2009-08-16, 22:52
Medlem
pirates avatar
Citat:
Ursprungligen postat av CitizenBobby
Argentinare borde klara värmen bättre, fan skotten är ju uppväxt i spö regn

Jo men han spelade en hel turnering som han vann förra veckan oxå. Det gjorde inte Murray.
Citera
2009-08-16, 23:39
Medlem
Castlevanias avatar
Citat:
Ursprungligen postat av pirate
Jo men han spelade en hel turnering som han vann förra veckan oxå. Det gjorde inte Murray.

Han lyckades dock vinna två turneringar på två veckor ifjol (4 innan US Open). Lite samma scenario som ifjol i US Open då Murray bröt Del Potros långa vinst streak.
Citera
2009-08-16, 23:44
Medlem
Castlevanias avatar
Haha, läste just detta. Crazy Dani blev för mycket för Vinci:

Vinci lämnade banan i protest

Andreas Vinciguerras comeback och jakt på rankingpoäng fick sig en törn igår när Daniel Koellerer förstörde matchen i andra omgången i en Challenger i Italien. Till slut fick svensken nog och gick av banan.
-Jag gick av banan innan jag hade kunnat göra något dumt. Domarna gör inget och till slut fick jag nog och gick av banan, säger Vinciguerra.

I protokollet kommer det att stå att Koellerer besegrade Vinciguerra med 6-3-5-2 def. Men bakom resultatet döljer sig en hel del dramatik. Ni som såg österrikaren Koellerer i Båstad i somras anar vad det handlar om.

Supervisorn försöker tala med Koellerer

Fram till 4-3 i första set var det en jämn match men 2-3 gånger per servegame när Vincigerra gjorde sig klar avbröts han av sin motståndare som hävdade att en bollkalle rört sig eller att han inte var klar.

-I sidbytet sa Vinci ifrån men inget hände och när inte domare eller supervisor vågar göra någonting måste man markera och reagera, det gjorde vi genom att Vinci avbröt matchen, säger tränaren Niklas Fjeldstad.

Många spelare har stöttat svensken i hans "markering" och frågan är hur ATP skall hantera det faktum att svensken står som "utvisad" i protokollet vilket kan ge böter.

-Någon måste säga ifrån och även om inte Andreas slutför matchen enligt reglerna och på ett sportsligt sätt så kommer säkert domarens rapport och ett förhör med Andreas visa att vi har rätt, fortsätter Fjeldstad.

Koellerer som även går under namnet "crazy Dani" är känd för sin osportslighet. Ryktet gör gällande att han inte får spela Davis Cup för sitt land, för då ställer de andra österrikarna upp! Och han lär vara den spelare på touren som har flest böteslappar i år. Han psykar och provocerar med berått mod.

-Det är konsekvent spelförstörelse och likadant vecka efter vecka. Han skriker åt bollkallar och käftar med domare och det är ständiga avbrott, avrundar Fjeldstad.

Nästa vecka spelar Vinciguerra ytterligare un challenger i Italien, i Trani. Och Team Vinciguerra är medvetna om att challengern i Cordenons med 85 000 uro i prispott var viktig med mycket rankingpoäng på spel. Men ibland måste idealen gå först.
Citera
2009-08-17, 00:01
Medlem
stukas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Benganiolo
Tack för det svaret! Fick platser på långsidan, rad 1. Ska bli roligt att se live-tennis för första gången i mitt lilla liv Är 5 set som spelas i davis cup va?

Yes. Ta med matsäck.
Citera
2009-08-17, 02:04
Medlem
Funkes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Vobbler
...eller en skotte....

Del Potro ser ganska slukörd ut redan.

Ja redan i första set gick jag bara och väntade på att han skulle börja använda racketen som käpp för att orka gå mellan bollarna
Det var ju ganska tydligt att när Del Potro förlorade andra set så hade han inget att sätta emot längre. Var bollen mer än tre steg bort i tredje set så försökte han inte ens.

Jag har precis insett att tennis på hög nivå är grymt kul att kolla på. Det blir mer av den varan framöver.
Citera
2009-08-17, 02:23
Medlem
Benganiolos avatar
Fördärvar ens dygnsrytmen gör det. Dags igen imorn (idag)
Citera
2009-08-17, 13:07
Medlem
Hej,

Precis köpt ett racket (och börjat spela tennis), lånade ut det till brorsan och när han spelade gick en plastbit "sönder" som sitter vid slutet/början av strängarna längst ramen.

Har dom någon viktig inverkan? Kan man byta dom, när man strängar om? Bör jag försöka limma fast, eller klippa bort den? Den sitter förtillfället löst på strängen, och det blir ett irriterande ljud.
Citera
2009-08-17, 13:58
Bannlyst
Menar du Vibrationsdämparen?

http://www.tennisplanet.com/se/onlinetennisshop/bc/tyger/cc/ta/pn/tat115/ii/1/st/0/?tennis=tyger%20vibrationsd%C3%A4mpare%2020st
Citera
2009-08-17, 15:04
Medlem
Nichosjs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Perfect12
Menar du Vibrationsdämparen?

http://www.tennisplanet.com/se/onlinetennisshop/bc/tyger/cc/ta/pn/tat115/ii/1/st/0/?tennis=tyger%20vibrationsd%C3%A4mpare%2020st
Jag antar att han menar de små "plastcylindrarna" som sitter och vinklar rätt senorna. Jag personligen tror inte att det är någon större vara om en av dem har lossnat. Däremot så kan det vara sjukt irriterande om de ligger och skakar på senorna.
Citera
2009-08-17, 15:07
Medlem
stukas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Castlevania
Haha, läste just detta. Crazy Dani blev för mycket för Vinci:

Vinci lämnade banan i protest

Andreas Vinciguerras comeback och jakt på rankingpoäng fick sig en törn igår när Daniel Koellerer förstörde matchen i andra omgången i en Challenger i Italien. Till slut fick svensken nog och gick av banan.
-Jag gick av banan innan jag hade kunnat göra något dumt. Domarna gör inget och till slut fick jag nog och gick av banan, säger Vinciguerra.

I protokollet kommer det att stå att Koellerer besegrade Vinciguerra med 6-3-5-2 def. Men bakom resultatet döljer sig en hel del dramatik. Ni som såg österrikaren Koellerer i Båstad i somras anar vad det handlar om.

Supervisorn försöker tala med Koellerer

Fram till 4-3 i första set var det en jämn match men 2-3 gånger per servegame när Vincigerra gjorde sig klar avbröts han av sin motståndare som hävdade att en bollkalle rört sig eller att han inte var klar.

-I sidbytet sa Vinci ifrån men inget hände och när inte domare eller supervisor vågar göra någonting måste man markera och reagera, det gjorde vi genom att Vinci avbröt matchen, säger tränaren Niklas Fjeldstad.

Många spelare har stöttat svensken i hans "markering" och frågan är hur ATP skall hantera det faktum att svensken står som "utvisad" i protokollet vilket kan ge böter.

-Någon måste säga ifrån och även om inte Andreas slutför matchen enligt reglerna och på ett sportsligt sätt så kommer säkert domarens rapport och ett förhör med Andreas visa att vi har rätt, fortsätter Fjeldstad.

Koellerer som även går under namnet "crazy Dani" är känd för sin osportslighet. Ryktet gör gällande att han inte får spela Davis Cup för sitt land, för då ställer de andra österrikarna upp! Och han lär vara den spelare på touren som har flest böteslappar i år. Han psykar och provocerar med berått mod.

-Det är konsekvent spelförstörelse och likadant vecka efter vecka. Han skriker åt bollkallar och käftar med domare och det är ständiga avbrott, avrundar Fjeldstad.

Nästa vecka spelar Vinciguerra ytterligare un challenger i Italien, i Trani. Och Team Vinciguerra är medvetna om att challengern i Cordenons med 85 000 uro i prispott var viktig med mycket rankingpoäng på spel. Men ibland måste idealen gå först.

Koellerer är en krydda helt klart.. tycker han har ett väldigt skurkaktigt utseende som extra bonus, ser ut lite som en bov i en gammal Stallone-rulle.

Lite synd att han inte är med i DC, vore kul att se honom handskas med bortapubliken i Sydamerika eller Israel.

Dessutom är det väl jäkligt tunt på singelsidan redan i Österrike efter Melzer.
Citera
2009-08-17, 15:22
Avslutad
har så jävla svårt för murray, grinar som en 12åring på banan och karln är ful som stryk
Delpos flacka cross FH är bland det ruggigaste jag sett på en tennisplan, han är som gjord för att spöa Nadal.

Härligt med en ny tourney ikväll och grymma matcher direkt! Ferrer-mot stan the man ikväll!
Citera
2009-08-17, 16:05
Medlem
Funkes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av andrasidan
har så jävla svårt för murray, grinar som en 12åring på banan och karln är ful som stryk
Delpos flacka cross FH är bland det ruggigaste jag sett på en tennisplan, han är som gjord för att spöa Nadal.

Härligt med en ny tourney ikväll och grymma matcher direkt! Ferrer-mot stan the man ikväll!

Jag håller med angående Murray. Eftersom jag nästan aldrig kollar på tennis och inte är så insatt så gick jag in i gårdagens final med att jag hoppades på att Murray vinna men efter Del Potros sköna spel trots att han knappt kunde gå från första set samt Murrays bitchande och lipande främst i början av andra så började jag heja på Argentinaren istället.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in