2021-08-05, 23:51
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av psonpson
Är slutet nära för Federer nu? Hoppar av Cincinnati. När han väl lagt av helt kommer vi kunna se honom en gång om året i Laver Cup. En pensionerad Federer mot världseliten. Och han kommer klara sig hyfsat i bäst av två set plus machtiebreak. Och så lite dubbel på det.

Blir nog bäst om han avslutar hemma i Basel nu i höst. Den nivån han håller nu är inte värdig honom.
Citera
2021-08-06, 07:03
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av terribilis
Blir nog bäst om han avslutar hemma i Basel nu i höst. Den nivån han håller nu är inte värdig honom.

Ja, nu börjar slutet närma sig.

Nadal visar också ålderstecken, torsk mot Harris i Washington. Bara att börja vänja sig, snart är de båda storheterna borta.
Citera
2021-08-06, 20:05
Medlem
Jag hörde att Eurosport Player ska läggas ner och ersättas av Discovery plus. De linjära tv-kanalerna Eurosport 1 och Eurosport 2 blir däremot kvar.

https://www.digitaltveurope.com/2020/12/04/eurosport-to-rethink-rights-acquisition-with-discovery-launch/

”…the Eurosport Player is eventually folded into discovery+ and discontinued as a standalone product.”

Så ni som har Discovery plus, hur tycker ni att funkar att se tennis (Grand slam och atp) där? Eller har tennisen inte lagts in där än? Är tjänsten prisvärd? Lättnavigerad? Visas alla matcher, osv?

Jag tycker att Eurosport player är svårnavigerad, (svårt att hitta rätt match/bana) men prisvärd. Har sett hela OS i Eurosport player, och det har funkat ok, bortsett från att det som vanligt är svårt att hitta rätt match/bana.
Senast redigerad av psonpson 2021-08-06 kl. 20:09.
Citera
2021-08-06, 20:36
Medlem
Den här Jenson Brooksby alltså. Aldrig hört talas om. Han verkar köra över allt och alla i Washington.
Citera
2021-08-07, 03:13
Medlem
ingetbranicks avatar
Citat:
Den här Jenson Brooksby alltså. Aldrig hört talas om. Han verkar köra över allt och alla i Washington.

Jag hörde talas om honom för första gången i Newport när han överraskande gick till final, där han föll mot Kevin Anderson. Vassare skalper nu, där han först fick revansch på Anderson och sen har slagit Tiafoe, Auger-Aliassime och Millman. Nu väntar Sinner i semifinalen för den 130-rankade amerikanen.
Citera
2021-08-07, 17:11
Medlem
Jannebigplays avatar
Citat:
Jag hörde att Eurosport Player ska läggas ner och ersättas av Discovery plus. De linjära tv-kanalerna Eurosport 1 och Eurosport 2 blir däremot kvar.

https://www.digitaltveurope.com/2020/12/04/eurosport-to-rethink-rights-acquisition-with-discovery-launch/

”…the Eurosport Player is eventually folded into discovery+ and discontinued as a standalone product.”

Så ni som har Discovery plus, hur tycker ni att funkar att se tennis (Grand slam och atp) där? Eller har tennisen inte lagts in där än? Är tjänsten prisvärd? Lättnavigerad? Visas alla matcher, osv?

Jag tycker att Eurosport player är svårnavigerad, (svårt att hitta rätt match/bana) men prisvärd. Har sett hela OS i Eurosport player, och det har funkat ok, bortsett från att det som vanligt är svårt att hitta rätt match/bana.

Har inte haft eurosport player men har haft tennistv.com och nu inför OS fixade jag Discovery plus. Visste inte att ATP och slams ingick där också innan jag hade tecknat det så det var bara ett enormt plus. Tycker att Discovery plus är grymt. Tennis, OS, andra sporter för samma summa som TennisTV. Du kan se repriser, lättnavigerat, olika turneringar, m.m.
Citera
2021-08-07, 19:23
Medlem
ingetbranicks avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Spenatkungen
Ja, nu börjar slutet närma sig.

Nadal visar också ålderstecken, torsk mot Harris i Washington. Bara att börja vänja sig, snart är de båda storheterna borta.

Snabb chans till revansch för Nadal. Står över första omgången i ATP 1000-turneringen i Toronto och möter Harris i andra (om denne slår en kvalspelare i sin första match). Fint startfält som sig bör med Medvedev, Nadal och Tsitsipas toppseedade och 13 av de 20 högst rankade på plats.
Citera
2021-08-08, 09:00
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av ingetbranick
Snabb chans till revansch för Nadal. Står över första omgången i ATP 1000-turneringen i Toronto och möter Harris i andra (om denne slår en kvalspelare i sin första match). Fint startfält som sig bör med Medvedev, Nadal och Tsitsipas toppseedade och 13 av de 20 högst rankade på plats.

Ja, ska bli intressant att se hur Rafa tacklar den här hösten. Härlig period nu med de stora hard-court-turneringarna som avlöser varandra. Årets US Open blir hyperintressant, ni vet ju alla varför.
Citera
2021-08-08, 16:39
Medlem
ingetbranicks avatar
Ingen tennistråd värd namnet utan att hylla den allra störste, Roger Federer, 40 år i dag. Grattis!

Här 40 fakta dagen till ära: https://www.atptour.com/en/news/roger-federer-40-stats-40th-birthday
Citera
2021-08-08, 23:35
Medlem
jag-har-oxo-en-kuks avatar
"Wilford Brimley" omnämnd, suttit o jublat på samma plats hela veckan.
Citera
2021-08-09, 12:42
Bannlyst
Knallhård final i Washington där Sinner drog det längsta strået. Jag har bara kollat på highlights, men det verkar ha varit välspelat. https://www.youtube.com/watch?v=mFl7uxjsSvQ

Mr hamburgare bjöd också på många läckerheter i matchen.
Citera
2021-08-09, 17:46
Medlem
ingetbranicks avatar
Hyfsat rankingkliv för McDonald den här veckan, 43 platser från 107 till 64. Inte riktigt NextGen, dock. Killen är ändå 26 bast.

Sinner upp till plats 15, karriärhögsta och bara ett steg på vägen mot topp 5.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in