2010-05-02, 09:17
Medlem
Forulfs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Gincan
Märklig match idag, jag vet inte hur många poäng Gulbis gav bort men han hade vunnit matchen om han haft ett bättre omdömme. Nadal idag hade förlorat mot de flesta top 10 rankade spelarna även om en del cred går till Gulbis som nu visat i flera matcher hur man ska spela mot Nadal.

Gulbis blir jag inte riktigt klok på, han har setss som lovande nu i flera år, och många spår honom en lysande framtid. Bitvis visar han också varför. När ska killen blomma ut på allvar? Det börjar bli dags nu....
Citera
2010-05-02, 14:01
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Forulf
Gulbis blir jag inte riktigt klok på, han har setss som lovande nu i flera år, och många spår honom en lysande framtid. Bitvis visar han också varför. När ska killen blomma ut på allvar? Det börjar bli dags nu....

jag tror det helt enkelt är så att han saknar motivationen att bli bäst, han är född med guldsked i munnen och då är det antagligen inte helt enkelt att hitta motivationen. Ja menar, igår satt han och drack coca cola i pauserna, inte direkt vad som kännetecknar en seriös idrottman.

Om allt som sagts och skrivits om Gulbis stämmer är det inte förvånande att det såg ut som det gjorde igår. Jag tror tyvärr att tåget har gått för Gulbis del, han kan vinna en och annan turnering här och där, kanske t.o.m. ta sig till en semi eller final i en GS men någon stabil top 10 spelare i världen lär han aldrig bli.
Citera
2010-05-02, 15:46
Medlem
Kongo_89s avatar
Citat:
jag tror det helt enkelt är så att han saknar motivationen att bli bäst, han är född med guldsked i munnen och då är det antagligen inte helt enkelt att hitta motivationen. Ja menar, igår satt han och drack coca cola i pauserna, inte direkt vad som kännetecknar en seriös idrottman.

Om allt som sagts och skrivits om Gulbis stämmer är det inte förvånande att det såg ut som det gjorde igår. Jag tror tyvärr att tåget har gått för Gulbis del, han kan vinna en och annan turnering här och där, kanske t.o.m. ta sig till en semi eller final i en GS men någon stabil top 10 spelare i världen lär han aldrig bli.

chilla nu...han är bara 21 år...vart var söderling när han var 21 år? gursom blomamr vissa sent som jsut tex söderling eller gonzalez...kanske tsonga ska räknas in här?
Citera
2010-05-02, 16:23
Medlem
Castlevanias avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Kongo_89
chilla nu...han är bara 21 år...vart var söderling när han var 21 år? gursom blomamr vissa sent som jsut tex söderling eller gonzalez...kanske tsonga ska räknas in här?

Precis. Löjligt att döma ut Gulbis efter en knapp förlust mot Nadal. Han pressade Nadal och i slutändan var det små marginaler och brist på erfarenhet som avgjorde. Han hade banne mig haft god vinstchans om han fått med sig första set. Hade bland annat chanser att bryta tillbaka. Gulbis har tagit ett stort kliv, dessutom på grus som inte är hans bästa underlag. Killen har nåt som är mycket värdefullt och det är en bra serve, speciellt första serven är vass. Han har dessutom tyngd i slagen. Varför döma ut en 21-åring som är på väg upp? Sen att han är bortskämd och lär ha fått allt han pekat på av sin rika far är en annan diskussion. Bortskämdhet betyder inte brist på motivation
Citera
2010-05-02, 18:13
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Castlevania
Precis. Löjligt att döma ut Gulbis efter en knapp förlust mot Nadal. Han pressade Nadal och i slutändan var det små marginaler och brist på erfarenhet som avgjorde.

Det såg exakt lika dant ut för 1 1/2 år sedan när de möttes i Madrid inomhus, Gulbis var lika överlägsen i bollduellerna då som nu men lyckades likt förbannat fumla bort matchen, han har inte forbättrat sig ett enda dugg sen dess. I mina ögon är Gulbis inget annat en en extremt talangfull top 30 spelare som aldrig når sin fulla potensial men som stundtals kommer att blixtra till, typ som Berdych eller Bagdatis. Men men, framtiden får utvisa hur det blir...

http://www.youtube.com/watch?v=btYGqak2_bM
Citera
2010-05-02, 19:22
Medlem
Castlevanias avatar
Citat:
Det såg exakt lika dant ut för 1 1/2 år sedan när de möttes i Madrid inomhus, Gulbis var lika överlägsen i bollduellerna då som nu men lyckades likt förbannat fumla bort matchen, han har inte forbättrat sig ett enda dugg sen dess.
http://www.youtube.com/watch?v=btYGqak2_bM

Jag var bergsäker på att Gulbis skulle torska mot Volandri. Var beredd på en reaktion efter hans livs största seger mot Federer. Men han fortsatta vinna ytterligare två matcher innan en knapp semifinalförlust. Det hade varit för bra att slå både Federer och Nadal i samma turnering. Man måste vara blind om man inte ser att han har utvecklats på 1,5 år.
Senast redigerad av Castlevania 2010-05-02 kl. 19:30.
Citera
2010-05-02, 20:46
Medlem
Citat:
Jag var bergsäker på att Gulbis skulle torska mot Volandri. Var beredd på en reaktion efter hans livs största seger mot Federer. Men han fortsatta vinna ytterligare två matcher innan en knapp semifinalförlust. Det hade varit för bra att slå både Federer och Nadal i samma turnering. Man måste vara blind om man inte ser att han har utvecklats på 1,5 år.
Tycker man inte skall gnälla för mycket på honom, han är en udda fågel i tennisvärlden.
Citera
2010-05-03, 00:06
Medlem
Castlevanias avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Alessandro
Tycker man inte skall gnälla för mycket på honom, han är en udda fågel i tennisvärlden.

På tal om udda fåglar:

http://svt.se/svttext/web/pages/323.html
Citera
2010-05-03, 11:30
Medlem
NS_14s avatar
Hur gick finalen eller skall Ni låtsas som att den inte spelades?
Citera
2010-05-03, 11:53
Medlem
Bjurras avatar
Citat:

Gulbis var i kvartsfinal i Franska redan för två år sedan. Nu såg jag bara hans match mot Volandri och mot Federer senaste veckan men någon större utveckling såg jag verkligen inte.

Dock har han varit i fin form sedan mitten av februari. Hans spel under hösten 2009 var uruselt.

Grejen med Gulbis är att han saknar glöd. Han vill surfa fram på en räkmacka. Han har själv sagt att han avskyr att träna och tycker det räcker med att spela många matcher. Med den inställningen når man inte topp 10.
Citera
2010-05-03, 11:54
Medlem
Bjurras avatar
Citat:
Ursprungligen postat av NS_14
Hur gick finalen eller skall Ni låtsas som att den inte spelades?

Det regnade konstant och båda spelade ganska dåligt och när matchbollen slogs in hade publiken redan lommat hem och TV-tittarna bytt kanal.
Citera
2010-05-03, 12:58
Medlem
Tennis en miljöfara, http://www.svd.se/sportspel/nyheter/tennisljud-olagenhet-for-halsan_4657375.svd
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in