2011-10-01, 21:35
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Reggie Hamond
Det stämmer men en vinst över ett stort namn som Murray oavsett vilken form han var i måste ändå ses som en skalp för en spelare som Young om vi ser det hela från hans perspektiv. Killen har inte direkt uträttat mycket på touren. Jag tror att den vinsten gav Young mycket självförtroende och är en av anledningarna till att han har forsatt spela bra i år. Den stora skillnanden nu är att han har börjat tro på sig själv och det har även utvecklat hans spel.

Njae, både jag och nej skulle jag säga. Bogomolov slog också Murray just vid den tidpunkten. Nu har både Young och Bogomolov spelat väldigt bra denna säsong, men ur deras perspektiv så kanske det har gett lite självförtroende att slå Murray, men det är nog bara lite då båda borde förstå att det inte bara var dem själva som spelade bra utan också att Murray var sämre än vad han brukar vara. Man måste tänka realistiskt också, annars finns ju risken att man överskattar sin förmåga, det är inte bra heller. Lite självförtroende gav det säkert men inte så märkvärdigt. Men det beror ju som sagt på hur de är som personer också.

Young möter ju Murray nu i finalen i Bankok. Ska bli intressant att se, just nu så betyder det säkert en del för Young att han vet att han har vunnit mot Murray, fast han förlorade också deras senaste möte, så det får nog ses som en väldigt stor skräll om han lyckas slå Murray nu.
Citera
2011-10-02, 14:22
Medlem
... och med facit i hand så blev det ju inte så spännande precis.
Citera
2011-10-02, 14:43
Medlem
fan vad brA att janko vann tvättade bort baggens sura min
Citera
2011-10-02, 16:21
Medlem
Priset som årets ojämnaste spelare måste gå till Li. Hon tog sig till final i AO för att sedan totalt kollapsa och spela skitdåligt, sedan bytte hon tränare och gick oväntat (med tanke på hur dålig hennes form var) och vann FÖ efter bländande spel, för att seda bli helt värdelös igen. Förlorade hemma i Kina nu mot Nicolescu, tydligen så lägger hon ner säsongen nu. Kaos i hennes hjärna verkar det som, hon är inte skadad eller så, hon har inget "självförtroende" säger hon, vilket jag tycker är väldigt konstigt när hon har en final och en vinst i GS detta år!
Citera
2011-10-02, 16:51
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av terribilis
Priset som årets ojämnaste spelare måste gå till Li. Hon tog sig till final i AO för att sedan totalt kollapsa och spela skitdåligt, sedan bytte hon tränare och gick oväntat (med tanke på hur dålig hennes form var) och vann FÖ efter bländande spel, för att seda bli helt värdelös igen. Förlorade hemma i Kina nu mot Nicolescu, tydligen så lägger hon ner säsongen nu. Kaos i hennes hjärna verkar det som, hon är inte skadad eller så, hon har inget "självförtroende" säger hon, vilket jag tycker är väldigt konstigt när hon har en final och en vinst i GS detta år!
Så går det när tennisspelare börjar tänka mer på sakerna utanför planen. Li har väl fått en hel del uppmärksamhet och fått jävligt mycket reklamjobb/sponsorer.

Precis samma sak som hände Ana Ivanovic. Och Sharapova till viss del även om det är skador inblandat.

Men Sharapova är påväg tillbaka, vilket är kul.
Citera
2011-10-03, 11:19
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av NickLidstrom
Så går det när tennisspelare börjar tänka mer på sakerna utanför planen. Li har väl fått en hel del uppmärksamhet och fått jävligt mycket reklamjobb/sponsorer.

Precis samma sak som hände Ana Ivanovic. Och Sharapova till viss del även om det är skador inblandat.

Men Sharapova är påväg tillbaka, vilket är kul.

Fast skillnaden mellan Sharapova, Li och Ivanovic är också att Sharapova är bra "på riktigt" hon har inte vunnit sina slams för att andra har varit dåliga eller borta från scenen.

Tror aldrig Ivanovic kommer toppa vad hon redan har åstakommit, samma gäller Li, fast hon är ju 30 år gammal så det är en annan sak.

Dock så tycker jag inte att det är kul att Sharapova är tillbaka, tycker det är synd att en spelare med sån bra attityd som henne ska gapa så jävla mycket när hon spelar, det är en av sakerna som gör damtennis så sjukt tråkigt att titta på.

Det stämmer det du säger om fokus.
Citera
2011-10-04, 09:20
Medlem
camejos avatar
Arvidsson slog ut Kvitova, en redig skalp. Kvitova har verkat lite mätt efter Wimbledon dock.
Citera
2011-10-04, 10:35
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av camejo
Arvidsson slog ut Kvitova, en redig skalp. Kvitova har verkat lite mätt efter Wimbledon dock.

Typ nästan samma sak som med Li, kanske inte riktigt, Kvitova har varit jämnare, men hon kan göra mycket misstag ibland. Jag såg inte matchen mot Arvidsson men jag såg en annan match efter Wimbledon som hon förlorade när hon spred bollar utan dess like, tror det var i US Open.

Tror ändå att Kvitova kan bli en mångfaldig GS-mästare och världsetta i framtiden. Ser ju lite tunt ut på damsidan, det finns inga riktigt "omöjliga" spelare att ta sig förbi, Williams och Clijsters lär ju inte hålla på så länge till, Sharapova kanske blir etta före men det lär inte vara hur länge som helst, Wozniacki har inte vunnit en slam än, så där är Kvitova redan före. Azarenka tror jag inte på, inte Zvonareva heller. Kvitova har en bra chans tror jag.

Lisicki och Kvitova tror jag mest på inom de närmaste åren, dock så har jag ingen koll på vilka unga talanger som finns på damsidan, men det brukar ta längre tid att bli bäst på tennis nu än vad det gjorde förr.
Citera
2011-10-04, 17:56
Medlem
Kongo_89s avatar
har lämnat intresset för damtennisen sedan en period tillbaka. finns ingen stabilitet i den era som är nu. va lite bättre för typ 5 år sedan med davenport williams hingis clijsters henin å sharapova.

nu är det mentalt instabila tjejer som har svårt att leva upp till förväntningar. den dagen jag börjar spela på damtennis är när wozniacki vinner GS's :P

annat är de på herrtennisen där vi har 4 stabila (tidigare 5) som vinner de stora tuneringarna och går långt i gs. jag säger 5 i parantes för jag tyckte RS va jämn stark med murray för ett år sedan.

nu har han haft ett tuffare år med tränarbyten, skador, sjukdomar och otacksamma lottningar (iofs inget nytt för honom). men samtidigt måste en spelare som vill vara med i topp 4 vinna de svåra matcherna och klara av tuffa lottningarna. söderling har inte gjort de iår. han har inte vunnit någon match mot topp 4 iår. läste henric larssons blogg på eurosport för ett tag sedan angående RS drog sig ur asien turneén.

han skrev om att 2012 kmr inte bli lättare. och de kan jag hålla med om. spelar inte RS mer i år eller gör mediokra resultat kmr han gamna utanför top 10. sen 2012 har han en del att försvara innan IW å Miami. Brisbane 250 AO 180 Rotterdam 500. nästan 1000 p till som kan realistiskt sätt idag försvinna.
Citera
2011-10-05, 10:51
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Kongo_89
har lämnat intresset för damtennisen sedan en period tillbaka. finns ingen stabilitet i den era som är nu. va lite bättre för typ 5 år sedan med davenport williams hingis clijsters henin å sharapova.

nu är det mentalt instabila tjejer som har svårt att leva upp till förväntningar. den dagen jag börjar spela på damtennis är när wozniacki vinner GS's :P

annat är de på herrtennisen där vi har 4 stabila (tidigare 5) som vinner de stora tuneringarna och går långt i gs. jag säger 5 i parantes för jag tyckte RS va jämn stark med murray för ett år sedan.

nu har han haft ett tuffare år med tränarbyten, skador, sjukdomar och otacksamma lottningar (iofs inget nytt för honom). men samtidigt måste en spelare som vill vara med i topp 4 vinna de svåra matcherna och klara av tuffa lottningarna. söderling har inte gjort de iår. han har inte vunnit någon match mot topp 4 iår. läste henric larssons blogg på eurosport för ett tag sedan angående RS drog sig ur asien turneén.

han skrev om att 2012 kmr inte bli lättare. och de kan jag hålla med om. spelar inte RS mer i år eller gör mediokra resultat kmr han gamna utanför top 10. sen 2012 har han en del att försvara innan IW å Miami. Brisbane 250 AO 180 Rotterdam 500. nästan 1000 p till som kan realistiskt sätt idag försvinna.

Jag följer inte heller damtennis, bara under GS-turneringarna. Av samma orsak som du beskrev.

Tyvärr tror jag inte att Söderling kommer bli så bra som han har varit, tror inte han är slut eller så, han kan nog vara runt tiostrecket på rankingen eller till och med topp10 om han inte lägger av, men jag tror inte att han kommer komma tillbaka till en solklar femma som han varit. Det är inte för att jag inte tror på hans spel eller så, det är helt enkelt för att jag inte tror att hans kropp håller, jag förutspådde att han skulle bli jättesjuk, jag har nämnt det flera gånger långt innan detta hände.

Jag hoppas att jag har fel dock, för jag ser gärna Söderling i toppen, en sak jag gillar med honom är att man slipper alla dessa stön och skrik när han spelar. Federer vs Söderling är bland de mest bekväma tennisduellerna man kan titta på, synd att det inte har varit jämnare bara.
Citera
2011-10-05, 11:54
Medlem
camejos avatar
Herregud vad bra ivanovic spelar just nu. Utklassade Zvonareva med ren propagandatennis stundtals. När man ser henne spela så här förstår man att hon varit världsetta.
Citera
2011-10-05, 13:16
Medlem
Bjurras avatar
Citat:
Ursprungligen postat av camejo
Herregud vad bra ivanovic spelar just nu. Utklassade Zvonareva med ren propagandatennis stundtals. När man ser henne spela så här förstår man att hon varit världsetta.

Hon och Radwanska är i bra form, får man säga.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in