2011-11-25, 00:38
Medlem
santacls avatar
När går semina ?
Citera
2011-11-25, 00:58
Medlem
Reggie Hamonds avatar
Citat:
Ursprungligen postat av camejo
Blev nästan lite orolig där när Tsonga gav bort sitt sista servegem med tre dubbelfel

Nadal är verkligen medelmåttig inomhus.

Tsonga - Ferrer i semi.

Hahah...snacka om gummiarm när Tsonga servade vid 5-2. Tsonga var den bättre spelaren idag, hans nätspel var strålande och han borde nästan vunnit i två raka. Jag tror Tsonga spöar Ferrer och tar sig till final där han förmodligen ställs mot Federer. Frågan nu är vem Federer får möta i semi....Berdych eller Djokovic?

Citat:
När går semina ?

På lördag.
Citera
2011-11-25, 01:22
Medlem
Citat:
Blev nästan lite orolig där när Tsonga gav bort sitt sista servegem med tre dubbelfel

Nadal är verkligen medelmåttig inomhus.

Tsonga - Ferrer i semi.

Haha ja från att vara en gud på grus till att vara medelmåttig inomhus, rätt märkligt. Hehe nej nu ska vi inte överdriva, han tog sig trots allt till final förra året

Är det klart att det blir Ferrer mot Tsonga? Jag tror på Ferrer isåfall, tror han springer sönder Tsonga
Citera
2011-11-25, 08:30
Medlem
camejos avatar
Citat:
Ursprungligen postat av terribilis
Är det klart att det blir Ferrer mot Tsonga? Jag tror på Ferrer isåfall, tror han springer sönder Tsonga

Japp.
Citera
2011-11-25, 09:28
Medlem
camejos avatar
Oj vad demoraliserad Nadal var på presskonferensen, Monaco, Nalbandian och Del Potro sitter nog och gnuggar händerna nu inför DC-finalen.
Citera
2011-11-25, 10:53
Medlem
camejos avatar
Citat:
Japp.

Vänta nu, det är inte alls klart. Berdych kan ju förstås gå om Ferrer. Fick en brain fart.
Citera
2011-11-25, 10:54
Medlem
Citat:
Oj vad demoraliserad Nadal var på presskonferensen, Monaco, Nalbandian och Del Potro sitter nog och gnuggar händerna nu inför DC-finalen.

Det kan bli en spännande final. Nadal kan kanske förlora för en gångs skull, fast jag tror faktiskt ingen av Argentinarna kommer knäcka Ferrer. Han knäckte även USA på bortaplan.

Dubbeln kan nog bli intressant, har sett att Del Potro har tränat en del dubbel under hösten, antagligen så tänker de låta han spela där om han är frisk och ser bra ut.

Monaco är i storform, kan han konservera den så kan det bli en väldigt spännande final, kan mycket väl bli en femte avgörande match. Nadal måste verkligen rycka upp sig om han vill vinna nån match, för Argentina lär ju vara hur taggade som helst nu när de ser att Nadal inte är i form.
Citera
2011-11-25, 12:34
Medlem
Pretenders avatar
Någon som vet om canal plus sänder DC-finalen? Man känner sig ganska helgarderad med canal plus och ES vad beträffar GS plus ATP, men tänkte inte på vem som sänder DC.
WTF känns på något sätt lite avslaget, kul matcher så klart, men samtidigt med slitna spelare som redan haft sina formtoppar (med vissa uppenbara undantag).
Citera
2011-11-25, 13:52
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Pretender
Någon som vet om canal plus sänder DC-finalen? Man känner sig ganska helgarderad med canal plus och ES vad beträffar GS plus ATP, men tänkte inte på vem som sänder DC.
WTF känns på något sätt lite avslaget, kul matcher så klart, men samtidigt med slitna spelare som redan haft sina formtoppar (med vissa uppenbara undantag).
Streama den via daviscups hemsida, semina funkade helt OK.
Citera
2011-11-25, 14:10
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Pretender

Har inte viasat rättigheterna för Davis Cup, eller är det bara Sveriges matcher?

Har för mig att jag har sett Davis Cup på TV10 i år, men jag kanske minns fel. Sen vet jag inte om det täcker andra länder än Sverige.
Citera
2011-11-25, 18:56
Bannlyst
Tror inte Nole går vidare, isåfall behöver Ferrer krossa Berdych stort och det tror jag knappast han gör.
Citera
2011-11-25, 22:06
Medlem
camejos avatar
Citat:
Ursprungligen postat av kukukukusjkin
Tror inte Nole går vidare, isåfall behöver Ferrer krossa Berdych stort och det tror jag knappast han gör.

Djokovic går vidare på inbördes om Berdych förlorar (vilket det verkar som nu, tappade just första set).

Djokovic 1-2
Berdych 1-2
Tips 1-1

Tipsarevics delar inte andra platsen med Djokovic och Berdych pga att han bara spelat två matcher. Skulle de tre dela andraplatsen skulle dom gå på set vinst/förlustratio. Lite tragiskt att Djokovic går vidare med två förluster en knapp vinst...
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in