Citat:
Ursprungligen postat av Kitzbühel
Riktigt riktigt skönt att se Federer sjunka djupare ner i sin svacka. Jag är ingen större fan av Novak Giveupevich men Federer har jag riktigt svårt för. Tror aldrig jag hört honom säga att han mött sin överman. Det handlar alltid om att han är ur form, problem med ditt o datt.
Skippa bögkläderna och få lite skit under fingrarna roger så kanske du oxå kommer tillbaka till vinnarcirkeln igen...
Nu håller vi tummarna att JMDP slår ut Murray. Skotten spelar genialisk tennis, men är rätt lam att se på då han visar för lite pump i sina matcher
Du verkar inte ha större koll på hans intervjuer efter matcherna. Varje gång han förlorar så säger han att han gav allt men att den han mötte var värd segern och att han var den bättre spelaren idag. Vad mer ska han säga? Varför tror du att han vunnit priset som mest omtyckta spelare och sportmanship-priset i 5 år i rad. Inte för att han skyller ifrån sig varje förlust iaf...
''Skippa bögkläderna och få lite skit under fingrarna roger så kanske du oxå kommer tillbaka till vinnarcirkeln igen...''
Förstår inte var du vill komma den denna kommentaren, skippa bögkläderna?
Citat:
Ursprungligen postat av stuka
Ja man hoppas ju det, men jag tror det är så enkelt att han bara spelar sämre när han blir förbannad eller frustrerad.
Allt rullade på fint i 4-5 år när han egentligen bara hade ett spöke (Nalbandian), nu har minst två gigantiska spöken, varav ett, Nadal, han förmodligen aldrig kommer slå igen.
Skulle inte kalla Murray för ett spöke. De har trotsallt bara mötts på Murrays favoritunderlag flest gånger och när det väl har gällt så har Federer vunnit mot Murray. Inget gigantiskt spöke där inte.
Dock kanske man kan säga att Nadal är lite av ett spöke. Men även där har nästan alla förluster kommit på grus, där Nadal är den bästa genom tiderna på. På gräs har han 1 förslust. Skulle vara intressant om Nadal mött Federer flera gånger på gräs än grus, då hade det varit tvärtom, att Federer varit Nadals spöke.
Citat:
Ursprungligen postat av pirate
Det är fan roligt att se hur alla inläggen skiftade till att vara ledsna helt plötsligt nu när Federer har förlorat. Igår var det folk som dissade Nadal så kraftigt och idag är alla så ödmjuka för Federer...
Klart man känner sympati för en toppenkille som spelat en fantastisk tennis och gjort tennisen till en mycket intressantare sport de senaste åren. Svårt att känna empati för spelare som Nadal och Djokovic som verkligen inte är fairplay alls. Tror även snarare att det är så att man var med glad att Del Potro vann än att Nadal förlorade, men det är väl hur man ser på det.