2009-05-10, 20:43
Medlem
Bjurras avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Castlevania
Det finns ju klara och tydliga regler mot sådana preperat. Kan de inte hålla sig borta från droger och dopning får de ta konsekvenserna som följer. Dessutom är de dåliga föredömen för alla barn och ungdomar som ser upp till sina idoler. Jag tycker 2 års avstägning är ett lämpligt straff. Däremot borde det vara livstid avstängning om de ertappas en andra gång.

Jag tror att Gasquet kommer att klara sig undan med 3-5 månader.
Citera
2009-05-10, 21:27
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av moviemovie
Seedning: De högst rankade i en tävling blir “seedade”. Det innebär att den högst rankade spelaren hamnar högst upp i lottningen och den näst högst rankade hamnar längst ner. Detta för att de två bästa spelarna inte ska stöta på varandra förrän i finalen. Vidare följer att 3:e-seedade spelaren går mot 2:a-seedade spelaren i semifinalen och 4:e-seedade går mot 1:a-seedade spelaren i semifinal.

Nej, för isåfall skulle inte Djokovic mött Federer i semifinal i Austrailien Open 2008 och sedan Nadal i Franska öppna. Eller är det annorlunda i masters turneringar?
Citera
2009-05-10, 22:42
Medlem
moviemovies avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Tesnot
Nej, för isåfall skulle inte Djokovic mött Federer i semifinal i Austrailien Open 2008 och sedan Nadal i Franska öppna. Eller är det annorlunda i masters turneringar?

Men Nadal var väl inte med i AO 08?

Eller om det spelar någon roll i handlingen?
Citera
2009-05-10, 22:54
Medlem
Jo det var han. Använde det bara som bevis.
Citera
2009-05-10, 23:09
Medlem
OK, Brasilien är klara för DC-kval.
Självklart skall man inte använda droger som elitidrottsman/-kvinna.
Citera
2009-05-11, 00:09
Medlem
moviemovies avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Tesnot
Jo det var han. Använde det bara som bevis.

Nej, vad pratar jag om. Nadal var ju visst med. Åkte ut i semifinalen mot Tsonga. Men jag är rätt säker på att det är så att 1:a seedade möter 4:e seedade. Vet ej varför det blev som det blev i AO.

Källa: http://www.tennisblogg.se/tennisordlista/
Citera
2009-05-11, 00:17
Medlem
Castlevanias avatar
Citat:
Ursprungligen postat av moviemovie
Tror ni vi får se en drömfinal innan RG nu i Madrid?

Inte omöjligt. Djokovic som är främsta hotet kan vara lätt sliten efter att ha spelat i Serbien där han gick hela vägen. Murray spelar bättre och bättre på grus men spelar för passivt i dagsläget för att kunna hota Nadal på allvar. Det ska bli kul att se om Federer kan spela som han gjorde före regnavbrottet mot Djokovic en hel match.

Citat:
Ursprungligen postat av Bjurra
Jag tror att Gasquet kommer att klara sig undan med 3-5 månader.

Det troliga är 2 år som det talas om. Hingis fick 2 år för just kokain. Så det vore märkligt om Gasquet klarar sig undan med några månader.
Citera
2009-05-11, 00:23
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Castlevania
Inte omöjligt. Djokovic som är främsta hotet kan vara lätt sliten efter att ha spelat i Serbien där han gick hela vägen. Murray spelar bättre och bättre på grus men spelar för passivt i dagsläget för att kunna hota Nadal på allvar. Det ska bli kul att se om Federer kan spela som han gjorde före regnavbrottet mot Djokovic en hel match.

Det troliga är 2 år som det talas om. Hingis fick 2 år för just kokain. Så det vore märkligt om Gasquet klarar sig undan med några månader.
WTA och ATP är ju inte samma organisation, men rent logiskt så.
Citera
2009-05-11, 00:39
Medlem
Castlevanias avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Alessandro
WTA och ATP är ju inte samma organisation, men rent logiskt så.

Jag kanske misstog mig. Verkar som att WTA bedömer dopning hårdare. Läste just att Wilanders avstägning varade i 3 månader och Coria som blev avstängd för nandrolon blev avstängd i 7 månader. Det är ju futtigt dåligt. Det borde vara minst 2 år.
Citera
2009-05-11, 00:48
Medlem
Castlevanias avatar
Å andra sidan läser jag om argentinaren Cañas som blev suspenderad två år. Han lyckades dock bevisa att det förbjudna ämnet fanns i hans medicin. Straffet kortades ner med nästan ett år. Jeje, få se vad som händer i Gasquets fall.
Citera
2009-05-11, 00:56
Medlem
Detta var ju lite konstigt: http://www.tennisblogg.se/tennisordlista/

Vet inte varför dem skriver så jag tror faktiskt att det är fel. Hur som helst så vet jag att det i grand slam samanhang inte är förbestämt vem som möter vem i en eventuell semifinal. Orkar inte ta reda på hur det är för övriga turneringar, om någon vet får ni gärna skriva!
Citera
2009-05-11, 12:35
Medlem
Federer

Hade verkligen varit kul att få se honom spela på topp igen. Det är inget man är bortskämd med för tillfället. Angående Gasquet så är väl 2 år i grund och botten lite för hårt? Huvudsaken är väl att han får hjälp att reda ut problemen och kan visa upp en bättring, visst det är klart att han ska ha ett hyfsat långt straff men två år??
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in