2010-08-11, 20:22
Medlem
Embas avatar
6-3, 6-0 för Nallen. Jag såg bara första sett men det är sjukt vilka returer han får till. Så jävla ren och snygg träff!!!!

Blir onekligen tufft för Robin! Men vilken match det kan bli!
Citera
2010-08-11, 21:04
Medlem
Kongo_89s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Emba
6-3, 6-0 för Nallen. Jag såg bara första sett men det är sjukt vilka returer han får till. Så jävla ren och snygg träff!!!!

Blir onekligen tufft för Robin! Men vilken match det kan bli!

folk skrattade åt mig på ett annat forum då jag sa att nalbandian är en outsider till att vinna USO ...detta var under wimbledon och visst var de lite på skämt men han skulle iallafall bli en tuff nöt att knäcka ...nu känns inte de svaret så knasigt ändå? killen spelar som han är nr 2 i världen just nu!

söderling måste verkligen spela sitt bästa spel för att rå på nallen. men de finns en klar fördel för söderling-nallens krafter kan vara slut. men spelar söderling som mot gulbis får han packa väskorna.
Citera
2010-08-12, 00:49
Medlem
Jag håller nog Nalbandian som den bästa tennisspelaren (sett till potensial) jag sett av de som aldrig vunnit en GS. De få gånger han har nått sin högstanivå har han oftast slaktat motståndarna, när han slog Nadal i Madrid 2007 var det nästan pinsamt hur värdelös han fick världstvåan att se ut.

Nallen när han slaktar Nadal i Paris
http://www.youtube.com/watch?v=TCFdXTMuc64&feature=related

Problemet är ju dock att han är alldeles för ojämn, han kan spela som en världsetta i en match för att i matchen efter spela som en top 30 rankad spelare, det räcker inte om man vill vinna en GS.
Senast redigerad av Gincan 2010-08-12 kl. 01:03.
Citera
2010-08-12, 01:14
Medlem
Kongo_89s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Gincan
Jag håller nog Nalbandian som den bästa tennisspelaren (sett till potensial) jag sett av de som aldrig vunnit en GS. De få gånger han har nått sin högstanivå har han oftast slaktat motståndarna, när han slog Nadal i Madrid 2007 var det nästan pinsamt hur värdelös han fick världstvåan att se ut.

Problemet är ju dock att han är alldeles för ojämn, han kan spela som en världsetta i en match för att i matchen efter spela som en top 30 rankad spelare, det räcker inte om man vill vinna en GS.

han har problem med motivationen sägs de. han vill för lite och har ibland ingen lust att spela.
framförallt har han tränat dåligt i vissa perioder vilket troligtvis gett hans ojämnhet. tror han har haft viktproblem oxå. hoppas han har motivationen nu efter Washington och rogers till att följa upp i andra tävlingar
Senast redigerad av Kongo_89 2010-08-12 kl. 01:42.
Citera
2010-08-12, 10:02
Medlem
Embas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Kongo_89
folk skrattade åt mig på ett annat forum då jag sa att nalbandian är en outsider till att vinna USO ...detta var under wimbledon och visst var de lite på skämt men han skulle iallafall bli en tuff nöt att knäcka ...nu känns inte de svaret så knasigt ändå? killen spelar som han är nr 2 i världen just nu!

söderling måste verkligen spela sitt bästa spel för att rå på nallen. men de finns en klar fördel för söderling-nallens krafter kan vara slut. men spelar söderling som mot gulbis får han packa väskorna.

Mjo jag kan hålla med dom lite, fast jag hade inte räknat bort han helt!

hoppas hoppas hoppas verkligen att Robin är på topp nu! Norman har bra koll och har Nalbandian som en av sina favoritspelare på touren. Så Robin kommer nog ut heltaggad!
Citera
2010-08-12, 10:11
Medlem
mishimas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Emba
Mjo jag kan hålla med dom lite, fast jag hade inte räknat bort han helt!

hoppas hoppas hoppas verkligen att Robin är på topp nu! Norman har bra koll och har Nalbandian som en av sina favoritspelare på touren. Så Robin kommer nog ut heltaggad!

Jag tror inte att Norman är på plats i Kanada. Tror jag läste det någonstans. Jag tror det berodde på att han slet av hälsenan tidigare i somras.
Citera
2010-08-12, 10:15
Medlem
Embas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av mishima
Jag tror inte att Norman är på plats i Kanada. Tror jag läste det någonstans. Jag tror det berodde på att han slet av hälsenan tidigare i somras.

Han är inte på plats men jag är relativt säker på att dom har god telefonkontakt.
Citera
2010-08-12, 12:22
Medlem
fishattacks avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Gincan

Tack för klippet, hade jag inte sett förut. Där spelade Nallen verkligen på topp, vilka bollar. Tennis när den är som bäst i mina ögon.
Citera
2010-08-12, 12:23
Medlem
a-has avatar
Någon som vill dela med sig av klipp som förbättrat er som tennisspelare och som lär ut pedagogiskt?
Citera
2010-08-12, 13:39
Medlem
Kongo_89s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av a-ha
Någon som vill dela med sig av klipp som förbättrat er som tennisspelare och som lär ut pedagogiskt?

kolla in FYB2007 på youtube. de har massa olika videos och teoretiska tips om hur du kan bli en bättre tennis spelare. fasst de kanske har mest slow motion videos på proffsen och hur deras teknik ser ut så man får chansen att lära sig deras teknik...tror man måste registrera sig på deras hemsida för att se mera och de riktiga "tips" videorna.

här är dock en jag hitta om tips hur man ska slå/använda en enhandsbackhand
http://www.youtube.com/watch?v=lJy_KHAXK9w
Citera
2010-08-12, 14:42
Medlem
Benganiolos avatar
Matchstart kl 17:00 svensk tid för Söderling!
Citera
2010-08-12, 15:41
Medlem
Vobblers avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Benganiolo
Matchstart kl 17:00 svensk tid för Söderling!

Tack för tipset. Det ska bli kul att se hur Robin hanterar den pånyttfödda Nalbandian. Det blir nog dessvärre för tufft för Södis idag.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in