2011-08-11, 11:23
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av C0w
Nole Djokovic - Davydenko: 7-5 6-1
Nole låg under med 4-1 i första set, men lyckades vinna det ändå. Visar varför han just nu är överlägset bäst
Jag debatterar inte emot att Djokovic är bäst just nu, men samtidigt är Davydenko inte samma spelare som han en gång var. Det säger inte så jättemycket, Davydenko för nåt år sen hade lyckats ta första set.
Citera
2011-08-11, 14:19
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av NickLidstrom
Jag debatterar inte emot att Djokovic är bäst just nu, men samtidigt är Davydenko inte samma spelare som han en gång var. Det säger inte så jättemycket, Davydenko för nåt år sen hade lyckats ta första set.
Djokovic gjorde mycket missar i första, Davydenko har inte varit lika bra sedan han kom tillbaka efter knäskadan.
Fast Rafa och Murray gick det ännu sämre för, svårt att komma igång efter långt uppehåll?
Citera
2011-08-11, 14:20
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av terribilis
Vilken skrällvecka alltså. Murray, Nadal och Wozniacki åker direkt

Cilic hade jag väntat skulle slå Delpo, för han är inte i form just nu. Jag tror han kommer jobba sig i form lagom fram till US Open och väl där så kommer han bli bättre och bättre för att till slut "försvara" sin US Open-titel

Eller jag hoppas det, för jag gillar hans tennis, finalen mot Federer för två år sedan är en de bästa tennismatcher jag har sett.
Ingen bra vecka för dansk damtennis, en av deras lovande spelare hade anhörig inblandad i slagsmål på läktaren i en ITA-tävling!
Citera
2011-08-11, 18:45
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Alessandro
Djokovic gjorde mycket missar i första, Davydenko har inte varit lika bra sedan han kom tillbaka efter knäskadan.
Fast Rafa och Murray gick det ännu sämre för, svårt att komma igång efter långt uppehåll?
Jasså du har ny skepnad. Du behöver inte skriva till mig googleman.
Citera
2011-08-11, 18:47
Medlem
Vad sysslar Canal+ med, vi vill inte ha dig Jonas Berg. Låt Robbie Koenig och grabbarna sköta kommenterandet du är värdelös.

Då var den här tenniskvällen förstörd.
Citera
2011-08-11, 19:57
Medlem
camejos avatar
Berdych verkar ha hittat lite form igen, två raka mot Karlovic. Han slog många fina passeringar idag.
Citera
2011-08-11, 20:12
Medlem
Är det fler än jag som föredrar de engelska-språkande kommentatorerna? Jag tycker detta suger. Är nära på att köpa subscription på tennistv.com
Citera
2011-08-12, 00:56
Medlem
Bjurras avatar
Citat:
Är det fler än jag som föredrar de engelska-språkande kommentatorerna? Jag tycker detta suger. Är nära på att köpa subscription på tennistv.com

Finns i princip ingen som är roligare än Koenig, oavsett språk. Han är rapp och kunnig och engagerad.
Citera
2011-08-12, 02:02
Medlem
Mycket känslor i matchen mellan Fish och Gulbis. Båda har slagit racket i underlaget flertalet gånger.
Citera
2011-08-12, 02:11
Medlem
Whaaa, vilken långkörare mellan Monfils och Troicki som avgörs nu! Typ som Isner-Monfils i Washington innan! Roliga matcher med många vändningar! Gillas!
Citera
2011-08-12, 02:24
Medlem
reinvests avatar
Hehe, den där Monfils. Fantastisk spelare! Många långa bollar i matchen mot Troicki
Citera
2011-08-12, 10:52
Medlem
Citat:

Det är definitivt ingen överdrift. Jag tror att en Davydenko i den form han var innan han fick sin senaste långtidsskada till och med hade kunnat vinna mot Djokovic. Man kan inte vinna hela tiden, han måste förlora mer än en match. Skulle tippa på att det blir 4-5 förluster för Djokovic den här säsongen (om vi inte räknar slutspelet). Kanske så lite som tre, men lyckas han med det så är det ju helt otroligt, men han ju redan lyckats med det otroliga, så varför inte.

Citat:
Ursprungligen postat av mordarschnigeln
Mycket känslor i matchen mellan Fish och Gulbis. Båda har slagit racket i underlaget flertalet gånger.

Skojar du, fan det var ju väldigt oväntat

Citat:
Ursprungligen postat av reinvest
Hehe, den där Monfils. Fantastisk spelare! Många långa bollar i matchen mot Troicki

Monfils är en härlig lirare, ofta väldigt underhållande tennis. Kul att han har börjat fått utdelning för det också.
Senast redigerad av terribilis 2011-08-12 kl. 10:55.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in