Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
2018-11-24, 15:53
  #22069
Medlem
Ännu en 2-0 final. Imponerande, för han var väl inte favorit idag? (ingen koll på oddsen inför)

Kändes som en klassisk match där två spelare ville uträtta ungefär samma saker, och då vinner den säkrare för dagen till sist relativt enkelt. Gunneswaran spelar med ATP-tempo men har challenger-nivå på säkerheten. Förstår att det biter bra på många challengerspelare, men för Elias del tycker han bara det är skönt när han slipper sätta upp tempot själv och han tenderar att göra färre enkla misstag då. Det passade riktigt fint idag.
Citera
2018-11-24, 17:17
  #22070
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Runber
Säker Ymer när det handlar om final 2-0 Stabilt spel till stora delar

Imponerande! Han har vunnit alla finaler hn spelat va? Det är en bra egenskap , även om han i framtiden slår sig in topp 100, styrka va som bäst när det gäller som mest.
Citera
2018-11-26, 01:22
  #22071
Medlem
Rätt intressant att det var väldigt många spelare som avslutade året på karriärsbästa ranking inom topp-20. Hela sju stycken!

Djokovic
Khachanov
Coric
Fognini
Edmund
Tsitsipas
Medvedev

Och även Basilashvili på #21.
Citera
2018-11-26, 15:57
  #22072
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av terribilis
Rätt intressant att det var väldigt många spelare som avslutade året på karriärsbästa ranking inom topp-20. Hela sju stycken!

Djokovic
Khachanov
Coric
Fognini
Edmund
Tsitsipas
Medvedev

Och även Basilashvili på #21.

Hyfsat år på Basilashvili.
Citera
2018-11-26, 17:45
  #22073
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av frankkk
Nu med en semifinal var det värt att åka till Indien. Fin finalchans. Gunneswaran som vann förra veckan är nog favorit.

Om Elias vinner turneringen kommer han vara etta på ATP-racet över uppehållet.
Haha, sjukt. Jag var bara tvungen att gå in och kolla. Värt en skärmdump.
Citera
2018-11-26, 17:53
  #22074
Medlem
Reggie Hamonds avatar
Den där Indienresan blev en succe till slut. Förhoppningsvis lyckas Elias ta ett riktigt kliv framåt nästa år och äntligen tar sin in på 100 topplistan. Mikael vet jag inte vad man ska säga om. Inget händer med hans tennis överhuvudtaget.

Tror inte Zverev är redo att ta över som världsetta riktig än men hans tid kommer snart. Mycket lutar väl åt at Djokovic som verkligen har hittat tillbaka får ett helt år där han dominerar touren igen. Murray lägger tråkigt nog racketen på hyllan nästa år.
Citera
2018-11-26, 20:23
  #22075
Medlem
Mikaels stora problem är att han behöver kvala in till rubbet och spelar många matcher som inte ger honom något i poängväg. 45-24 i matchfacit sett till säsongen så han har spelat ganska många matcher med bra reultat. Plusstatistik på alla underlag är också positivt.

Vore välkommet för honom att börja bra nästa säsong och ta direktplatser in i challengers så han faktiskt får lite poäng när han vinner några matcher i rad. Motståndet är inte största bekymret, han slår killar runt eller även innanför 100 och han förlorar mot killar utanför 300. Gäller bara att flytta fram positionerna.
Citera
2018-11-26, 21:57
  #22076
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av frankkk
Mikaels stora problem är att han behöver kvala in till rubbet och spelar många matcher som inte ger honom något i poängväg. 45-24 i matchfacit sett till säsongen så han har spelat ganska många matcher med bra reultat. Plusstatistik på alla underlag är också positivt.

Vore välkommet för honom att börja bra nästa säsong och ta direktplatser in i challengers så han faktiskt får lite poäng när han vinner några matcher i rad. Motståndet är inte största bekymret, han slår killar runt eller även innanför 100 och han förlorar mot killar utanför 300. Gäller bara att flytta fram positionerna.

Känns ändå bra med en skadefri säsong, bara det är väl ett fall framåt.
Citera
2018-11-26, 21:58
  #22077
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Reggie Hamond
Den där Indienresan blev en succe till slut. Förhoppningsvis lyckas Elias ta ett riktigt kliv framåt nästa år och äntligen tar sin in på 100 topplistan. Mikael vet jag inte vad man ska säga om. Inget händer med hans tennis överhuvudtaget.

Tror inte Zverev är redo att ta över som världsetta riktig än men hans tid kommer snart. Mycket lutar väl åt at Djokovic som verkligen har hittat tillbaka får ett helt år där han dominerar touren igen. Murray lägger tråkigt nog racketen på hyllan nästa år.

Kanske inte blev så dåligt med Fernando Gonsalez som tränare, jag som toksågade honom 😂
Citera
2018-11-26, 23:01
  #22078
Medlem
Castlevanias avatar
Citat:
Ursprungligen postat av pederN
Kanske inte blev så dåligt med Fernando Gonsalez som tränare, jag som toksågade honom 😂

Är han helt ny som tränare eller har han tränat andra före Ymer?

Jäklar vad Gonzalez spelade skiten ur bra spelare i AO 07. Hewitt, Haas, Del Potro och inte minst Nadal fick smaka på forehandsläggan. Oj oj, vad det small.
Citera
2018-11-27, 16:32
  #22079
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Reggie Hamond
Den där Indienresan blev en succe till slut. Förhoppningsvis lyckas Elias ta ett riktigt kliv framåt nästa år och äntligen tar sin in på 100 topplistan. Mikael vet jag inte vad man ska säga om. Inget händer med hans tennis överhuvudtaget.

Tror inte Zverev är redo att ta över som världsetta riktig än men hans tid kommer snart. Mycket lutar väl åt at Djokovic som verkligen har hittat tillbaka får ett helt år där han dominerar touren igen. Murray lägger tråkigt nog racketen på hyllan nästa år.

Jag tror också att det kan bli så. Fast jag skulle nog inte tycka att det var tråkigt. Inget emot Murray personligen men hans tennis är inte särskilt kul att titta på om man ska vara helt ärlig.

Jag hoppas mest på att Wawrinka kommer tillbaka i fullt slag igen. Då kan vi nog se fram emot några riktigt bra matcher mot Djokovic.
__________________
Senast redigerad av terribilis 2018-11-27 kl. 16:34.
Citera
2018-11-27, 20:14
  #22080
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av terribilis
Jag tror också att det kan bli så. Fast jag skulle nog inte tycka att det var tråkigt. Inget emot Murray personligen men hans tennis är inte särskilt kul att titta på om man ska vara helt ärlig.

Jag hoppas mest på att Wawrinka kommer tillbaka i fullt slag igen. Då kan vi nog se fram emot några riktigt bra matcher mot Djokovic.

Murrays spel är som Wilanders fast minus spelkänslan och smartheten...

Jag hoppas det äntligen blir lite ombyte i toppen. Nu har vi sett samma namn i tio års tid. Det är mycket märkligt att ingen petar ned de stora, tvålar till dom rejält. Visst är de bra, men de är en bra bit över trettio, Federer, Nadal Djokovic, Murray och Wawrinka.

Det finns ingen tidigare majorvinnare under 30 års ålder, det har aldrig nånsin inträffat i tennisens historia.
Citera

Stöd Flashback

Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!

Stöd Flashback