2011-11-22, 13:15
Medlem
camejos avatar
Citat:
Ursprungligen postat av terribilis
Man har missat mycket, har inte hunnit se någon match än, har haft så mycket att göra. Men jag läste att Murray hade skadeproblem så det kan förklara förlusten mot Ferrer, det är osäkert om han kan fortsätta turneringen.

Murray servade uruselt, ~35% förstaserv i första set och ~45% i andra. En skada skulle kunna förklara det förstås.
Citera
2011-11-22, 16:33
Medlem
Castlevanias avatar
Berdych hade vunnit med bättre psyke. Åter igen visar han sig vara en mental dvärg av stora mått. Samtidigt är det förstås starkt av Djokovic att vinna trots brist på form och förmodad skadekänning.

Vilket segt och långsamt underlag. Matcherna blir ju så utdragna att man somnar. En gammal klassiker ikväll: Nadal - Federer. Federer borde försöka förbättra sin usla statistik mot Nadal om han ska räknas som tidernas främste. Han vann dock mötet här ifjol, men i GS-sammanhang får vi gå tillbaka ända till Wimbledon 2007 för att hitta en schweizisk seger. Skralt värre skulle jag vilja säga.
Senast redigerad av Castlevania 2011-11-22 kl. 16:36.
Citera
2011-11-22, 22:11
Medlem
Pretenders avatar
Ring ambulansen... slakt på centre-courten.
Citera
2011-11-22, 22:29
Medlem
Helt sjuk match av Fedex idag. Han körde över Nadal totalt. Jag har nog aldrig sett Federer spela så perfekt tennis, han satte alla bollar, det var som om han inte kunde missa ett enda slag. Detta om något bevisar att Federer är lång ifrån slut som tennisspelare, kan han plocka fram den här tennisen i en GS final så vinner han oavsett vem som står på andra sidan och oavsett hur bra den personen än spelar.
Citera
2011-11-22, 22:40
Medlem
Jeeepzs avatar
Åh herregud vad förstörd Nadal blev. Federer var ostoppbar idag. Vilka vinnare han slog. Vilken serve.
Citera
2011-11-22, 22:41
Medlem
Kongo_89s avatar
Som tidigare skrivit var det en fantastisk match av federer idag. hans match mot tsonga var "okej" men inte så mycket mer igemfört med de vi fick se idag. federer har har kanske börjat vända på rivaliteten mot nadal och spelar nu ut likt årgång 2004-2005.

samtidigt är inte inomhus nadals starka sida. han förlitar sitt spel mkt på underlaget och förutsättningar med vind osv. nadal är väl kanske oxå den spelare på top 10 som spelar minst inomhus iår?

federer iaf till semi nu.

jag har hört rykten om att murray är skadad och kmr inte spela mera matcher. därmed skulle Tipsarevic hoppa in. känns ändå som att den gruppen är vidöppen. djokern vet ma ninte vart man har. berdch kan slå ferrer och tvärtom. hurvida murray ska spela återstår väl att se?
Citera
2011-11-22, 22:44
Medlem
Pretenders avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Kongo_89
jag har hört rykten om att murray är skadad och kmr inte spela mera matcher. därmed skulle Tipsarevic hoppa in. känns ändå som att den gruppen är vidöppen. djokern vet ma ninte vart man har. berdch kan slå ferrer och tvärtom. hurvida murray ska spela återstår väl att se?

Han drog sig ur pga en skada.

http://www.atpworldtour.com/News/Tennis/2011/11/47/London-Finals-Tuesday-Murray-Withdraws.aspx
Citera
2011-11-22, 23:07
Medlem
camejos avatar
Vinnare/Unforced errors:

Federer 28/8
Nadal 4/7

Jösses. Men han hade någonting liknande i matchen mot Berdych i Paris men den hade fler games.
Citera
2011-11-22, 23:49
Medlem
Reggie Hamonds avatar
Citat:
Ursprungligen postat av camejo
Hur såg Djokovic ut igår? Axeln ok?

Federer fick Edbergs Sportmanship award igen, helt oförståeligt. Ge det till Ferrer eller Djokovic.

Djokovic såg inte ut att några skadeproblem. Han gör en bra match men inget mer och det räckte för seger. I det stora hela tycker jag att Berdych var den bättre spelaren igår. Förväntar mig dock att Djokovic höjer sig ett par snäpp när det drar ihop sig till semifinal.

Hur många gånger har Federer tilldelats Edbergs Sportmanship award egentligen? känns som att Federer prenumererar på det där priset.

6-3 6-0!!! Satan...Nadal blev tydligen rejält avklädd. Måste hitta någon länk för att se höjdpunkter från slakten.
Senast redigerad av Reggie Hamond 2011-11-22 kl. 23:53.
Citera
2011-11-23, 00:00
Medlem
camejos avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Reggie Hamond
Djokovic såg inte ut att några skadeproblem. Han gör en bra match men inget mer och det räckte för seger. I det stora hela tycker jag att Berdych var den bättre spelaren igår. Förväntar mig dock att Djokovic höjer sig ett par snäpp när det drar ihop sig till semifinal.

Hur många gånger har Federer tilldelats Edbergs Sportmanship award egentligen? känns som att Federer prenumererar på det där priset.

6-3 6-0!!! Satan...Nadal blev tydligen rejält avklädd. Måste hitta någon länk för att se höjdpunkter från slakten.

Sju gånger har han vunnit det. Edberg vann det fem gånger, haha. Nånting stinker hos ATP.
Citera
2011-11-23, 02:01
Medlem
Kongo_89s avatar
kan meddela att soderling inte står på listan för varken doha, brisbane eller chennai.

känns lite som han kmr skita i AO då. den GS behöver ordentliga förberedelser träningsmässigt då du inte får så många tuneringar innan som de andra grands slams.

jag tror RS kan komma tillbaka lagom till grussäsongen iaf. eller vad ska man tro på längre?
Citera
2011-11-23, 02:12
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av camejo
Sju gånger har han vunnit det. Edberg vann det fem gånger, haha. Nånting stinker hos ATP.
Tycker du Edberg också var en bad guy? Många tycker tvärtom. Själv är jag för dålig på att skapa uppfattning om saken, tyvärr.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in