2022-03-20, 14:30
Medlem
Som väntat förlorade inte Nadal mot 18-åringen igår. Nadal förlorar inte mot många, det är därför man tyr sig till vildhjärnor som Kyrgios som har bra h2h mot både Nadal och Djokovic.

Alcaraz har enorm kraft, det var kul att se. Men han missar ju nästan lika mycket som Karatsev, inte lika kul. Jag stängde efter några gem. Dock har jag en djärv profetia om att Alcaraz kommer äga Nadal 2026 och framåt.

Ska erkänna att jag trodde åren 2012-2016 var början till slutet för Nadal. Han hade svårt att spela hela säsonger då, oftast på bekostnad av grässäsongen. Men de problemen, vad de än var, är borta nu.

Gårdagens behållning var Fritz servereturer. Var det Rublev som hade dålig serveprocent och kassa andraservar? Ja kanske det. Men fina returer var det.
Citera
2022-03-20, 23:03
Avslutad
Fritz avbröt träningen direkt idag. De visade just bilder på TennisTV, killen fick akut smärta i fotleden så fort han satte vikt på den. Verkar dock vilja försöka lira. Vet inte om man kan fixa sånt med sprutor och bandage.

Nadals segerchanser går från kanske 5% till runt 20%.

Snor lite statistik från menstennisforum om hur stabil Nadal är i stora finaler mot spelare som inte heter Federer eller Djokovic:

Citat:
I was just checking a little bit Rafa's stats and I was suprised and impressed that Rafa just lost five Finals (1x Wawrinka (GS), 2x Davydenko, 1x Nalbandian, 1x Murray) in his whole career in a Big Tournaments when not playing Djokovic and Federer. He is 33-5 (GS: 10-1, Masters: 23-4).

Against Djokovic he is 12-12 (GS: 5-4, WTF: 0-1, Masters: 7-7)
Against Federer he 13-9 (GS: 6-3, WTF: 0-1, Masters: 7-5)
Citera
2022-03-20, 23:10
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av ingetbranick
Halvsyrra? Ingen likhet alls med Rafa, blond och mycket yngre. Har aldrig sett henne på alla år som jag följt Nadal.

Helsyrra, är jag rätt säker på. Hur har du kunnat missa henne? Hon är alltid med på USO, tex. Brukar vara grymt involverad i matcherna; grät och gick helt upp i limningen när brorsan vann USO 19, tex.

Fanns en video med henne och Nadal när de spelade lite tennis på typ en uteplats under pandemin. Rätt duktig. Och hon grävde underkläderna ur häcken vid ett tillfälle precis som brorsan.

Citat:
Ursprungligen postat av ingetbranick
Men han vinner ju alltid Är det 20-0 han har i år nu? Snart 21-0. Håller du på Malmö FF i fotboll också?

“We're going to win so much. You're going to get tired of winning. you’re going to say, ‘Please Mr. President, I have a headache. Please, don't win so much. This is getting terrible.’ And I'm going to say, ‘No, we have to make America great again.’ You're gonna say, ‘Please.’ I said, ‘Nope, nope. We're gonna keep winning.’

Som jag sagt innan: han får gärna sluta snart; jag är rätt nöjd med 21. Hade varit grymt om han körde en Sampras efter vinst i USO, say, och gick i pension med en GS-seger. (Fast som Federer sa just om Sampras, då vet man aldrig om han kunnat vinna mer. Så Nadal lär ju köra nån säsong till.)
Citera
2022-03-20, 23:25
Medlem
ingetbranicks avatar
Citat:
Ursprungligen postat av fryskyl
Helsyrra, är jag rätt säker på. Hur har du kunnat missa henne? Hon är alltid med på USO, tex. Brukar vara grymt involverad i matcherna; grät och gick helt upp i limningen när brorsan vann USO 19, tex.

Jag skyller på Maria Strandlund. Hon brukar ju kommentera de flesta stora matcher men är rätt dålig på skvaller utan fokuserar i onödigt hög grad på själva spelet.

Citat:
Fanns en video med henne och Nadal när de spelade lite tennis på typ en uteplats under pandemin. Rätt duktig. Och hon grävde underkläderna ur häcken vid ett tillfälle precis som brorsan.
Klart att hon gjorde Arv eller miljö? Hur som helst misstänker jag att jag skulle ha lättare för att uthärda hennes tics än Rafas.
Citera
2022-03-20, 23:34
Avslutad
Fan är det här, Nadal rör sig inte ens. Kan inte sätta ett enda slag. Troligen en kombination av skada och utmattning? Om inte Taylor Harrys fotled knakar ihop helt är Nadal finito.
Citera
2022-03-21, 01:36
Medlem
jag-har-oxo-en-kuks avatar
Jaha, Nu har man gått och blivit både döv och blind. Missade matchbollen för svartruta och nu under tacktalen är det inget ljud.
Citera
2022-03-21, 01:49
Medlem
Geographicas avatar
Tråkigt att det blev så här, men Nadal kämpade på bra ändå. Finalsviten lever i alla fall inför grussäsongen. Bra gjort av Fritz ska tilläggas också.

Nadal har nu slagit Federers rekord på antalet vunna matcher utomhus, 954 segrar för Rafa.
Citera
2022-03-21, 04:37
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av Geographica
Tråkigt att det blev så här, men Nadal kämpade på bra ändå. .

Ja, han såg gammal och trött ut, men att han gnetar på ändå. Den missade drive-volleyn vid 5-4 i TB ska han ju bara sätta. Då hade han förmodligen krigat hem matchen sen.

Då är det snart dags för Miami, lite bättre tider, men ändå en del nattvak.
Citera
2022-03-21, 07:39
Medlem
Geographicas avatar
Indeed
Citera
2022-03-21, 09:31
Medlem
TupolevTu-144s avatar
Kollade rankingen nu på morgonen. Fritz avancerar alltså 12 placeringar iom sin vinst i IW och är nu ny världsåtta!! Det var som tusan.

(Nadal 3:a, Djokovic 1:a)
Citera
2022-03-21, 11:21
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av TupolevTu-144
Kollade rankingen nu på morgonen. Fritz avancerar alltså 12 placeringar iom sin vinst i IW och är nu ny världsåtta!! Det var som tusan.

(Nadal 3:a, Djokovic 1:a)

Njä, det där är ett fel. Riktigt så galet är det inte. Fritz är 13-15 nånting på rankingen nu.
Citera
2022-03-21, 11:57
Medlem
Fritz gjorde överaskande nog få ue
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här