2011-04-30, 00:10
Medlem
Ni andra har kanske gett upp tråden? Den är ju långlivad men det finns ju dock ingen annan tennistråd här på FB som man kan skriva ganska mycket på.
Citera
2011-04-30, 00:42
Medlem
rememberbillhickss avatar
va inte så lyckat med regnavbrott tydligen. ifs såg söderling något hetare ut om man jämför med senaste månaderna så nu vänder det nog
Citera
2011-04-30, 10:25
Medlem
Jag tror inte det är någon större fara med Söderling. Jag tror det är hälskadan han hade som har gjort att han har tappat formen, tror inte det är mentalt, man ser att han kämpar och när han gör en bra poäng så knyter han näven mot tränaren, så det är nog inga problem på den fronten.

Jag tycker också att det var väldigt synd med regnavbrottet, är nästan helt övertydag att Söderling hade tagit andra setet utan regn för han servade väldigt bra just då och dessutom så hade han ju miniläge för dubbel-break.

Man ser verkligen att Söderling är i dålig form rent spelmässigt och att självförtroendet inte är det bästa pga det. De har pratat om att spela mer offensivt i år, det har man inte sett på sista tiden och verkligen inte i denna match. Visst han möter Del Potro, man kan väl inte förvänta sig att han ska dominera varenda poäng men låter man Del Potro styra spelet med sin forehand såpass mycket som Söderling har gjort i deras senaste möten så har man ingen chans mot honom.

Det som är positivt är att han verkar ha börjat hitta serven igen, ska Söderling vinna matcher så måste hans serve stämma, han kommer halka ur top10 om han fortsätter att serva så dåligt som han gjort på sistone, men som sagt det var ju en positivt trend igår så jag är inte direkt orolig.

Skulle gärna se att Söderling vinner mot Del Potro när det gäller som mest istället, t.ex en semi eller en final i Roland Garros
Citera
2011-04-30, 19:33
Medlem
camejos avatar
Hoppas Raonic slår Verdasco på gruset idag. Så får Verdasco äta upp sina ord om att bara grustennis skulle vara "riktig" tennis.
Citera
2011-05-01, 10:09
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av camejo
Hoppas Raonic slår Verdasco på gruset idag. Så får Verdasco äta upp sina ord om att bara grustennis skulle vara "riktig" tennis.

Va har han verkligen sagt så? Någon länk till det? Verkar ju väldigt moget sagt

Raonic kommer sopa mattan med de flesta kommande säsonger, Verdasco får nog vänja sig vid att bli utspelad i framtiden
Citera
2011-05-01, 10:28
Medlem
camejos avatar
Citat:
Ursprungligen postat av terribilis
Va har han verkligen sagt så? Någon länk till det? Verkar ju väldigt moget sagt

Raonic kommer sopa mattan med de flesta kommande säsonger, Verdasco får nog vänja sig vid att bli utspelad i framtiden

"For me that's not a real match in tennis. I hope to play soon against him in clay court to show him what it is to play tennis, and play rallies, and run, and not [just] serve.

"I think he was more lucky than me in the tiebreak. He hit the line at 5-5 with a return and when you are at that point in the match and are lucky to put a ball on the line then you have big options to win the match."

http://sports.yahoo.com/tennis/blog/busted_racquet/post/Verdasco-whines-that-Raonic-s-two-wins-didn-t-co?urn=ten-323464
Citera
2011-05-01, 15:45
Medlem
Brakkans avatar
Stackars Söderling. Madrid nästa vecka.
Dologopolov eller Giraldo i första matchen.
Därefter förmodligen Tsonga.
Vinst, och han möter förmodligen Federer.
Vinst, och han möter förmodligen Nadal.
Känns inte riktigt läge att spela Söderling som turneringsvinnare...
Citera
2011-05-01, 18:43
Medlem
Kul att Davydenko är tillbaka som vinnare. Hade varit sorgligt om han bara hade fallit ihop totalt, såg nästan ut som att han skulle göra det ett tag. Hoppas han kommer tillbaka till samma form som han hade innan skadan. Rolig spelare att se på.

Citat:
Ursprungligen postat av camejo
"For me that's not a real match in tennis. I hope to play soon against him in clay court to show him what it is to play tennis, and play rallies, and run, and not [just] serve.

"I think he was more lucky than me in the tiebreak. He hit the line at 5-5 with a return and when you are at that point in the match and are lucky to put a ball on the line then you have big options to win the match."

http://sports.yahoo.com/tennis/blog/busted_racquet/post/Verdasco-whines-that-Raonic-s-two-wins-didn-t-co?urn=ten-323464

Haha herregud, inte konstigt att han bara faller som en sten på rankingen när han har den attityden.
Citera
2011-05-01, 18:45
Medlem
camejos avatar
Fint att Del Potro spöade honom
Citera
2011-05-02, 09:47
Medlem
Pretenders avatar
Robin och Pistolesi går skilda vägar.

http://www.svd.se/sport/soderling-bryter-med-sin-coach_6131821.svd
Citera
2011-05-02, 10:33
Medlem
Embas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Pretender
Robin och Pistolesi går skilda vägar.

http://www.svd.se/sport/soderling-bryter-med-sin-coach_6131821.svd

hmm.. Oväntat men ändå väntat!

Nu hoppas jag att sen Svenska tar över! Vem, är skitsamma!
Citera
2011-05-02, 11:07
Medlem
Hade det på känn att de skulle gå skilda vägar men trodde ändå inte riktigt det ändå. Så jag håller med föregående kommentar att det var lika väntat som oväntat.

Ärligt talat så tror jag inte att Söderling kommer bli bättre med nån annan tränare. Det han sa när han anställde Pistolesi var att han ville ha en tränare "som inte var rädd för att säga vad han tycker". Okej vad vill han med det om han ändå sparkar sina tränare när de gör det?

Söderling har inte utvecklat sitt nätspel någonting på två år (sedan han blev top10 spelare) anser jag. Sedan så har han fortfarande för dåligt (givetvis jämfört med de bästa) rörelsemönster och defensiv för att bli bäst.

Serven är hans största problem just nu, hoppas han börjar serva bättre för då kommer han i alla fall att ligga kvar i världstoppen, om han håller liknande form som han har haft de senaste två åren.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in