2011-06-28, 20:04
Medlem
DC-lagen har utsetts, Djokovic, Trociki, Tipsarevic och en dubbelspelare för Serbien.
Sverige mönstrar Ryderstedt, Ervin, Aspelin och Lindstedt.
Min gissning 1-4, Sverige vinner dubbeln.
Citera
2011-06-28, 22:19
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Alessandro
DC-lagen har utsetts, Djokovic, Trociki, Tipsarevic och en dubbelspelare för Serbien.
Sverige mönstrar Ryderstedt, Ervin, Aspelin och Lindstedt.
Min gissning 1-4, Sverige vinner dubbeln.

Jag tror på 5-0 till Serbien förutsatt att Söderling inte spelar.

Hade dubbeln varit en betydelselös match så hade Sverige kanske vunnit den, men det är ju tredje matchen så den tar Serbien också.

Serbien har stor respekt för Söderling i alla fall, annars tror jag inte att de skulle tagit ut Djokovic med tanke på hur mycket han har spelat i år. Han kan lätt sitta och vila om Söderling inte ska spela. Men det hade varit knivigt för Serberna om Djokovic inte hade kommit men Söderling hade spelat.
Senast redigerad av terribilis 2011-06-28 kl. 22:22.
Citera
2011-06-28, 23:39
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av terribilis
Jag tror på 5-0 till Serbien förutsatt att Söderling inte spelar.

Hade dubbeln varit en betydelselös match så hade Sverige kanske vunnit den, men det är ju tredje matchen så den tar Serbien också.

Serbien har stor respekt för Söderling i alla fall, annars tror jag inte att de skulle tagit ut Djokovic med tanke på hur mycket han har spelat i år. Han kan lätt sitta och vila om Söderling inte ska spela. Men det hade varit knivigt för Serberna om Djokovic inte hade kommit men Söderling hade spelat.
Nu är väl lagen spikade så man kan inte ändra i det?
Varför tror du inte Sverige har en chans i dubbel, Lindstedt och Aspelin är kvar i Wimbledon fortfarande i herrdubbel.
Citera
2011-06-29, 17:44
Medlem
Hej! Jag och några polare är sugen på att spela lite tennis men mitt gamla trogna 20-åriga träracket har svikit mig. Var köper man ett dugligt racket för en billig peng? Duger de som finns på stadium? Jag är usel på tennis.
Citera
2011-06-29, 18:21
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Alessandro
Nu är väl lagen spikade så man kan inte ändra i det?
Varför tror du inte Sverige har en chans i dubbel, Lindstedt och Aspelin är kvar i Wimbledon fortfarande i herrdubbel.

De är inte lika bra tillsammans som de är med sina utlänska partners. Serbien har Zimonjic som är rankad sexa i världen i dubbel. Sedan har de Troicki, Tipsarevic och inte minst Djokivic som kan spela dubbel med honom. Tredje matchen är en måstematch. Därför tror jag på Serbien.
Citera
2011-07-01, 17:25
Medlem
Tror definitivt att Serbien nollar Sverige i alla tre.
Citera
2011-07-01, 17:38
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av terribilis
De är inte lika bra tillsammans som de är med sina utlänska partners. Serbien har Zimonjic som är rankad sexa i världen i dubbel. Sedan har de Troicki, Tipsarevic och inte minst Djokivic som kan spela dubbel med honom. Tredje matchen är en måstematch. Därför tror jag på Serbien.
Tipsarevic har varit skadad vi får se om han spelar, sen är frågan hur tänd Djokovic är att spela dubbel? Klart att dom inte spelar ihop på touren är en nackdel, men dom kan spela bra ihop.
Jag tror och hoppas...
Citera
2011-07-01, 17:39
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av capslockhero
Hej! Jag och några polare är sugen på att spela lite tennis men mitt gamla trogna 20-åriga träracket har svikit mig. Var köper man ett dugligt racket för en billig peng? Duger de som finns på stadium? Jag är usel på tennis.
Den måste vara äldre än 20 år då Miroslav Mecirs träracket ifrån 1989 är det sista jag kommer ihåg såldes.
Citera
2011-07-01, 17:56
Medlem
Jaxxxs avatar
Skumt att Djokern är med i matchen mot Sverige, vadfan ska han hit o spöa massa kvalspelare för. Känns som Serbien kör över Sverige oavsett vilka de ställer upp...
Citera
2011-07-01, 19:40
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Jaxxx
Skumt att Djokern är med i matchen mot Sverige, vadfan ska han hit o spöa massa kvalspelare för. Känns som Serbien kör över Sverige oavsett vilka de ställer upp...

Vad ska han hit och göra?

Ifall Djokovic hade avstått så hade Sverige kunnat tagit in Söderling och spöat Serbien. Nu när Djokovic är med så spelar det ingen roll om Söderling är med eller inte, Serbien vinner ändå. Skulle bli förvånad om Djokovic spelar. Tror de mest tog ut honom för att de var rädda för att Söderling skulle ändra sig.

Visst kan Sverige vinna dubbeln, men det vore en skräll tycker jag. 5-0 till Seribien är i alla fall mitt tips, blir det 4-1 så har Sverige gjort det riktigt bra.

Angående Söderling så håller jag helt med Björn Borg att han ska vila och träna inför HARDCOURT och skita i att går tillbaka på grus och spela en fjollig liten turnering som Båstad (som är helt felplacerad). Han har ingen titel att försvara där, han har redan tagit alla poäng som går i 250-kategorin. Bättre och satsa på att göra en extremt bra hardcourt-säsong istället. Vila behöver han för han är fan sjuk varannan match nästan, ständigt dessa piller han ska ha.
Senast redigerad av terribilis 2011-07-01 kl. 19:43.
Citera
2011-07-01, 20:13
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Jaxxx

Det beror på att Novak Djokovic har tonvis med fans i Sverige och enda anledningen till att han ställer upp är för hans fans skull, annars hade han inte kommit, nej.
Citera
2011-07-01, 20:20
Medlem
Senaste nytt ifrån Djokovics hemsida angående nästa veckas DC: "Jag spelar".
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in