Tsonga.
Citera
2011-09-16, 00:44
Bannlyst
T.ex bröderna Lapentti är säkert åtminstone indianbesläktade och kanske Marcelo Rios. Argentina verkar vara rätt renrasiga hehe men det förespråkar inte jag men bryr mig nog inte så mycket. Mowgli måste väl ha vart indian.. har inte studerat saken närmre, however..
Citera
2011-09-16, 10:17
Medlem
Får nog hålla med kukukukusjkin att både Nadal och Almagro ser ut som indianer. Någon kanske liftade med båten för några hundra år sedan?

Inte ofta man ser indianer i sport, det är sant. Kan inte komma på om jag har gjort det ens.

Möjligt att någon av dem är rom, men jag tycker i så fall att Almagro ser mer ut som det. Men vad vet jag, jag är ingen expert på gener. Spanjorer är ju båda två ändå, svårt att veta vart de härstammar ifrån, finns och har ju funnits så mycket olika typer av folk i den regionen.
Citera
2011-09-16, 11:23
Medlem
Tomic och Federer vann, såg bara matchbollen av Federer-Hewitt.
Sen har Japan tagit 2-0 ledning, Bopanna som slagit Nishikori i en femsetare tidigare hade inte en bra dag.
Nu Anderson-Dodig, Anderson har börjat bäst.
Citera
2011-09-16, 14:23
Medlem
Bjurras avatar
Djokovic har dragit sig ur dagens DC-match. Troicki spelar mot Nalbandian, blir intressant.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in