2011-08-02, 15:05
Medlem
FaderFourahs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Alessandro
Kolla handtagen på ditt rack, ett för smalt grepp (tummen och resten av fingrarna skall bara nudda varandra inte ligga ovanpå varandra) skapar problem.

Jaså? För min tumme kommer ju halvvägs över mitt långfinger. Kör med storlek 4, har dock relativt stora händer. Men jag menar, tidigare när jag hade storlek 3 så körde jag med 2 lindor. Så jag bör testa 2 lindor på storlek 4 nu alltså?
Citera
2011-08-02, 18:36
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av FaderFourah
Jaså? För min tumme kommer ju halvvägs över mitt långfinger. Kör med storlek 4, har dock relativt stora händer. Men jag menar, tidigare när jag hade storlek 3 så körde jag med 2 lindor. Så jag bör testa 2 lindor på storlek 4 nu alltså?
Verkar som du har för smalt handtag (skaft). Jo, du bör linda om ditt handtag.
Iövrigt såg jag att 7 av dom 10 bäst betalda kvinnliga idrottarna spelar en viss racketsport med gula bollar inblandade. Johanna Larsson har vunnit emot två av dessa i år.
Citera
2011-08-04, 23:06
Medlem
Lite om Ryderstedts öden och äventyr efter Båstad, har spelat 2 challengers i folkrepubliken Kina, vann en match emot en okänd kines och förlorade sen emot Klassens ifrån Sydafrika.
Andra challengern så åkte han ut i första emot en annan okänd kines ifrån republiken Kina, men är i semi i dubbeln ihop med en finne, alltid något.
Citera
2011-08-05, 11:53
Medlem
Någon vet vilka banor i stockholmsområdet har ett bollmaskin man kan hyra?
Citera
2011-08-05, 14:24
Medlem
Soda skadade sig på gymmet, spelar inte Montreal, inte bra.
Lindell har spelat en challenger i Brasilien, åkte ut i både singel och dubbel i första omgången.
Citera
2011-08-06, 02:26
Medlem
Satt och slökollade på Montañes-Chela idag och det slog mig att man ser spanjorer i var och varannan final nuförtiden. Så jag kollade upp det lite snabbt och såg att med dagens vinst är Montañes spaniens 28:e finalist i singel år, helt sanslöst

USA som ju är den klassiska tennisnationen nr 1 har i år bara mäktat med 7 atp finalister i singel, Roddick X2, Sweeting, Isner X2 och Fish X2. Man undrar vad Jänkarna sysslar med igentligen? Fast kanske mer vad spanjorerna har hittat på för en häxbrygd? Fuentes kanske
Senast redigerad av Gincan 2011-08-06 kl. 02:29.
Citera
2011-08-06, 12:53
Medlem
Nu är i alla fall lottningen släppt till Montreal. Äntligen lite Masters 1000 igen, har varit en trist period efter FÖ tycker jag. Jag tycker inte Wimbledon var särskilt bra i år. Dålig final, var på tok för mycket misstag av Nadal för att det skulle vara spännande.

Vad tror ni händer då, tror ni Murray försvarar titeln? Han har Nadal i en eventuell semi, kan bli intressant, tråkigt men ändå intressant

Ska bli intressant att se om Djokovic bara kommer att fortsätta vara omänsklig eller om han i alla fall kan få en liten mental reaktion på att han har vunnit Wimbledon och blivit världsetta. Finns en del intressanta spelare hans halva. Del Potro, Federer, Monfils, Baghdatis (som han alltid verkar ha lite jobbigt med), Gasquet, Tsonga.

Citat:
Ursprungligen postat av Gincan
Satt och slökollade på Montañes-Chela idag och det slog mig att man ser spanjorer i var och varannan final nuförtiden. Så jag kollade upp det lite snabbt och såg att med dagens vinst är Montañes spaniens 28:e finalist i singel år, helt sanslöst

USA som ju är den klassiska tennisnationen nr 1 har i år bara mäktat med 7 atp finalister i singel, Roddick X2, Sweeting, Isner X2 och Fish X2. Man undrar vad Jänkarna sysslar med igentligen? Fast kanske mer vad spanjorerna har hittat på för en häxbrygd? Fuentes kanske

Spanien har Nadal, tar man bort honom så har de 20 finalplatser i år, då han har stått för åtta stycken själv. Då måste man tänka på att hela grussäsingen har spelats klart och det är rätt mycket hardcourt kvar. Med det sagt så tror jag inte USA kommer at komma upp till 20 stycken finaler. Men man kan väl säga att USA är nere i en liten svacka just nu och att Spanien är den bästa tennisnationen i världen.

Jag tycker inte man ska bry sig så mycket om att Nadal är från Spanien, hellre att man skulle räkna bort hans resultat för han är en av de tre bästa spelarna någonsin. Han är helt enkelt en sån unik talang att det inte spelar någon roll vilket land han är ifrån. Ta Federer som exempel, han är från Schweiz, hur stor tennisnation var Schweiz innan Federer slog igenom? Nej just det, inte särskilt stor.
Citera
2011-08-06, 14:44
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av terribilis
Nu är i alla fall lottningen släppt till Montreal. Äntligen lite Masters 1000 igen, har varit en trist period efter FÖ tycker jag. Jag tycker inte Wimbledon var särskilt bra i år. Dålig final, var på tok för mycket misstag av Nadal för att det skulle vara spännande.

Vad tror ni händer då, tror ni Murray försvarar titeln? Han har Nadal i en eventuell semi, kan bli intressant, tråkigt men ändå intressant

Ska bli intressant att se om Djokovic bara kommer att fortsätta vara omänsklig eller om han i alla fall kan få en liten mental reaktion på att han har vunnit Wimbledon och blivit världsetta. Finns en del intressanta spelare hans halva. Del Potro, Federer, Monfils, Baghdatis (som han alltid verkar ha lite jobbigt med), Gasquet, Tsonga.

Spanien har Nadal, tar man bort honom så har de 20 finalplatser i år, då han har stått för åtta stycken själv. Då måste man tänka på att hela grussäsingen har spelats klart och det är rätt mycket hardcourt kvar. Med det sagt så tror jag inte USA kommer at komma upp till 20 stycken finaler. Men man kan väl säga att USA är nere i en liten svacka just nu och att Spanien är den bästa tennisnationen i världen.

Jag tycker inte man ska bry sig så mycket om att Nadal är från Spanien, hellre att man skulle räkna bort hans resultat för han är en av de tre bästa spelarna någonsin. Han är helt enkelt en sån unik talang att det inte spelar någon roll vilket land han är ifrån. Ta Federer som exempel, han är från Schweiz, hur stor tennisnation var Schweiz innan Federer slog igenom? Nej just det, inte särskilt stor.
Nja, skall nog inte racka ner på Schweiz, OS-guld i singel och DC-final under 1990-talet.
Spanjorerna är duktiga främst på grus, USA har problem med tillväxten på herrsidan, Donald Young verkar lovande dock.
Sverige har dubbel att se fram emot idag, Brunström möter Siljeström i en challenger semifinal idag i
Spanien på grus, Ryderstedt spelar också semifinal idag i Beijing på hardcourt.
Citera
2011-08-06, 15:25
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av terribilis
Men man kan väl säga att USA är nere i en liten svacka just nu

Jag skulle nog definiera svackan som ett avgrundsdjupt svart hål. Under 90-talet när jänkarna dominerade ATP touren och hade runt 20 spelare på topp 100 listan varje år, då plockade man 38 GS finalplatser. Under det följande årtiondet sjönk den siffran till 15 GS finalplatser och runt 15 spelare på topp 100. Nu under 2010-talet har USA 8-10 spelare på topp 100 och knappast någon spelare med en GS finalplats i sikte.
Citera
2011-08-06, 16:21
Medlem
Vobblers avatar
De som drömmer sig tillbaka till 80- och 90-talet är väl Sverige, USA och Tyskland. Många GS-titlar fördelade på dessa tre länder under den tiden.
Citera
2011-08-06, 19:54
Medlem
FaderFourahs avatar
Nån som vet om Montreal Masters sänds på någon svensk kanal?
Citera
2011-08-06, 21:47
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av FaderFourah
Nån som vet om Montreal Masters sänds på någon svensk kanal?
Ja, Canal + Sport 2
http://tvplaneten.tv4.se/1.316979?date=2011-08-08
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in