2009-04-03, 21:43
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av moviemovie
Så sant så. Han missar enkla slag med forehanden, vinner inte enkla poäng som han brukar göra. Han anses ha den bästa forehanden i världen.

Det sitter mentalt, du har så rätt. Tekniskt sätt så besitter han en underbar teknik och är utan tvekan den mest kompletta och eleganta spelaren just nu och kanske även någonsin. Förr ansågs han vara riktigt stark mentalt men det senaste året verkar något ha hänt som gör att han tappar fokus ibland. Lite det som skiljer honom från Nadal just nu. Det mentala.

Jag trodde/hoppades verkligen på en vändning när han kastade racket. Liksom släpp iväg alla känslor allting. Nu börjar vi om !
Hade han vänt nu, är det myckt möjligt att resten av säsongen hade blivit sagolik för honom.

P.S
Sen känns det som att han leta efter sin forehand så mycket(även Backhand, skulle jag vilja säga) och är så frustrerad så han vill hela tiden slå dem här perfekta slagen, och väntar inte heller på rätt lägen, blir därför mycket unforced errors.
Det blir viktigare för honom att slå detta perfekta slaget, än att vinna sjävla poängen känns det som, och då vinner man inte matchen.
Senast redigerad av TbWW3ift 2009-04-03 kl. 21:49.
Citera
2009-04-03, 21:51
Medlem
pirates avatar
Det är fan roligt att se hur alla inläggen skiftade till att vara ledsna helt plötsligt nu när Federer har förlorat. Igår var det folk som dissade Nadal så kraftigt och idag är alla så ödmjuka för Federer...
Citera
2009-04-03, 21:56
Medlem
Kitzbühels avatar
Riktigt riktigt skönt att se Federer sjunka djupare ner i sin svacka. Jag är ingen större fan av Novak Giveupevich men Federer har jag riktigt svårt för. Tror aldrig jag hört honom säga att han mött sin överman. Det handlar alltid om att han är ur form, problem med ditt o datt.

Skippa bögkläderna och få lite skit under fingrarna roger så kanske du oxå kommer tillbaka till vinnarcirkeln igen...

Nu håller vi tummarna att JMDP slår ut Murray. Skotten spelar genialisk tennis, men är rätt lam att se på då han visar för lite pump i sina matcher
Citera
2009-04-03, 22:49
Medlem
stukas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av TbWW3ift
Jag trodde/hoppades verkligen på en vändning när han kastade racket. Liksom släpp iväg alla känslor allting. Nu börjar vi om !
Hade han vänt nu, är det myckt möjligt att resten av säsongen hade blivit sagolik för honom.

Ja man hoppas ju det, men jag tror det är så enkelt att han bara spelar sämre när han blir förbannad eller frustrerad.
Allt rullade på fint i 4-5 år när han egentligen bara hade ett spöke (Nalbandian), nu har minst två gigantiska spöken, varav ett, Nadal, han förmodligen aldrig kommer slå igen.
Citera
2009-04-04, 01:26
Medlem
Castlevanias avatar
Citat:
Ursprungligen postat av stuka
Allt rullade på fint i 4-5 år när han egentligen bara hade ett spöke (Nalbandian), nu har minst två gigantiska spöken, varav ett, Nadal, han förmodligen aldrig kommer slå igen.

Ja, alla förluster mot Nadal och Murray har helt klart satt sina spår. Självförtroendet verkar inte vara det bästa. Vad har hänt med fotarbetet? Han känns lat på banan och rör sig dåligt. Han måste göra nåt drastiskt som att skaffa en tränare. Förändra nåt snabbt. Annars kan det snabbt gå utför. Dock tror jag han gjort sitt bästa. Han har trots allt varit på touren sedan 1998 och tillhör samma generation som Hewitt. Han har inte framtiden för sig.

Nu har Murray - Del Potro startat. Murray har fått en smakstart och leder med 2-0.
Citera
2009-04-04, 01:32
Medlem
Castlevanias avatar
Intressant info från kommentatorn Fidde Rosengren. Federer har visst lagt på sig några kilon och är inte lika vältränad som tidigare. Han reser inte heller med fystränaren som han gjorde förr. Nä du Federer. Det går inte att slarva och tro man är världsbäst. Hårt jobb är det som gäller. Han får skylla sig själv helt enkelt.
Citera
2009-04-04, 01:34
Medlem
Håller inte att slå med så mycket riskshots, utan att vinna någon mark på det. Murray slår tillbaka bollen utan problem utan att riskera någonting och till slut missar potro
Citera
2009-04-04, 01:39
Medlem
Castlevanias avatar
Vilket försvar Murray. Om man ändå hade fått se skotten mot en vass offensiv spelare. Typ en Tsonga light som kan spela nätspel. Det hade varit grejor det....
Citera
2009-04-04, 02:01
Medlem
stukas avatar
Inte för att jag tror att Murray rår på varken Nadal eller Federer på gräs, men fan vilket antiklimax om en SKOTTE vinner wimbledon.
Citera
2009-04-04, 02:02
Medlem
Fan missade två första gamen andra set. Hur vann Del potro,ändrat taktig på något sätt? Gjorde murray UE ?
Citera
2009-04-04, 02:05
Medlem
stukas avatar
Hur lång är Delpo egentligen? Fan ser ju ut som Karlovic därute.. tar upp 2/3 av banan.
Citera
2009-04-04, 02:08
Medlem
Castlevanias avatar
Tror han är 1,98 m
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in