Citat:
Ursprungligen postat av Runber
Någon som vet vad som fattas Söderling? Inte ett enda ess på två set, något som är fel måste det vara, Dodig hade nio som ex
Söderling har haft skadeproblem, så det som saknas är ordentlig träning och matchande.
Han öppnade året med att serva otroligt bra, mycket bättre än han brukar men nu har han börjat serva riktigt dåligt, mycket sämre än han brukar. Tror som sagt att det mest beror på att han har haft skadeproblem. Sen är serven en av de sakerna han måste bli bättre på oavsett, han måste få en jämnare serv, när han sätter sina bra förstaservar så är det inte många som kan slå Söderling. Tyvärr så kan han nästan förlora mot vem som helst också när han inte sätter sina första servar och blir osäker i andraserven.
Jag såg inte denna match då jag inte hittade någon stream men jag har sett Söderling spela så många gånger för att veta att det enbart var servandets fel att han inte lyckades "jobba hem" denna match. Han hade kunnat vunnit denna match även fast han hade förlorat första set om han hade servat bättre.