2011-04-18, 17:29
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av Emba
Det måste h*n veta.. Tror det blev lite fel bara!

Lite fel? Murray och Söderling tror jag är dom främsta kandidaterna att vinna minst en GS.
Citera
2011-04-18, 17:46
Bannlyst
Eftersom Murray tog set av indianen (ser han ut att vara, Nadal liksom Almagro) så tror jag säkert att han kan slå Ferrer och sen hoppas jag på Robban i final mot britten, tycker om omväxling. Tro va ni vill men allt är åtminstone teoretiskt sett möjligt.
Citera
2011-04-18, 17:53
Bannlyst
Kanske tillhör dom största tennisentusiasterna ville jag bara säga, iallafall i den här tråden.
Lindahl kommer väl spela med Söderling i World Team Cup i Düsseldorf i år, Brydolf är förhoppningsvis på G också. Hoppas Berta kommer igen, hoppas han verkligen kommer att överträffa Rehnquist så småningom i karriären. Känns nästan sorgligt att Pim-Pim slutade, men men..
Citera
2011-04-18, 18:57
Medlem
camejos avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Alessandro
Hahaha, dom har ju slutat spela!

Han menar väl att Murray har större chans att vinna en GS än vad Rusedski och Henman hade när dom var aktiva.
Citera
2011-04-18, 19:48
Bannlyst
Murray är nog britternas bäste i modern tid, kanske ska sluta tjata om honom men vill bara göra mig still svars så att säga. Henman losade i 6(!!) semis i GS, nog rekord stackarn.
Citera
2011-04-19, 01:20
Medlem
stukas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av kukukukusjkin
Murray är nog britternas bäste i modern tid, kanske ska sluta tjata om honom men vill bara göra mig still svars så att säga. Henman losade i 6(!!) semis i GS, nog rekord stackarn.

Nja, på rak arm känns det som om Lendl har det rekordet. Han förlorade i GS-semi 9 ggr.
Dessutom torskade han 11 finaler. Tungt.
Citera
2011-04-19, 04:06
Medlem
Den spelare som förlorat flest GS semi är Connors, han åkte ut 16 gånger i semin.
Citera
2011-04-19, 06:12
Bannlyst
Jag menade till semi flest gånger utan att ta sig till final, flera andra vet jag har fyra semis som bäst såsom Davydenko, Grosjean, Haas, kanske nån till.
Citera
2011-04-19, 09:13
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av camejo
Finalplats, 250 poäng.

300p

Mitt tips är att Söderling är rankad 6:a efter franska öppna. Lyckligtvis så tror jag inte att Berdych går om då han har en final i Wimbledon att försvara och det känns inte som at någon annan bakifrån är tillräckligt nära och bra på gräs för att skicka ner honom till sjunde plats. Mardy Fish ska det isåfall vara men han är lite för långt bakom för att göra det.

Om Söderling är 5:a efter franska öppna så blir jag väldigt imponerad med tanke på hur bra Ferrer är just nu.
Citera
2011-04-19, 10:20
Medlem
Pretenders avatar
Citat:
Ursprungligen postat av RichPeverley
Söderling har hyfsad lottning för en gångs skull, största hotet mot en semi final blir väl Berdych.
Hur många poäng har Söderling att försvara?, såg att han har ramlat ner till 5e platsen i rankingen.

Känner en viss olustkänsla i magen av att han eventuellt kan få möta Raonic i åttondelen.
Citera
2011-04-19, 13:03
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Pretender
Känner en viss olustkänsla i magen av att han eventuellt kan få möta Raonic i åttondelen.

Du kan vara lugn, Söderling vinner mot både Raonic och Stepanek, sen är det inte säkert att Raonic vinner mot Stepanek ens. Raonic har väldigt liten erfarenhet på grus och hans spel är mest effektivt på snabbare underlag. Att han vann två matcher i Monte Carlo var väntat, visst var det bra gjort men det var väntat för motståndet passade honom väldigt bra.

Är Söderling frisk, har fått träna som han ska så ska han inte ha några problem alls med motståndet fram till ett eventuellt möte med Berdych.
Citera
2011-04-20, 08:26
Medlem
Pretenders avatar
Verkar som om både Berdych och Murray dragit sig ur Barcelona. Trist, men det underlättar för Söderling så klart.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in