2011-04-02, 19:55
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av vg650
Håller med i din analys om att spelarnas fysik och fotarbete generellt utvecklats enormt. Orsaken till att jag satte Karlovic före Pim-Pim var att jag jämförde statistik från när de var som bäst och Karlovic låg generellt sätt något bättre till gällande serveparametrarna. (Antal ess/match, % hållna servegames etc.)

Okej, jag kände på mig det, tycker Karlovic är lite jämnare än vad Pim Pim var även fast Pim Pim har varit rankad bättre. Så det skulle isåfall förklara saken att han har bättre servstatistik.
Citera
2011-04-02, 20:46
Medlem
camejos avatar
Synd att Sharapova bara stundtals kunde stå upp mot Azarenka, när hon gjorde det var det riktigt bra tennis.

Sen servar hon ju för bedrövligt.
Citera
2011-04-03, 01:39
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av terribilis
Okej, jag kände på mig det, tycker Karlovic är lite jämnare än vad Pim Pim var även fast Pim Pim har varit rankad bättre. Så det skulle isåfall förklara saken att han har bättre servstatistik.

Med tanke på hur bra alla toppspelare rör sig nu för tiden - att nå upp till topp tio på världsrankingen med så förhållandevis uselt fotarbete som Pim-Pim hade måste ses som en prestation i sig.
Citera
2011-04-03, 10:26
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av vg650
Med tanke på hur bra alla toppspelare rör sig nu för tiden - att nå upp till topp tio på världsrankingen med så förhållandevis uselt fotarbete som Pim-Pim hade måste ses som en prestation i sig.

Håller med. Men killen kunde spela tennis, inte bara serva. Samma med Karlovic, men hade någon av dessa haft bara så bra fotarbete som Söderling har nuförtiden (han har sämre än nästan alla på top10 enligt mig) så hade dom varit top5 minst. Karlovic spöade ju nästan Nadal för några veckor sedan, Pim Pim har spöat Nadal, visserligen när Nadal inte var lika bra på HC som han är nu. Men det säger rätt mycket, det är inte bara servande, men det är givetvis serven som gör det ens möjligt för dessa att slå spelare som Nadal.
Citera
2011-04-03, 14:45
Medlem
Bjurras avatar
Karlovic kan ju inte slå en toppspinbackhand, Pim-Pims baslinjespel är oändligt mycket bättre än Ivos.
Citera
2011-04-03, 18:45
Medlem
camejos avatar
Nå, vem vinner idag?

Jag tror Nadal får revansch.
Citera
2011-04-03, 19:29
Medlem
Jaxxxs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av camejo
Nå, vem vinner idag?

Hyfsad inledning iaf . Jag tror Jokern vinner idag...
Citera
2011-04-03, 19:44
Medlem
Lovelesss avatar
Blir fan äcklad över hur jävla långsam banan är, det här är fan inte hardcourt-tennis, det är blått jävla grus. Hemskt att se på.
Citera
2011-04-03, 19:46
Medlem
Virrevargs avatar
Det känns som det är Novak som ofta dominerar bollarna men att han har problem med avslutsmomentet.
Citera
2011-04-03, 20:13
Medlem
Märkligt först set Nadal spelar dåligt men Novak lyckas på något sätt spela ännu sämre.
Citera
2011-04-03, 21:05
Medlem
1-1 i set nu. Båda är fantastiska. Dock tror jag Nadal tar det tredje. Men trots det är det bara att berömma Djokovic. Grabben har kämpat riktigt sedan säsongen började.
Citera
2011-04-03, 22:33
Medlem
camejos avatar
Risigt tiebreak av Nadal..

Starkt jobbat Djokovic. Får se hur det går på gruset.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in