Citat:
Ursprungligen postat av Vobbler
Jo, nog ser han lite svullen ut då och då. Sen att han ofta "försvinner" ett par månader hemma i Argentina, och kommer tillbaka deffad och laddad lagom till höst-slutspurten, har gjort att han har misstänkts för doping. Men med tanke på att ett par argentinare har åkt dit är det inte så konstigt.

Coria, Puerta (tyvärr , han var min favvospelare), chela, Cañas, Hood är bara några av de Argentinos som åkt fast.
Puerta torskade första gången på Clenbuterol, som används när man vill torska vikt om jag ej missminner mig!? Han var svullen som en köttbulle efter en skada och kom tillbaka deffad som en belgian blue
Cañas var den starkaste spelaren av alla på touren och kunde löpa längs baslinjen i 5 timmar utan problem. Han åkte dit för doping 2005 och har vunnit några bra matcher efter det, men är inte alls samma "oxå" som han var innan.
Coria sägs det var ett vrak av alla preparat han tankade i sig och de som varit nära honom rapporterar att han stundtals drabbades av frossaliknande symptom och att han t o m varit nära döden ett par tillfällen med allvarliga hjärtproblem. Obehagligt...
Chela åkte dit för Clenbuterol, en substans många idrottare åkt dit för. Kallas för den snällaste dopingformen med få eller inga biverkningar. Ungeför som ett kraftigare kreatin om jag förstått saken rätt.
Hörde av en australiensisk spelare 2002, som nu gått i "pension" att de spansktalande spelarna var de som misstänktes främst för doping. De hade muskler utanpå musklerna sa de och tränade som djur och drog sig undan i omklädningsrum etc. Det gick väldigt många rykten om att de fick hjälp av en viss "agency" i spanien, men de visste inte mycket mer.. Fick dock lite vatten på mitt kuvert när jag såg denna tråden på ett tennis-forum,,,
Post # 144 och nedåt:
http://www.menstennisforums.com/showthread.php?t=135112&page=10