Citat:
Ursprungligen postat av Reggie Hamond
Det stämmer men en vinst över ett stort namn som Murray oavsett vilken form han var i måste ändå ses som en skalp för en spelare som Young om vi ser det hela från hans perspektiv. Killen har inte direkt uträttat mycket på touren. Jag tror att den vinsten gav Young mycket självförtroende och är en av anledningarna till att han har forsatt spela bra i år. Den stora skillnanden nu är att han har börjat tro på sig själv och det har även utvecklat hans spel.
Njae, både jag och nej skulle jag säga. Bogomolov slog också Murray just vid den tidpunkten. Nu har både Young och Bogomolov spelat väldigt bra denna säsong, men ur deras perspektiv så kanske det har gett lite självförtroende att slå Murray, men det är nog bara lite då båda borde förstå att det inte bara var dem själva som spelade bra utan också att Murray var sämre än vad han brukar vara. Man måste tänka realistiskt också, annars finns ju risken att man överskattar sin förmåga, det är inte bra heller. Lite självförtroende gav det säkert men inte så märkvärdigt. Men det beror ju som sagt på hur de är som personer också.
Young möter ju Murray nu i finalen i Bankok. Ska bli intressant att se, just nu så betyder det säkert en del för Young att han vet att han har vunnit mot Murray, fast han förlorade också deras senaste möte, så det får nog ses som en väldigt stor skräll om han lyckas slå Murray nu.