2009-03-02, 21:55
Medlem
Klubbtävlingar

Citat:
Ursprungligen postat av Alessandro
Nej, men i ligaspel så spelar svenskar och brassar tillsammans...

Ja, men det är klubbtävlingar och inte landslagstävlingar. Hörde förresten i sportnyheter kring 2004-2005 att man talade ganska "allvarligt" om något avtal som i värsta fall i framtiden kunde skapa ett (skräck?)scenario där Sveriges landslag består av spelare från Allsvenskan, oavsett medborgarskap, i stället för bara medborgarskap.
Citera
2009-03-04, 13:28
Avstängd
GoggeGogeliuss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Kitzbühel
Tanken var att PimPim skulle spelat i en Challenger i Bergamo, italien veckan som kommer. Han var lovad ett WC där.. Nu när jag kollade lottningen var han varken med i Singel eller Kvalet,,,, kanske blir en skräll att pim pim spelar DC trots allt,,,,

Intressant, eller så har han skadekänning, igen?

Hoppas på att TJ är fit, då bör det gå vägen.
Citera
2009-03-04, 14:42
Medlem
Kitzbühels avatar
Fan!

Citat:
Wilander nobbar "Pim-Pim"

Joachim "Pim-Pim" Johansson erbjöd sig på tisdagen att ställa upp i Davis cup-matchen i tennis mot Israel, men fick nobben. [4 mars kl 09.40]

- Vi tyckte det var lite sent. Han har bara spelat en match i en Challanger-turnering och sedan varit sjuk så vi bedömde att de spelarna vi har här är bättre för tillfället, säger Joakim Nyström, till Radiosporten.

Johansson tackade nej till Davis cup-spel eftersom han nyligen gjort comeback och inte kände sig redo för att spela femsetsmatcher.

På tisdagen kände han sig trots allt redo igen. Han ringde upp Davis Cup-ledningen och erbjöd sina tjänster, men fick alltså nobben.

Mer inför DC-matchen»
Citera
2009-03-04, 20:42
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Anonym person
Ja, men det är klubbtävlingar och inte landslagstävlingar. Hörde förresten i sportnyheter kring 2004-2005 att man talade ganska "allvarligt" om något avtal som i värsta fall i framtiden kunde skapa ett (skräck?)scenario där Sveriges landslag består av spelare från Allsvenskan, oavsett medborgarskap, i stället för bara medborgarskap.
Ja och dom landslagstävlingar som finns i dubbel är WTC på grus, DC och OS.
Då spelar Sverige med svenska spelare.
Citera
2009-03-04, 20:44
Medlem
Kitz, PimPim har kritiserat Wilander hårt bl.a för coachingen under OS i Sydney, så dom är inte så goda vänner.
Personligen hoppas jag på TJ och Vinci, vi får se.
Citera
2009-03-05, 12:34
Medlem
Vobblers avatar
Kul att Vinciguerra är tillbaka. En grym talang som säkert hade hävdat sig bra i toppen om inte skadorna hade satt käppar i hjulet. Jag såg honom i Båstad i slutet på 90-talet och det märktes att han har grymt bra blick för spelet.

Det ska bli spännande i morgon. Det är inte ofta man är nervös inför en förstarunda i DC.

Förhoppningsvis kommer skriverierna att handla om tennis och inte om kravaller.
Citera
2009-03-05, 16:27
Medlem
Uppmärksamhet i Sverige

Citat:
Ursprungligen postat av Alessandro
Ja och dom landslagstävlingar som finns i dubbel är WTC på grus, DC och OS.
Då spelar Sverige med svenska spelare.

Glöm inte heller Hopman Cup. Och om Sverige vinner någon av dessa får det mycket mer uppmärksamhet än ett dubbelpar där bara en av dem är svensk.
Citera
2009-03-05, 20:04
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Anonym person
Glöm inte heller Hopman Cup. Och om Sverige vinner någon av dessa får det mycket mer uppmärksamhet än ett dubbelpar där bara en av dem är svensk.
Just det Hopeman cup glömde jag nämna.
Citera
2009-03-05, 20:05
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Vobbler
Kul att Vinciguerra är tillbaka. En grym talang som säkert hade hävdat sig bra i toppen om inte skadorna hade satt käppar i hjulet. Jag såg honom i Båstad i slutet på 90-talet och det märktes att han har grymt bra blick för spelet.

Det ska bli spännande i morgon. Det är inte ofta man är nervös inför en förstarunda i DC.

Förhoppningsvis kommer skriverierna att handla om tennis och inte om kravaller.
Nja, han spelade bäst i Sverige/Danmark, tyckte han hade lite dåliga nerver när han var långt hemifrån.
2-1 emot Harel Levy, 1-0 på hardcourt och 1-1 på grus.
Senast redigerad av Alessandro 2009-03-05 kl. 20:23.
Citera
2009-03-05, 21:22
Medlem
Kollat upp dubbelparen, Amir Hadad är den minst meriterade av dom fyra ingen ATP/GS titel i dubbel eller singel,
aldrig mött Aspelin eller Lindstedt vad jag kan se.
Däremot har Ram mött Lindstedt 7 gånger i dubbel ihop med J.Erlich och vunnit samtliga!
Tur att J.Erlich inte spelar, dock bara en vinst i 5-setare och där Lindstedt spelat med Aspelin i förra DC-matchen.
Sela har slagit Lindstedt i deras enda möte i dubbel (inte 5-setare).
Sen har Levy som slagit Aspelin i båda mötena i dubbel (inte 5-setare).
Aspelin har 3-5 emot Ram i dubbel, en 5-setare nämnda match med Lindstedt
i DC.
Alltså väldigt 50-50 tycker jag.
Citera
2009-03-05, 21:36
Medlem
Packans avatar
Kan vi inte kolla på DC-matcherna på TV imorgon?
Citera
2009-03-05, 21:41
Medlem
Märkligt beslut att inte låta Pim-Pim spela. Jag kan inte tänka mig att han hade torskat mot Levy inomhus på matta, men är inte alls lika säker på att Vinciguerra går segrande ur den matchen. Andreas måste väl endå vara ännu mer av ett osäkert kort än Pim-Pim är?
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in