2009-03-19, 19:52
Medlem
Nadal är ju en gud, grymt härlig spelare!
Citera
2009-03-19, 22:35
Medlem
pirates avatar
Vad tror ni om Federer - Verdasco inatt ?
Jag tror ifall Verdasco spelar lika bra som han gjorde i AO så lär han kunna ge Federer en match, men i.o.m att Federer har 2-0 i matcher och har nu på sistone vessat sitt spel så tror jag Verdasco kommer att få det lite svårt.

Sen Murray matchen tror jag kommer att gå väldigt fort där Ljubicic kommer att kunna ta poäng med sin serve.
Citera
2009-03-19, 22:43
Medlem
stukas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av pirate
Vad tror ni om Federer - Verdasco inatt ?
Jag tror ifall Verdasco spelar lika bra som han gjorde i AO så lär han kunna ge Federer en match, men i.o.m att Federer har 2-0 i matcher och har nu på sistone vessat sitt spel så tror jag Verdasco kommer att få det lite svårt.

Sen Murray matchen tror jag kommer att gå väldigt fort där Ljubicic kommer att kunna ta poäng med sin serve.

Verdasco är i grymt slag och hans forehand är glödhet just nu, frisyren hör väl 2002 till men han kan säkert störa Federer riktigt mycket. Tre stenhårda set.
Citera
2009-03-19, 23:20
Medlem
När börjar Federer-Verdasco?

Någon som såg Murray-Ljubicic?

Det var en boll, som tydligen alla såg var ute, även domaren, men som de tvingades döma in pga hawk-kamerorna.
Var en viktig poäng också.
Citera
2009-03-19, 23:29
Medlem
pirates avatar
Citat:
Ursprungligen postat av TbWW3ift
När börjar Federer-Verdasco?

Någon som såg Murray-Ljubicic?

Det var en boll, som tydligen alla såg var ute, även domaren, men som de tvingades döma in pga hawk-kamerorna.
Var en viktig poäng också.

Federer - Verdasco börjar 03.30 inatt.
Citera
2009-03-19, 23:44
Medlem
stukas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av pirate
Federer - Verdasco börjar 03.30 inatt.

Dags att sätta på en kanna kaffe!
Citera
2009-03-20, 00:17
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Vobbler
Jo, nog ser han lite svullen ut då och då. Sen att han ofta "försvinner" ett par månader hemma i Argentina, och kommer tillbaka deffad och laddad lagom till höst-slutspurten, har gjort att han har misstänkts för doping. Men med tanke på att ett par argentinare har åkt dit är det inte så konstigt.
Argentinarna är ju tennisens "fattiga kusiner ifrån landet", så visst hakar man extra på dom.
Citera
2009-03-20, 08:51
Medlem
dr-zekes avatar
Alltså, personligen hade jag kunnat gå till sängs efter första set. Han spelar grymt där han dominerar klart och tydligt för att gå ned sig fullständigt i andra, särskilt när han tog ledningen med 4-1 men ändå inte förmår att stänga matchen förrän vid 6-6. Han har en märklig förmåga att få spelare att slå sig själva utan att han egentligen gör nåt märkvärdigt. Sen så är ju Verdasco en spelare som lever på sitt självförtroende, märktes inte minst i andra då det var en hel drös UEs o dubbelfel.

Murray blir dock en annan femma.
Citera
2009-03-20, 22:46
Medlem
Benganiolos avatar
Var kan man köpa ett bra budgetrack? Har ett som kostade 600;. inköpt på stadium (ett wilson) men är inte alls nöjd, känns ostabilt. Saken är den att jag är självlärd och spelar bara med vänner som i sin tur också är självlärda, så ingen kan något Vill ha ett stabilt rack för max 1000:-...vad ska jag leta efter?
Citera
2009-03-20, 23:40
Medlem
pirates avatar
Sitter och kollar på A-rod mot Djokern just och helvete vad bra A-rod spelar. Jag tror iom att hans nya tränare ville att han skulle ner i vikt så tror jag att det har gjort en hel del för honom. Lättrörlig och kan flytta sig snabbare i banan. Tror detta kommer att bli bra för A-rod.

Dock spelar Djokern på en ganska lägre nivå idag och har under första set 14 unforced errors....
Senast redigerad av pirate 2009-03-20 kl. 23:43.
Citera
2009-03-21, 02:42
Medlem
turquoisecs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Benganiolo
Var kan man köpa ett bra budgetrack? Har ett som kostade 600;. inköpt på stadium (ett wilson) men är inte alls nöjd, känns ostabilt. Saken är den att jag är självlärd och spelar bara med vänner som i sin tur också är självlärda, så ingen kan något Vill ha ett stabilt rack för max 1000:-...vad ska jag leta efter?

Är också självlärd, och innan så hade jag ett skitracket från Stadium. Så för ett tag sen så jag åkte till tennisklubben istället, och köpte ett nytt racket. Vet inte riktigt det exakta namnet, men jag tror att det var Babolat Contest Lite. På tennisklubben där jag köpte det kostade det 800:-. Verkar rätt bra, har dock inte hunnit spela det så mycket än.

Så åk till någon tennisklubb, de brukar ha de lite bättre märkena, i alla fall där jag bor. Hoppas det var tilll någon hjälp.
Citera
2009-03-21, 05:36
Medlem
Steppvargens avatar
Ivan Lendl

Den störste av dem alla. Glömmer aldrig rubrikerna i tidningarna efter det att han bekräftat att han skulle sluta. Rubrikerna löd ungefär så här:

"Saknad av ingen"

Det faktum att han var en så hatad och överlägsen världsetta, och att han i början förlorade så många Grand Slam finaler (innan han till slut fick ordning på nerverna och vann Franska Öppna efter 0-2 underläge mot John Mcenroe 1984) ökade på min beundran. När han sen blev utbuad i Globen i Stockholm Open efter att ha slagit Stefan Edberg i semin 1989 (tror jag) var han min kung. När han sen slog Magnus Gustafsson i finalen utan att jubla, eller ens röra en min, så var han min Gud.

En viss svensk sportjournalists kommentar om Ivan "den förskräckliges" uteblivna spontanitet:

"Han hånar hela arrangemanget"

Det kan du lita på.

Ivan Lendl saknad av mig i alla fall.
Senast redigerad av Steppvargen 2009-03-21 kl. 05:42.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in