2009-08-15, 00:55
Medlem
Castlevanias avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Tesnot
Hehe vilken jävla vändning.

Indeed. För att citera Federer efter matchen: It's never over until it's over

Mest paff över vändningen blev nog Fidde Rosengren. När hände det senast att en världsetta tappar 5-1 i avgörande set? Det har nog inte hänt...
Citera
2009-08-15, 01:37
Medlem
Benganiolos avatar
Roddick tar detta! Eller vad säger ni?

7-6 6-2 e tipset
Citera
2009-08-15, 03:03
Medlem
Jag måste säga att jag är mycket imponerad av Roddick. Tycker han har bra chans att vinna us open.

Han har äntligen lyckats hitta harmoni i sitt spel tycker jag. När han var yngre hade han sin stora serv och forehand, men saknade säkerheten. På senare år har han istället blivit ett bollplank som nästan aldrig missar men som tappat lite av sitt offensiva spel. Senaste tiden däremot har han blivit mer aggressiv utan att för den delen tappa säkerheten, hans spel ser betydligt bekvämare ut. Han verkar inte längre leta efter rätt sätt att spela på. (Min högst amatörmässiga analys)

Nej nu orkar jag inte vara vaken längre. Godnatt
Citera
2009-08-15, 03:45
Medlem
Vobblers avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Tesnot

Nej nu orkar jag inte vara vaken längre. Godnatt

Jaså, Del Potro vs Nadal är inte skäl nog att vara vaken?

Jag ser dubbelt av trötthet, men den här matchen ska jag se klart.
Citera
2009-08-15, 05:14
Medlem
7-6, 6-1 för Del Potro
Citera
2009-08-15, 10:08
Medlem
dr-zekes avatar
Grym natt för tennisfantaster! Samtliga matcher var riktiga höjdare och det fanns gott om frustrationsmoment, tydligast i Federer-matchen. Helt vansinnigt att tappa 5-1 i avgörande. Här kom väl det tydligaste beviset på att Federer struntar i Mastersturneringar nu när åldern börjar bli en faktor. Han låter nog ungtupparna slåss om de lägre rankade turneringarna och kommer i form till GS. All heder åt Tsonga som tog sig samman efter det bedrövliga andrasettet. Roddick, Del Potro o Murray ser ju hur stabila ut som helst. För Federer känns det nog bra att få ytterligare poäng samtidigt som Nadal tappar en hel drös. Spanjorens andraplats lär ryka om Murray vinner det här.....
Citera
2009-08-15, 10:26
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av dr-zeke
Grym natt för tennisfantaster! Samtliga matcher var riktiga höjdare och det fanns gott om frustrationsmoment, tydligast i Federer-matchen. Helt vansinnigt att tappa 5-1 i avgörande. Här kom väl det tydligaste beviset på att Federer struntar i Mastersturneringar nu när åldern börjar bli en faktor. Han låter nog ungtupparna slåss om de lägre rankade turneringarna och kommer i form till GS. All heder åt Tsonga som tog sig samman efter det bedrövliga andrasettet. Roddick, Del Potro o Murray ser ju hur stabila ut som helst. För Federer känns det nog bra att få ytterligare poäng samtidigt som Nadal tappar en hel drös. Spanjorens andraplats lär ryka om Murray vinner det här.....

Jo det stämmer kanske lite att han är mindre brydd i masters, men hade det varit en 5 sets match så tror jag banne mig Federer hade vänt det. Slå Federer i en 5 setare på hardcourt är det bara Nadal som lyckats med det senaste året.
Citera
2009-08-15, 11:21
Bannlyst
Konstigt att det inte ska finnas några bra streams.
Citera
2009-08-15, 11:56
Medlem
pirates avatar
Citat:
Ursprungligen postat av CitizenBobby
Konstigt att det inte ska finnas några bra streams.

Regga dig på bet365 så slipper du massa skit. Bara sätta och kolla.
Citera
2009-08-15, 15:20
Medlem
dr-zekes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av CitizenBobby
Jo det stämmer kanske lite att han är mindre brydd i masters, men hade det varit en 5 sets match så tror jag banne mig Federer hade vänt det. Slå Federer i en 5 setare på hardcourt är det bara Nadal som lyckats med det senaste året.

Hade han haft lite mer fokus hade han stängt matchen vid 5-2, 5-3 och 5-4, det fanns gott om lägen. Han hade verkligen inte huvudet med sig då han gick fram till 5-1, lekte fotboll med tennisbollen och lallade mest runt. Det var Tsonga som mentalt imploderade och släppte två breaks... Riktigt frustrerande att titta på....
Citera
2009-08-15, 16:50
Medlem
pirates avatar
Citat:
Ursprungligen postat av dr-zeke
Hade han haft lite mer fokus hade han stängt matchen vid 5-2, 5-3 och 5-4, det fanns gott om lägen. Han hade verkligen inte huvudet med sig då han gick fram till 5-1, lekte fotboll med tennisbollen och lallade mest runt. Det var Tsonga som mentalt imploderade och släppte två breaks... Riktigt frustrerande att titta på....

Jag har nog aldrig varit så förbannad innan den jävla skitmatchen. Vad i hela helvete sysslar han med...om han saknar hem så kom inte för att spela och sabba för andra.
Loosade 150spänn p.g.a Federer.
Federer för två år sen skulle knappt låta Tsonga ta enda jävla poäng i sin serve.
Citera
2009-08-15, 18:11
Medlem
Nichosjs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av pirate
Jag har nog aldrig varit så förbannad innan den jävla skitmatchen. Vad i hela helvete sysslar han med...om han saknar hem så kom inte för att spela och sabba för andra.
Loosade 150spänn p.g.a Federer.
Federer för två år sen skulle knappt låta Tsonga ta enda jävla poäng i sin serve.
Kan inte annat än hålla med. Dessutom blir man så jävla förbannad över att han knappt visar någonting när han själv fullständigt kastar bort hela matchen.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in