Jag tror inte det är någon större fara med Söderling. Jag tror det är hälskadan han hade som har gjort att han har tappat formen, tror inte det är mentalt, man ser att han kämpar och när han gör en bra poäng så knyter han näven mot tränaren, så det är nog inga problem på den fronten.
Jag tycker också att det var väldigt synd med regnavbrottet, är nästan helt övertydag att Söderling hade tagit andra setet utan regn för han servade väldigt bra just då och dessutom så hade han ju miniläge för dubbel-break.
Man ser verkligen att Söderling är i dålig form rent spelmässigt och att självförtroendet inte är det bästa pga det. De har pratat om att spela mer offensivt i år, det har man inte sett på sista tiden och verkligen inte i denna match. Visst han möter Del Potro, man kan väl inte förvänta sig att han ska dominera varenda poäng men låter man Del Potro styra spelet med sin forehand såpass mycket som Söderling har gjort i deras senaste möten så har man ingen chans mot honom.
Det som är positivt är att han verkar ha börjat hitta serven igen, ska Söderling vinna matcher så måste hans serve stämma, han kommer halka ur top10 om han fortsätter att serva så dåligt som han gjort på sistone, men som sagt det var ju en positivt trend igår så jag är inte direkt orolig.
Skulle gärna se att Söderling vinner mot Del Potro när det gäller som mest istället, t.ex en semi eller en final i Roland Garros