2011-04-20, 09:22
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Pretender
Verkar som om både Berdych och Murray dragit sig ur Barcelona. Trist, men det underlättar för Söderling så klart.

Jaha där ser man, men jag tycker faktiskt det är bra att Berdych har dragit sig ur för det ökar möjligheterna till att det blir ett möte mellan Söderling och Nadal, det vill jag väldigt gärna se

Hoppas bara Söderling är i form nu.

Ska även blir kul att se Davydenko vinna två raka matcher igen, för nu ska det väl ändå gå, han har inte vunnit två raka sedan början av Januari Klarar han det inte nu så är frågan om det inte är bättre att lägga ner.
Senast redigerad av terribilis 2011-04-20 kl. 09:28.
Citera
2011-04-20, 12:37
Medlem
Andrew Martins avatar
Som inbitet fan av Federer måste man inse att tiden då han vann 10+ titlar inkl 3 slams per år verkligen är förbi. Ett visst hopp tändes i slutet av 2010 med bla vinst i London och senare fortsatt bra spel i Qatar. Vändningen kom enligt mig i andra set i AO i semin mot Djokovic och Federer hade 5-2 i andra set men lyckas på något sätt ändå förlora setet. Hade Federer servat hem andra set då tror jag att säsongen hade sett helt annorlunda ut men den har tyvärr fortsatt med idel ramträffar och mängder av UE när det väl gäller. Innan årets säsong kändes det som att Roggan kunde slå vilken motståndare som helst utom Nadal men i år kan man även räkna in Djokovic i den skaran. Mitt hopp står till att han lyckas plocka ytterligare en GS innan han lägger av. Sampras var 31 år när han vann sin sista så det är definitivt inte omöjligt men den gode Roger måste verkligen få allt att stämma då.

Frågan är vem man ska börja hålla på när Federer lägger av?
Citera
2011-04-20, 16:25
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Andrew Martin
Som inbitet fan av Federer måste man inse att tiden då han vann 10+ titlar inkl 3 slams per år verkligen är förbi. Ett visst hopp tändes i slutet av 2010 med bla vinst i London och senare fortsatt bra spel i Qatar. Vändningen kom enligt mig i andra set i AO i semin mot Djokovic och Federer hade 5-2 i andra set men lyckas på något sätt ändå förlora setet. Hade Federer servat hem andra set då tror jag att säsongen hade sett helt annorlunda ut men den har tyvärr fortsatt med idel ramträffar och mängder av UE när det väl gäller. Innan årets säsong kändes det som att Roggan kunde slå vilken motståndare som helst utom Nadal men i år kan man även räkna in Djokovic i den skaran. Mitt hopp står till att han lyckas plocka ytterligare en GS innan han lägger av. Sampras var 31 år när han vann sin sista så det är definitivt inte omöjligt men den gode Roger måste verkligen få allt att stämma då.

OS i wimbledon är nog hans stora mal, Davis cup struntar han i.
Citera
2011-04-20, 16:47
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Andrew Martin

Tycker att du kan börja hålla på Söderling då han är såpass trevlig att han spelar jättetung tennis utan att låta som att han får en dildo uppkörd i röven
Citera
2011-04-20, 18:06
Medlem
Castlevanias avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Alessandro
OS i wimbledon är nog hans stora mal, Davis cup struntar han i.

Han bryr sig tillräckligt för att vara med i mötet mot Portugal iaf
Citera
2011-04-20, 18:50
Medlem
Tycker folk ofta får onödig "panik" så fort Federer inte vinner. Han är långt ifrån slut, att han inte vinner lika mycket längre beror mest på att motståndet är bättre. Visst, Federer kanske inte har riktigt lika hög högsta nivå som han hade när han vann som mest men faktumet är att han aldrig hade haft 16 GS-titlar om Nadal och Djokovic hade varit så bra som dom är nu under den tiden Federer vann som mest, från början var Nadal bara tillräckligt bra på grus.

Han förlorade flera matcher där han hade matchbollar förra året också, det är små marginaler i sport, han har haft mycket tur genom sin karriär, visst är man bra så ökar chansen att man har tur men det ska ändå inte glömmas att han faktiskt har haft tur, då kan man även säga att det är lite otur att förlora många viktiga matcher när man har haft matchboll. Han vann ändå en GS förra året, det är tre GS kvar detta år, han är rankad trea i världen och är också bland de tre största favoriterna till att vinna Wimbledon som jag ser det. Nadal, Djokovic och Federer har jag som favoriter där och Murray och Roddick som utmanare.

Det där med UE är ofta rätt missvisande också, kollar man inte noga på matcherna så ska man verkligen INTE läsa statistiken och dra några slutsatser utifrån det. Men visst han träffar inte bollen lika perfekt lika ofta som förr, det kan jag hålla med om, men det är knappast så illa så att han inte kan vinna mer GS-titlar. Jag är dock mer oroad över den mentala statusen, att förlora så mycket som han gjort mot de två som ligger före honom på rankingen kan sätta sina spår, det gäller för honom att fokusera på rätt saker.
Citera
2011-04-20, 20:05
Medlem
Pretenders avatar
Nu kan jag inte se matchen, men av allt att döma har Robin totalt hjärnsläpp? Två dubbelfel senaste servegamet och break för Dodig som nu servar för matchen. Kom igen nu, bryt tillbaka!

Edit: Jaha, det blir ju lustigt att följa turneringen nu. 17 spanjorer, Davydenko och Dodig kvar... ungefär. Hoppas att Davy kan plocka lite poäng då.
Senast redigerad av Pretender 2011-04-20 kl. 20:24.
Citera
2011-04-20, 21:00
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Pretender
Nu kan jag inte se matchen, men av allt att döma har Robin totalt hjärnsläpp? Två dubbelfel senaste servegamet och break för Dodig som nu servar för matchen. Kom igen nu, bryt tillbaka!

Edit: Jaha, det blir ju lustigt att följa turneringen nu. 17 spanjorer, Davydenko och Dodig kvar... ungefär. Hoppas att Davy kan plocka lite poäng då.

Nu ska vi inte vara så negativa, Melzer är ju kvar Jag hoppas på en final mellan Nadal och Melzer. Dock såg han ut att ha lite problem med fysiken i sin match mot Granollers, uppfattade inte riktigt vad det var då jag inte hade ljudet igång just då. Men han spelade ju klart och vann så får väl hoppas att det inte är några problem. För han är den enda icke spanjoren som kan vinna turneringen tror jag, Monfils tror jag knappast är redo att slå Nadal. Har svårt att se hur Nadal inte ska vinna denna turnering också, Ferrer, Almagro och Melzer är nog de enda som kan ge honom en riktigt match tror jag.
Citera
2011-04-20, 23:08
Medlem
Någon som vet vad som fattas Söderling? Inte ett enda ess på två set, något som är fel måste det vara, Dodig hade nio som ex
Citera
2011-04-21, 08:59
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Runber
Någon som vet vad som fattas Söderling? Inte ett enda ess på två set, något som är fel måste det vara, Dodig hade nio som ex

Söderling har haft skadeproblem, så det som saknas är ordentlig träning och matchande.

Han öppnade året med att serva otroligt bra, mycket bättre än han brukar men nu har han börjat serva riktigt dåligt, mycket sämre än han brukar. Tror som sagt att det mest beror på att han har haft skadeproblem. Sen är serven en av de sakerna han måste bli bättre på oavsett, han måste få en jämnare serv, när han sätter sina bra förstaservar så är det inte många som kan slå Söderling. Tyvärr så kan han nästan förlora mot vem som helst också när han inte sätter sina första servar och blir osäker i andraserven.

Jag såg inte denna match då jag inte hittade någon stream men jag har sett Söderling spela så många gånger för att veta att det enbart var servandets fel att han inte lyckades "jobba hem" denna match. Han hade kunnat vunnit denna match även fast han hade förlorat första set om han hade servat bättre.
Citera
2011-04-21, 09:17
Medlem
I denna match vann han bara 4 av 10 bollar (40%) när han satte första serven och hela 9 av 13 (69%)när han satte andra, detta i andra set och som jag sa tidigare NOLL servess på hela matchen

Utan att veta ett dugg om RS:s hälsostatus så tror jag bestämt att något är fel i hans kropp (knopp)

Sk. viktiga poäng i andra set: RS tog 1 av 5 breakbollar, Dodig 2 av 2
Citera
2011-04-21, 17:26
Medlem
Ja för lite/dålig träning tror jag på. Är man skadad så är det svårt att träna som man ska. Tränar man inte som man ska så har man ingenting att göra i världstoppen, så är det bara.

När Söderling har så dålig vinstprocent på första serven så är det alltid så att han servar dåligt, bara för att man sätter första serven betyder det inte att det är bra servar.

Men det är ju säkert mer än seven som spökar, men när den inte fungerar så blir hans övriga spel sämre också, det är viktigt att få enkla poäng på serven också, får man inte det så blir det genast väldigt mycket svårare. Jag tror knappast att det är mentalt. Söderling är bland de mentalt starkaste spelarna på touren nuförtiden. Ibland har man formsvackor och det blir ju inte bättre om man har skadeproblem. Han är ingen Nadal som bara ångar på hela tiden. Skillnaden är väl att när Nadal har skadeproblem så vet hela världen om det, Söderling är rätt tyst av sig och det beror också givetvis på att media inte är på honom lika mycket och frågar.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in