2011-07-01, 20:30
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av terribilis
Vad ska han hit och göra?

Ifall Djokovic hade avstått så hade Sverige kunnat tagit in Söderling och spöat Serbien. Nu när Djokovic är med så spelar det ingen roll om Söderling är med eller inte, Serbien vinner ändå. Skulle bli förvånad om Djokovic spelar. Tror de mest tog ut honom för att de var rädda för att Söderling skulle ändra sig.

Visst kan Sverige vinna dubbeln, men det vore en skräll tycker jag. 5-0 till Seribien är i alla fall mitt tips, blir det 4-1 så har Sverige gjort det riktigt bra.

Angående Söderling så håller jag helt med Björn Borg att han ska vila och träna inför HARDCOURT och skita i att går tillbaka på grus och spela en fjollig liten turnering som Båstad (som är helt felplacerad). Han har ingen titel att försvara där, han har redan tagit alla poäng som går i 250-kategorin. Bättre och satsa på att göra en extremt bra hardcourt-säsong istället. Vila behöver han för han är fan sjuk varannan match nästan, ständigt dessa piller han ska ha.
10 dagar innan match så plockas laget ut, man får inte ta in spelare efter det.
Soda vill vinna turneringar, det är vad folk kommer ihåg.
Citera
2011-07-01, 21:15
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Alessandro
10 dagar innan match så plockas laget ut, man får inte ta in spelare efter det.
Soda vill vinna turneringar, det är vad folk kommer ihåg.

Ja det är väl lika för båda...

Givetvis vill han vinna turneringar och det är just därför han ska skita i Båstad. Det är en liten skitturnering i jämförelse med masters och grand slam turneringar i Nord Amerika.

Man måste låta kroppen vila när man är sjuk annars hämtar man sig aldrig, då kommer bara hans immunförsvar fortsätta vara dåligt. Dessutom så behöver han vässa på en massa detaljer för att kunna bli bättre och vinna.

Björn Borg vann 11 GS-titlar, han vet vad han snackar om. Om det är någon man ska lyssna på vad gäller uppladdning så är det en person som har vunnit 11 GS-titlar. Man vinner inte det om man inte vet hur man laddar på ett bra sätt.

Sen är det väl olika från person till person, men med tanke på vilken sjukling Söderling är så är det nog bättre att han vilar ut sig lite. Han har redan på tok för hårt schema. Kollar man på de bästa spelarna i världen så har de mycket lättare schema än Söderling.
Citera
2011-07-01, 22:04
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av terribilis
Ja det är väl lika för båda...

Givetvis vill han vinna turneringar och det är just därför han ska skita i Båstad. Det är en liten skitturnering i jämförelse med masters och grand slam turneringar i Nord Amerika.

Man måste låta kroppen vila när man är sjuk annars hämtar man sig aldrig, då kommer bara hans immunförsvar fortsätta vara dåligt. Dessutom så behöver han vässa på en massa detaljer för att kunna bli bättre och vinna.

Björn Borg vann 11 GS-titlar, han vet vad han snackar om. Om det är någon man ska lyssna på vad gäller uppladdning så är det en person som har vunnit 11 GS-titlar. Man vinner inte det om man inte vet hur man laddar på ett bra sätt.

Sen är det väl olika från person till person, men med tanke på vilken sjukling Söderling är så är det nog bättre att han vilar ut sig lite. Han har redan på tok för hårt schema. Kollar man på de bästa spelarna i världen så har de mycket lättare schema än Söderling.

Vila är nog bra, men det söderling behöver är att få igång tryggheten i sitt spel så han kan använda bredd och djup igen. Som det är nu blir han osäker i serven , blir försiktig i basspelet och sedan utspelad av mer avslappnade spelare, eller mer chansande spelare. BB snack är ju bara skit. Tennisen såg helt annorlunda ut på den tiden. Det är som om gamla uefa blåvitt skulle ge elfborg råd i hur de skulle spela i champinjonligan...Snart ska han väl ge Robin ekonomiska råd också...
Vi ses i Båstad :-D
Citera
2011-07-01, 23:11
Medlem
Citat:
DC-lagen har utsetts, Djokovic, Trociki, Tipsarevic och en dubbelspelare för Serbien.
Sverige mönstrar Ryderstedt, Ervin, Aspelin och Lindstedt.
Min gissning 1-4, Sverige vinner dubbeln.

Tror svenskarna kommer vara uppskakade och känna respekt för serberna efter 2-0, vilket kommer att innebära svagt motstånd i dubbeln. Möjligtvis blir det lite motstånd första timman, men sen släpper trycket. Det blir 5-0 till slut. Men jag vill vara optimist och säger därför kanske 4-1, med stort k.
Citera
2011-07-02, 10:57
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av ilmonello
Vila är nog bra, men det söderling behöver är att få igång tryggheten i sitt spel så han kan använda bredd och djup igen. Som det är nu blir han osäker i serven , blir försiktig i basspelet och sedan utspelad av mer avslappnade spelare, eller mer chansande spelare. BB snack är ju bara skit. Tennisen såg helt annorlunda ut på den tiden. Det är som om gamla uefa blåvitt skulle ge elfborg råd i hur de skulle spela i champinjonligan...Snart ska han väl ge Robin ekonomiska råd också...
Vi ses i Båstad :-D

Inget fel med Söderlings serve i dagsläget, han har hittat tillbaka till den. Men den har alltid varit ojämn, där ligger problemet.

Inte konstigt att svensk tennis suger när de flesta resonerar som du gör, dvs att det den bästa svenska spelaren någonsin säger är skit. Det spelar ingen roll hur tennis såg ut på den tiden, det handlar om att veta hur man ska ladda upp mentalt och fyskiskt för att kunna vinna stora titlar.

Din jämförelse med fotbollen var nog det mest inkompetenta jag har läst på ett bra tag. Pga det inte finns någon som helst likhet. IFK GBG har ju aldrig varit i samma klass som Borg var. Du får nog ändra det till "Real Madrid ger råd åt Elfsborg". Då skulle jämförelsen bli lite mer riktig

Men visst, det vore kul att se Söderling i Båstad, fast jag ser hellre att han bygger upp sitt immunförsvar och satsar fullt på att vinna mer betydelsefulla titlar i Nord Amerika. Han har ju redan vunnit Båstad också så det är väl ingen panik om han missar ett år där.
Citera
2011-07-03, 18:06
Medlem
När får man reda på vilken dag mästarnas mästare Novak spelar nästa helg i Halmstad arena? Fredag, lördag eller söndag? Jag tror på fredagen.
Citera
2011-07-04, 09:08
Medlem
Embas avatar
Hej! Finns det någon som hänger här i tråden som bor kring Sundsvall? Jag har bara bott här ett år och har inge vidare stort kontaktnät. Skicka ett PM om DU är sugen på att lira!
Citera
2011-07-04, 18:16
Medlem
camejos avatar
Jonas Björkman och Jonas Berg pratade under semifinalsändning från Wimbledon om att Nadal och Federer inte hade fått alla rankingpoäng dom tjänat in under 2011..

Nån som vet något mer om detta?
Citera
2011-07-04, 18:35
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av .VENDETTA
Tror svenskarna kommer vara uppskakade och känna respekt för serberna efter 2-0, vilket kommer att innebära svagt motstånd i dubbeln. Möjligtvis blir det lite motstånd första timman, men sen släpper trycket. Det blir 5-0 till slut. Men jag vill vara optimist och säger därför kanske 4-1, med stort k.
Djokovic har 2-3 i dubbelmatcher i år, uppskakade? Nej, du drömmer, OM Tipsarevic är skadad (han lämnade WO i Belgrad, fick bryta i Eastbourne och Wimbledon) samt Djokovic inte spelar singel.
Då är det Troiciki kvar och vem skall då ta andra singeln? Kan mycket väl stå 1-1 efter första dan och sen så vinner Sverige dubbeln. Med en frisk Tipsarevic eller Djokovic spelar singel är det svårare, men vi får se.
Citera
2011-07-04, 20:23
Medlem
Bjurras avatar
Citat:
Ursprungligen postat av camejo
Jonas Björkman och Jonas Berg pratade under semifinalsändning från Wimbledon om att Nadal och Federer inte hade fått alla rankingpoäng dom tjänat in under 2011..

Nån som vet något mer om detta?

Låter konstigt, jag tror du missförstod/hörde fel.
Citera
2011-07-04, 21:53
Medlem
Citat:
Djokovic har 2-3 i dubbelmatcher i år, uppskakade? Nej, du drömmer, OM Tipsarevic är skadad (han lämnade WO i Belgrad, fick bryta i Eastbourne och Wimbledon) samt Djokovic inte spelar singel.
Då är det Troiciki kvar och vem skall då ta andra singeln? Kan mycket väl stå 1-1 efter första dan och sen så vinner Sverige dubbeln. Med en frisk Tipsarevic eller Djokovic spelar singel är det svårare, men vi får se.

Jag hade berömt dig för din optimism, om utgångsläget och förutsättningarna var annorlunda. Vi pratar om kvalspelare mot världstoppen. Jag drar slutsatsen av att din inlägg som patetiskt. Dock behöver jag egentligen inte tillägga mer än vad jag har sagt. På söndag kommer du att inse att mitt inlägg var ett faktum, och att du gjort bort dig. Inget lag i världen kan slå serberna i år heller.
Senast redigerad av erik333 2011-07-04 kl. 21:56.
Citera
2011-07-04, 22:27
Medlem
camejos avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Bjurra
Låter konstigt, jag tror du missförstod/hörde fel.

Vad fan, verkar inte bättre.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in