2009-07-01, 22:17
Medlem
Kitzbühels avatar
Citat:
Ursprungligen postat av rohypnololle
Hej! Har några frågor till angående tennisplanen vi håller på att fixa upp..
Du skrev att vi inte ska använda kvastar, men det är verkligen otroligt mycket barr, vi kommer inte att få bort allt barr med kratta. Och sen så är det även en del mossa på delar av planen, det är väl bara att ta bort den innan man lägger på det nya gruset förstår jag? som tur är lossnar den väldigt lätt. Hur pass mycket kommer de som ligger under att märkas? jag menar om det är nån mossbit kvar under den nya sanden?

Och sen en sak om vattningen, när vi ska dränka den i vatten efter att ha lagt på gruset, så ska vi bara ta en slang och köra? eller kommer det bli att man rör till det lösa gruset för mycket? Har vattenspridare, men känns som att det kommer ta för lång tid att dränka planen med dom?

Tack på förhand!

Dt gör inget om det är lite barr kvar. Det blandas ut med gruset och påverkar inte spelet.

ALL mossa måste bort. Mycket viktigt!!

När ni dränker planen så "duschar" ni på vattnet. Inte spolar som om du hade tvättat en bil.

Ta gärna en bild på banan och lägg ut på någon gratisserver så vi kan se hur skicket är på banan just nu.
Citera
2009-07-01, 23:50
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Kitzbühel
Dt gör inget om det är lite barr kvar. Det blandas ut med gruset och påverkar inte spelet.

ALL mossa måste bort. Mycket viktigt!!

När ni dränker planen så "duschar" ni på vattnet. Inte spolar som om du hade tvättat en bil.

Ta gärna en bild på banan och lägg ut på någon gratisserver så vi kan se hur skicket är på banan just nu.

Okej okej, vi har sopat halva plan ungefär, men det verkar vara ganska gott om grus/sand kvar ändå så det kanske gör så värst mycket? Mossa ska inte bli några problem att få bort i alla fall, tror jag

Ska åka upp till planen imorgon och ta några kort!

Har även för mig att det fans ett "hemmagjort" munstycke till vattenslangen, som är avsmalat upptill, så att de ska bli mer som duschaktigt istället för att "spola". Så det ska nog gå bra

Tack för tipsen!
Citera
2009-07-02, 18:37
Medlem
Castlevanias avatar
Vinciguerra är på G igen. Vann en match i Turin mot Gutierrez-Ferrol. Skall idag spela mot Bozoljac. Hoppas han kan spela sig i form lagom till DC.
Citera
2009-07-02, 21:34
Medlem
Kitzbühels avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Castlevania
Vinciguerra är på G igen. Vann en match i Turin mot Gutierrez-Ferrol. Skall idag spela mot Bozoljac. Hoppas han kan spela sig i form lagom till DC.

Vinci vann 2-3 idag. Möter Jiri Vanek som slog Zabaleta i två raka.

mvh
henke
Citera
2009-07-02, 22:36
Medlem
Fadingskys avatar
Är det någon här som bor i Uppsala och som vet något om Uppsalas tennisplaner? Jag vet att det finns två planer vid Studenternas IP och en i Ekeby/Flogsta. Är de tillgängliga för allmänheten? Tänkte börja spela via Uppsala Tennis Klubb i Augusti men skulle gärna ha någonstans att spela tills dess
Citera
2009-07-03, 01:35
Medlem
Castlevanias avatar
Citat:
Vinci vann 2-3 idag. Möter Jiri Vanek som slog Zabaleta i två raka.

mvh
henke

Intervju med Vinci:

- Det har gått bra hittills, jag tycker jag håller samma spelstandard som när jag spelade Lag-VM för en dryg månad sen. Jag har spelat tre matcher i den österrikiska ligan så det är perfekt uppladdning med tre singlar och tre dubblar, säger "Vinci".

Skåningen funderar på att spela ytterligare en challenger innan det blir spel i Båstad och Swedish Open, turneringen han varit i final två gånger.

Från en svensk till en annan. Ska bli intressant att se om Ulf Karlsson kan göra Robin snabbare. Har en del att jobba med både i sid- och djupled.
Citera
2009-07-03, 08:43
Medlem
Kitzbühels avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Castlevania
Intervju med Vinci:

Skåningen funderar på att spela ytterligare en challenger innan det blir spel i Båstad och Swedish Open, turneringen han varit i final två gånger.

Hmm.. undrar hur han ska lyckas med det!? Han är inte med på någon "entry list" för någon challenger nästa vecka och eftersom han ej är med kommer han att signa in som sista man på listan. Han kanske kan hoppas på ett SE (special exempt) till huvudturneringen. Rätt avancerat regelverk för den regeln; http://www.stevegtennis.com/forum/viewtopic.php?f=2&t=152

Eller så får han ett WC till någon tävling.

Kul är det att han kör på i alla fall
Citera
2009-07-03, 12:53
Medlem
Kitzbühels avatar
Video från Vinci´s vinst mot en jugge i turin;

http://www.srweb.eu/video.php?ID=5321
Citera
2009-07-03, 14:17
Medlem
Castlevanias avatar
Citat:
Han kanske kan hoppas på ett SE (special exempt) till huvudturneringen. Rätt avancerat regelverk för den regeln; http://www.stevegtennis.com/forum/viewtopic.php?f=2&t=152

Eller så får han ett WC till någon tävling.

Det lär också spela in att han har skyddad ranking pga sitt långa skadeuppehåll. Han har redan fått WC till Båstad. Lutar åt att Daniel Berta även får en plats. Bulgaren Grigor Dimitrov har även han fått ett WC till Båstad. Verkligen kul att se vad han kan ställa till med. Han spås en lysande framtid.
Senast redigerad av Castlevania 2009-07-03 kl. 14:20.
Citera
2009-07-03, 14:21
Medlem
Är det någon som vet något om tennisskolan i Båstad som ska starta nu i Augusti.
En 6-9 högstadieskola med tennis på skolschemat. Nystartad.

Hittar inget om den på nätet men har hört om den.

Finns det ngn hemsida?
Citera
2009-07-04, 13:07
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Fadingsky
Är det någon här som bor i Uppsala och som vet något om Uppsalas tennisplaner? Jag vet att det finns två planer vid Studenternas IP och en i Ekeby/Flogsta. Är de tillgängliga för allmänheten? Tänkte börja spela via Uppsala Tennis Klubb i Augusti men skulle gärna ha någonstans att spela tills dess

Finns 4 grusbanor i Sävja också, brukar vara lättare att spela där. I Ekeby ska man egentligen vara medlem (endast för boende i närområdet?) men finns det lediga tider kan man krypa genom ett hål i stängslet och tjuvspela I år har det dock varit ganska fullbokat än så länge.
Studenternas tror jag att man måste boka?
Citera
2009-07-04, 14:10
Medlem
Fadingskys avatar
Citat:
Ursprungligen postat av DukeStreetKing
Finns 4 grusbanor i Sävja också, brukar vara lättare att spela där. I Ekeby ska man egentligen vara medlem (endast för boende i närområdet?) men finns det lediga tider kan man krypa genom ett hål i stängslet och tjuvspela I år har det dock varit ganska fullbokat än så länge.
Studenternas tror jag att man måste boka?

Grymt! Har ett par polare som bor i Sävja, ska kolla upp det med dem. Tack för info!
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in