2010-08-12, 16:22
Medlem
a-has avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Kongo_89
kolla in FYB2007 på youtube. de har massa olika videos och teoretiska tips om hur du kan bli en bättre tennis spelare. fasst de kanske har mest slow motion videos på proffsen och hur deras teknik ser ut så man får chansen att lära sig deras teknik...tror man måste registrera sig på deras hemsida för att se mera och de riktiga "tips" videorna.

här är dock en jag hitta om tips hur man ska slå/använda en enhandsbackhand
http://www.youtube.com/watch?v=lJy_KHAXK9w
Wow, tack! Rekommenderar varmt att subscriba till deras nyhetsbrev, det var allt som krävdes för tillgång till "de riktiga tipsen". Min forehand har spökat lite på sistone, så gick igenom de fem grundläggande stegen i att slå en forehand, kändes som det gav väldigt mycket, precis den pedagogik jag eftersökte.

Länk till hemsidan och lektionerna: http://www.fuzzyyellowballs.com/video-tennis-lessons/
Citera
2010-08-12, 17:14
Medlem
Nu kör dom igång!

Hur mycket påverkas Söderling av att inte ha Norman på plats tror ni?
Citera
2010-08-12, 17:15
Medlem
Pretenders avatar
Ingen drömstart direkt.

Skönt. Tillbaka på serve.
Senast redigerad av Pretender 2010-08-12 kl. 17:29.
Citera
2010-08-12, 17:23
Medlem
Kongo_89s avatar
robin bruten direkt. men jag tycker han spelar bra ändå. de är serven som måste sitta. nallen pressar hårt i robins 2a serve....tror de kmr bli många break i denna match
Citera
2010-08-12, 17:26
Medlem
Vobblers avatar
Vilket klipp Nallen har i sin backhand, skrämmande! Länge sedan jag såg argentinaren i sådan fin form. Kongo_89 har rätt, David blir hyperfarlig i US Open. Dags att se hur mycket man har råd att betta på honom som vinnare.
Citera
2010-08-12, 17:47
Medlem
Kongo_89s avatar
väldigt tät match nu. söderling börjar få in sin serve oxå men nallen är tsm med ferrer de bästa retunerarna på touren.

att nallen slänger racket är iaf ett tecken på att han är taggad till tusen. denna match har stor potential att bli den bästa i tuneringen.

edit:robin fixar första set. nalbandians serve har fått en käpp i maskineriet nu på slutet. tempot gick ner sig oxå med fler misstag. kan söderling hålla denna nivå matchen igenom borde han ta det...
Senast redigerad av Kongo_89 2010-08-12 kl. 18:02.
Citera
2010-08-12, 18:10
Medlem
Argh streamen gick sönder, hur går det nu??
Citera
2010-08-12, 19:11
Medlem
pirates avatar
Är det bara jag som tycker att det är lite konstigt/märkligt att Nalbandian vinner en turnering och spelar rätt så bra efter att ha varit borta ca ett år??
Tycker det är rätt mysko...
Citera
2010-08-12, 19:12
Medlem
Kongo_89s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av pirate
Är det bara jag som tycker att det är lite konstigt/märkligt att Nalbandian vinner en turnering och spelar rätt så bra efter att ha varit borta ca ett år??
Tycker det är rätt mysko...

nu är de kört...och nej de tkr jag inte...killen är fd världs 3a och när han vill spela tennis,då är han riktigt riktigt bra. såg vi inte de i mars i DC? och sen i senaste dc matchen mot ryssland då han slog både davy och youzhney
Citera
2010-08-12, 19:31
Medlem
Embas avatar
Tråkig förlust på en medioker match. Hoppas nu att Nalbandian spöar Murray, eller hoppas han vinner hela skiten förresten!

Tur att Håve förnedrar Frölunda i skrivande stund. Leder med 5-0 mot Frölunda efter bara 15min!

Sorry för OT!
Citera
2010-08-12, 19:35
Bannlyst
Blir desto roligare o se Federer nu!
Citera
2010-08-12, 20:57
Medlem
Kongo_89s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Emba
Tråkig förlust på en medioker match. Hoppas nu att Nalbandian spöar Murray, eller hoppas han vinner hela skiten förresten!

Tur att Håve förnedrar Frölunda i skrivande stund. Leder med 5-0 mot Frölunda efter bara 15min!

Sorry för OT!

mm nalbandian är nr 2 efter söderling bland mina favorit spelare. robin får ändå med sig 90 p vilket är bättre än förra året :P

som han spelade idag ska inte murray ha en chans..idag? så som han spelat i 1.5 vecka!

tkr söderling ändå måste variera mera när han möter en sådan bra defensiv/offensiv spelare som nalbandian. han måste kunna variera tempot osv...inte de vanliga stenhårda slagen på linjerna....

nalbandian ser ut att ha tappat några kiilon/muskelmassa sedan 2008 iaf...kolla bara http://www.youtube.com/watch?v=hfJHWKHAoGw&feature=related
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in