2010-11-04, 20:37
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Castlevania
Läste i en annan artikel att Rochus misstänker att Henins 18 månader långa frånvaro från touren i själva verket var en dopningsavstängning som WTA valde att hålla hemlig. Tja, vad säger man? Om det stämmer är det bara ännu ett bevis att tennisen inte tar dopning på samma allvar som i andra idrotter.

Rochus själv har förresten varit anklagad för uppgjorda matcher.

Enligt kommentatorn Maria Strandlund så testas tennisspelare väldigt ofta. Jag fick dock en känsla när hon slutade så tvärt före hennes favoritturnering (Roland Garros) att något var lurt. Med tanke på att hon gick väldigt långt i alla tävlingar hon ställde upp i 2007 och spelade på topp hela året så var hon väldigt sliten under tävlingsuppehållet och hård träning på det gjorde att hon "brände ut sig". Hennes fotarbete och fokus i början av 2008 var ju mkt sämre än året innan. Så jag kan tänka mig att i ren frustration så valde hon lite otillåtna preparat, och sen insåg att det inte skulle hålla och la därefter av helt..

Och då kommer man ju även in på frågan varför Del Potro var borta så länge efter us-open vinsten.. luktar lite illa där..
Citera
2010-11-04, 20:38
Medlem
Vobblers avatar
Rochus är som sagt en sopa som snart lägger racketen på hyllan. Jag kan tänka mig att han söker lite uppmärksamhet så länge han är aktiv, kan vi förvänta oss en bok nästa år? Jag tror det.
Men till skillnad mot en annan "tennisbok", (Open) som faktiskt är ganska underhållande, lär Olivers smörja knappast läsas av några andra än de närmast sörjande.
Citera
2010-11-05, 01:27
Medlem
Castlevanias avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Skump8883
Och då kommer man ju även in på frågan varför Del Potro var borta så länge efter us-open vinsten.. luktar lite illa där..

Ja, jag är också lur om att det var nåt mer än handledsskadan som satte käppar i hjulet. Det ryktades bland annat om att han även led av psykiska problem, närmare bestämt panikattacker. Comebacken kanske inte var möjlig förrän medicineringen var klar. Jaja, jag hoppas inte den gänglige argentinaren är en fuskare.
Citera
2010-11-05, 10:39
Medlem
Bjurras avatar
Handledsskador kan ta lång tid att få ordning på.

Var hörde du det där om panikattacker?
Citera
2010-11-05, 10:40
Medlem
Bjurras avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Vobbler
Rochus är som sagt en sopa som snart lägger racketen på hyllan. Jag kan tänka mig att han söker lite uppmärksamhet så länge han är aktiv, kan vi förvänta oss en bok nästa år? Jag tror det.
Men till skillnad mot en annan "tennisbok", (Open) som faktiskt är ganska underhållande, lär Olivers smörja knappast läsas av några andra än de närmast sörjande.

Du och jag är på samma sida, märker jag.
Citera
2010-11-05, 13:19
Medlem
Castlevanias avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Bjurra
Handledsskador kan ta lång tid att få ordning på.

Var hörde du det där om panikattacker?

Bland annat The New York Times har skrivit om det. De hävdar att det även rör sig om depression.
Citera
2010-11-05, 13:26
Medlem
Castlevanias avatar
Valencia-tennis på 10:an btw. Robin möter Monfils på aftonsidan. Bör bli en sevärd match.
Citera
2010-11-05, 17:21
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Castlevania
Bland annat The New York Times har skrivit om det. De hävdar att det även rör sig om depression.

Måste vara jättedeprimerande att vinna US-open... Det låter lite som en plan för att hitta på en orsak till de otillåtna substanser han förmodligen tog under US-open.
Citera
2010-11-05, 19:02
Medlem
Trevlig match mellan Robin och Monfis just nu, särskilt som allt gå Robins väg

Förresten, vad är det för en konstig hall man spelar i ?
Citera
2010-11-05, 19:53
Medlem
Pretenders avatar
Som upplagt för Robin det här! Om han nu kan fortsätta med detta spelet i helgen...
En 500-titel skulle sitta fint inför masters i Paris och slutspelet.
Citera
2010-11-05, 19:57
Medlem
Pretenders avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Gincan
Trevlig match mellan Robin och Monfis just nu, särskilt som allt gå Robins väg

Förresten, vad är det för en konstig hall man spelar i ?

Tror det är ett konserthus. Aningen udda, men bra akustik i alla fall.
Citera
2010-11-05, 20:57
Bannlyst
Atpworldtour.com tycks bara ha den "vanliga" rankingen från 1 år tillbaka totalt sett, men den årliga rankingen från 2010 finns det bara 16 namn på på startsidan. Undrar om man kan få se dom åtminstone hundra bästa på den årliga rankingen nånstans. Hittar bara den "vanliga" singelrankingen.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in