2009-03-31, 00:40
Medlem
Nichosjs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av pirate
Jag undrar hur fan kan A-rods axel vara så skadefri när han servar i de hastigheterna som han gör...
Ja, det undrar jag också. Pim-pim höll ju trots allt inte speciellt länge.
Citera
2009-03-31, 08:28
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Nichosj
Ja, det undrar jag också. Pim-pim höll ju trots allt inte speciellt länge.
Han är mer allroundtränad, därför A-rod (som var junior samtidigt som Pimmis)
håller bättre.
Citera
2009-03-31, 11:16
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Alessandro
Han är mer allroundtränad, därför A-rod (som var junior samtidigt som Pimmis)
håller bättre.
Tror mycket beror på teknik, man ska inte behöva "ta i" för att få fart på serven.
Sen är ju Roddick också mer vältränad än de flesta på touren.
Citera
2009-03-31, 13:29
Medlem
Castlevanias avatar
Citat:
Ursprungligen postat av TbWW3ift
Sen är ju Roddick också mer vältränad än de flesta på touren.

Då har du inte sett hans fläskmage
Citera
2009-03-31, 15:02
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Castlevania
Då har du inte sett hans fläskmage

Har aldrig sett något som ens liknar en fläskmage hos Roddick, sökte på Roddick (fat) och Roddick(shirtless) på google och det kom inte direkt upp något som liknade det du påstår.

Med mer vältränad menade jag att han är lite mer kraftigt byggd än "the average tennisplayer".
Citera
2009-03-31, 15:08
Medlem
Castlevanias avatar
Citat:
Har aldrig sett något som ens liknar en fläskmage hos Roddick, sökte på Roddick (fat) och Roddick(shirtless) på google och det kom inte direkt upp något som liknade det du påstår.

Jag pratar inte fetma, men han börjar bli småfläskig. Kolla nästa gång han spelar och då han drar upp tröjan som han gör ibland...
Citera
2009-03-31, 15:16
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Castlevania
Jag pratar inte fetma, men han börjar bli småfläskig. Kolla nästa gång han spelar och då han drar upp tröjan som han gör ibland...
Alright ska jag göra. Men som jag har förstått det så har Roddick gått ner några kilo inför den här säsongen, eller om det var förra?
Citera
2009-03-31, 15:21
Medlem
Castlevanias avatar
Citat:
Alright ska jag göra. Men som jag har förstått det så har Roddick gått ner några kilo inför den här säsongen, eller om det var förra?

Det var inför den här säsongen. Det var därför jag blev så paff då jag såg magen. Men det kan hända den var fläskigare ifjol
Citera
2009-03-31, 22:22
Medlem
pirates avatar
Är det bara jag eller tycker ni oxå att banan i miami är långsam ??
Citera
2009-03-31, 23:29
Medlem
Go Roddick!

Citat:
Ursprungligen postat av pirate
Är det bara jag eller tycker ni oxå att banan i miami är långsam ??

Det är möjligt. Den här matchen jag kollar på nu (Roddick-Monflis) så hinner dem upp många svåra bollar.
Främst Monflis, flera gånger har Roddick fått Monflis ur banan helt och sen när han ska avgöra och lägga undan bollen så har Monflis hunnit upp bollen och fått chansen att passera Roddick.

Dock tror jag snarare det beror på att Roddick är ganska dålig på att lägga undan den här avgörande bollen så den blir otagbar, han slår den för snällt, och kanske för lättläst, vilket ger motståndaren en bra chans att passera.

Så här var det även i Roddicks match mot Nadal förra veckan i Indian Wells, flera gånger efter en utmärkt förstaserve fick han chans att avgöra poängen, men slog för snällt och Nadal kunde slå ett passerslag.

Edit: Jävlar, vilket slag Monflis bjöd på nyss, gjorde en "360 backhand"
Citera
2009-04-01, 00:28
Medlem
pirates avatar
Det är första gången jag nånsin ser Federer halka till där som han gjorde under matchen...inte under hans 11 proffskarriär har jag ens hört om att Federer ramlar eller halkar...mkt konstigt...
Citera
2009-04-01, 00:38
Medlem
Castlevanias avatar
Synd att inte Monfils tog tillvara på sitt brake och servade hem första set. Då hade utgången på matchen kunnat bli annorlunda. Fransmannen såg mycket skakig och nervös ut. Samtidigt måste man beundra Roddicks kyla i det läget.

Dent spelar jättebra så långt mot Federer. Med tanke på hans långa skadefrånvaro är varje game han lyckas plocka en bonus.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in