Nu är i alla fall lottningen släppt till Montreal. Äntligen lite Masters 1000 igen, har varit en trist period efter FÖ tycker jag. Jag tycker inte Wimbledon var särskilt bra i år. Dålig final, var på tok för mycket misstag av Nadal för att det skulle vara spännande.
Vad tror ni händer då, tror ni Murray försvarar titeln? Han har Nadal i en eventuell semi, kan bli intressant, tråkigt men ändå intressant
Ska bli intressant att se om Djokovic bara kommer att fortsätta vara omänsklig eller om han i alla fall kan få en liten mental reaktion på att han har vunnit Wimbledon och blivit världsetta. Finns en del intressanta spelare hans halva. Del Potro, Federer, Monfils, Baghdatis (som han alltid verkar ha lite jobbigt med), Gasquet, Tsonga.
Citat:
Ursprungligen postat av Gincan
Satt och slökollade på Montañes-Chela idag och det slog mig att man ser spanjorer i var och varannan final nuförtiden. Så jag kollade upp det lite snabbt och såg att med dagens vinst är Montañes spaniens 28:e finalist i singel år, helt sanslöst
USA som ju är den klassiska tennisnationen nr 1 har i år bara mäktat med 7 atp finalister i singel, Roddick X2, Sweeting, Isner X2 och Fish X2. Man undrar vad Jänkarna sysslar med igentligen? Fast kanske mer vad spanjorerna har hittat på för en häxbrygd? Fuentes kanske

Spanien har Nadal, tar man bort honom så har de 20 finalplatser i år, då han har stått för åtta stycken själv. Då måste man tänka på att hela grussäsingen har spelats klart och det är rätt mycket hardcourt kvar. Med det sagt så tror jag inte USA kommer at komma upp till 20 stycken finaler. Men man kan väl säga att USA är nere i en liten svacka just nu och att Spanien är den bästa tennisnationen i världen.
Jag tycker inte man ska bry sig så mycket om att Nadal är från Spanien, hellre att man skulle räkna bort hans resultat för han är en av de tre bästa spelarna någonsin. Han är helt enkelt en sån unik talang att det inte spelar någon roll vilket land han är ifrån. Ta Federer som exempel, han är från Schweiz, hur stor tennisnation var Schweiz innan Federer slog igenom? Nej just det, inte särskilt stor.